Ferrari SUV ?
Fra : Thomas

Dato : 26-06-06 15:11

Hej NG

Jeg faldt helt tilfældigt over dette link
http://forums.autoweek.com/servlet/JiveServlet/download/31-12384-239490-3793/ferrari_suv_voorkant_2.jpg

og da jeg er doven af natur, gad jeg ikke søge videre på nettet for at
undersøge nærmere, da der helt sikkert er nogle herinde der kan svare:

Det er et flot computerbillede, men har Ferrari været ude med tanken om en
SUV ? Det ville da glæde mig utroligt hvis der kom en SUV der kunne pille
alle de folk ned i deres Porche Cayenner

Eller er det kun en privatmand der har leget med tanken :/

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 15:41

Thomas wrote:
> Jeg faldt helt tilfældigt over dette link
> http://forums.autoweek.com/servlet/JiveServlet/download/31-12384-239490-3793/ferrari_suv_voorkant_2.jpg

Det er flot lavet, men den ligner da lort hehe Kan slet ikke genkende nogle
af Ferraris flotte linier i det billede.
Og så staves Porsche med S.

/Peter

Fra : Thomas

Dato : 26-06-06 15:59

"PeterS" <nospam> wrote in message

> Det er flot lavet, men den ligner da lort hehe Kan slet ikke genkende
> nogle af Ferraris flotte linier i det billede.
> Og så staves Porsche med S.
>
> /Peter

Hm.... det synes jeg jo netop den repræsenterer.

Og så mangler du lige et punktum efter "hehe"

Mvh

Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 27-06-06 20:42

PeterS wrote:

> Det er flot lavet, men den ligner da lort hehe Kan slet ikke genkende nogle
> af Ferraris flotte linier i det billede.

Enig. Hvis det endeligt var, så ligner det mere en Maserati.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 17:29

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pille alle de folk ned i deres Porche Cayenner
>
> Eller er det kun en privatmand der har leget med tanken :/

En forsinket aprilsnar.
Ferrari vil da (forhåbentlig) aldrig lave en familieøse og så endda en som
ligner enhver anden skoda eller koreaner. De linier er heller ikke noget der
ligner Ferrari's OVERHOVEDET.
Mystikken omkring Ferrari vil være ødelagt hvis de gik ind og lavede sådan
en spand......det lader de Fiat om

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 26-06-06 17:45

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> der ligner Ferrari's OVERHOVEDET.
> Mystikken omkring Ferrari vil være ødelagt hvis de gik ind og lavede sådan

Denne har ihvertilfælde Ferrari linjer, det kan du ikke argumentere dig ud
af ;)
http://forums.autoweek.com/servlet/JiveServlet/download/31-12384-239783-3822/HyundaiTucsonshoppreview3.jpg

Mvh

Thomas

Fra : Basil

Dato : 26-06-06 18:44

Tom har bragt dette til os:

> Ferrari vil da (forhåbentlig) aldrig lave en familieøse

Det har de skam lavet før, jeg kan bare ikke huske hvad den hedder.
Jeg mener den er fra ca. midt i 70'erne.
Kai

Fra : Thomas

Dato : 26-06-06 18:56

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
> Tom har bragt dette til os:

> Det har de skam lavet før, jeg kan bare ikke huske hvad den hedder.
> Jeg mener den er fra ca. midt i 70'erne.
> Kai

Yup 400'ere serien.......

DNA har en http://www.dna.dk/spcars.asp?selList2=412i+Aut.

Har desværre aldrig set en live... men jo de kan godt lave en
familieøse..... De laver da stadigvæk en 4 personers kan ikke huske hvad
den hedder

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 19:05

> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message

> Yup 400'ere serien.......
>
> DNA har en http://www.dna.dk/spcars.asp?selList2=412i+Aut.

Siden kan ikke vises
Der er problemer med den side, du prøver at åbne, og den kan ikke
vises.

Prøv følgende:

a.. Åbn www.dna.dk hjemmesiden og søg efter links til de
oplysninger, du vil have.
b.. Klik på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

c.. Klik på Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.
d.. Du kan også se en liste over relaterede websteder.

