Afmontering af borepatron, Hvordan?
Fra : sdsf

Dato : 26-06-06 15:34

Jeg er igang med at afmontere borepatronen på en
aku-boremaskine.
Nede i bunden af den, sad en skrue, og efter nogle forsøg,
opdagede jeg, at den var med links gevind!

Det er ikke nok, jeg kan stadig ikke tage borepatronen af.
Hvordan sidder den fast?

Fra : Henning

Dato : 26-06-06 17:16

On Mon, 26 Jun 2006 16:34:00 +0200, "sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote:

> [...]
>opdagede jeg, at den var med links gevind!
>
>Det er ikke nok, jeg kan stadig ikke tage borepatronen af.

Op på donkraften og lirk lidt med hjulnøglen - lige ved siden af
oliefiltret.
Ellers prøv i en anden gruppe omhandlende opladelige boremaskiner -
www.usenet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 17:24

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdagede jeg, at den var med links gevind!
>
> Det er ikke nok, jeg kan stadig ikke tage borepatronen af.

Det er vel en konus, som kan klemme voldsomt godt....jeg gætter på at den
skal have et slag

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-06-06 18:14

> Det er vel en konus, som kan klemme voldsomt godt....jeg gætter på at den
> skal have et slag

Det var også gevind på den jeg har haft fat i, mener det var alm. ret. Når
du bore,skruer i, bliver den drejet fast.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 18:48

Når du har skruet skruen i bunden ud, finder du en tilpas stor og rusten
bolt/skrue og prøver at skrue den af.
Og vupti din bore patron går løs.

Mvh Ove som har prøvet det med flere forskellige akkuér, dog aldrig hvor det
har været hensigten