Utæt soltag
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-06-06 16:42

Hej

Soltaget i den nye gamle spand er som forventeligt utæt. Er der nogle tips
til at få listerne til at slutte tæt eller er vi ude i at lukke det med
fugemasse eller svejse en plade på

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 17:20

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at få listerne til at slutte tæt eller er vi ude i at lukke det med

æh, hvis en ny gummiliste er uden for økonomisk rækkevidde så kan du også
bruge fugemasse

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-06-06 18:19

> æh, hvis en ny gummiliste er uden for økonomisk rækkevidde så kan du også
> bruge fugemasse

Det ser ud som om listen er fast monteret på rammen, så udskiftning er
umiddelbart ikke en mulighed.

Stef

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 26-06-06 20:18

> Det ser ud som om listen er fast monteret på rammen, så udskiftning er
> umiddelbart ikke en mulighed.
>
> Stef

I enkelte svineheldige tilfælde kan en kraftigt silikone-kur på alt gummi
gøre tricket. Det holder naturligvis ikke for evigt.

Michael
Michael

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-06-06 19:24

> [...]
> til at få listerne til at slutte tæt eller er vi ude i at lukke det med

Glas eller stål soltag?

Niels

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-06-06 19:33

> Glas eller stål soltag?
>
> Niels

Det er et glas, vippe.

Stef

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-06-06 20:15

> Det er et glas, vippe.
>
> Stef

Når det udelukkende er et vippe soltag, så skal det være tæt. Skydetage er
bygget utætte.
Hvis du kender mærket kan du sikkert købe en ny liste.

Niels

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-06-06 09:05

Stefan Jacobsen wrote:
> Hej
>
> Soltaget i den nye gamle spand er som forventeligt utæt. Er der nogle
> tips til at få listerne til at slutte tæt eller er vi ude i at lukke
> det med fugemasse eller svejse en plade på

Hvis det er sådan et uorig. eftermonteret glastag, så kan du forsøge dig
med, at "skyde" en passende tykkelse ledning ind i gummilisten hele vejen
rundt.
Lav et lille hul i gummilisten (på det stykke der vender bagud) og skub
ledningen ind, til den når hele vejen rundt, på den måde "rejser" du den
fladtrykte gummiliste op igen.
Det er en god ide at bruge en slags "glidecreme" for nemhedens skyld, da det
ellers kan være svært at få ledningen rundt, men det kan lade sig gøre.
Det trick har jeg brugt en del gange og det tætner vel sådan ca. i 75% af
tilfældende.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Benny Højvælde

Dato : 27-06-06 10:52

> [...]
> til at få listerne til at slutte tæt eller er vi ude i at lukke det med

Jeg bruger en omgang sort gaffa-tape. Det kan næsten ikke ses da min ramme
og gummi er sort. Skal skiftes et par gange om året.

Benny

Fra : Stefan

Dato : 27-06-06 19:30

Takker for tips'ene og vil straks gå igang inden næste byge,

Stef