HTTP 500 - Intern serverfejl
Internet Explorer

Fra : Thomas

Dato : 26-06-06 19:09

> [...]
>
> Siden kan ikke vises
> Der er problemer med den side, du prøver at åbne, og den kan ikke

jeg beklager.... så har den sikkert gemt en cookie eller noget her, for jeg
havde tjekket linket inden jeg sendte

men så tjek www.dna.dk "vælg et mærke" og så "Ferrari" og "412i" som
model

mvh

Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-06 11:41

Thomas skrev:
> jeg beklager.... så har den sikkert gemt en cookie eller noget her, for jeg
> havde tjekket linket inden jeg sendte
> men så tjek www.dna.dk "vælg et mærke" og så "Ferrari" og "412i" som
> model

"
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e57'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]String or binary data
would be truncated.

/statistik/scan.asp, line 69
"

Det plejer at betyde at der er noget Betteblød har misforstået.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Thomas

Dato : 26-06-06 19:12

> [...]
>
> Siden kan ikke vises
> Der er problemer med den side, du prøver at åbne, og den kan ikke

Hej igen

jeg tror jeg fandt fejlen... der er sneget sig et "." ind i linket

http://www.dna.dk/spcars.asp?selList2=412i+Aut

skulle gøre tricket

Mvh

thomas

Fra : Basil

Dato : 26-06-06 19:25

Thomas skrev den 26-06-2006:
> [...]
>>

> Hej igen
>
> jeg tror jeg fandt fejlen... der er sneget sig et "." ind i linket

Jeg mente at den var ældre, findes der ikke en lignende model fra 197x
som vist ovenikøbet har 4 døre ?
Kai

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-06-06 21:13

> Jeg mente at den var ældre, findes der ikke en lignende model fra 197x
> som vist ovenikøbet har 4 døre ?

Du tænker på 365 GT/4 modellen, som senere blev til 400/412i.

Den er fra 1972 og er en 2+2. Kun i Ferrari sammenhæng kan den betegnes som
en familiebil Ferrari har lavet flere 2+2 modeller, som f.eks. 250 GT 2
+2, 330 GT 2+2, 365 GT 2+2, 365 GTC, Dino 308 GT4, Mondial, 456GT og 612
Scaglietti.

Retfærdigvis skal det nævnes at Ferrari lavede en prototype af 400GT med 4
døre. Men præcis som en cabriolet udgave af samme model, blev den aldrig
serieproduceret.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 21:19

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> døre. Men præcis som en cabriolet udgave af samme model, blev den aldrig

Enzo har ikke levet forgæves

--
Tom

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-06-06 07:28

> Enzo har ikke levet forgæves

Rygtet går at den 4 dørs 400i blev lavet til Enzo i hemmelighed som en
overraskelse. Nogle chefer hos Ferrari syntes åbenbart det var synd og skam
at han skulle fragtes rundt i en FIAT 130. Den gamle skulle være blevet
stik tosset

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 00:41

Tom wrote:
> Enzo har ikke levet forgæves

Tja... selv samme Enzo udtalte, at man ikke ville se en Ferrari med
automatisk gearskifte, fordi de aldrig ville være i stand til at vinde et
race. Mig bekendt er de mest populære modeller hos Ferrari i dag, de biler
som ingen gearstang har Om man så kan kalde det aut.gear ved jeg ikke,
men der mangler i hvert fald en koblingspedal og en gearstang for at gøre
det til manuelt gear.

/Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-06-06 06:56

"PeterS" <nospam> wrote in

> Tja... selv samme Enzo udtalte, at man ikke ville se en Ferrari med
> automatisk gearskifte, fordi de aldrig ville være i stand til at vinde
> et race.

Han udtalte sig om datidens teknologi. Om selve skiftet udførtes automagisk
eller af føreren er underordnet. Det var et spørgsmål om kraften blev
overført mekanisk eller hydraulisk til hjulene. Dengang var automatgear
ligmed hydraulisk kraftoverførsel og dermed stort krafttab.

> Mig bekendt er de mest populære modeller hos Ferrari i dag,
> de biler som ingen gearstang har

De har alle mekanisk kraftoverførsel og dermed minimalt krafttab.

> men der mangler i hvert fald en koblingspedal og en
> gearstang for at gøre det til manuelt gear.

Dit og Enzos udgangspunkt er forskelligt. Du ser kun på om føreren
aflastes, mens Enzo kun så på hvor mange af motorens hestekræfter der
forsvandt i transmissionen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-06 11:56

Basil skrev:
> Jeg mente at den var ældre, findes der ikke en lignende model fra 197x
> som vist ovenikøbet har 4 døre ?

Hvad med den her?
<http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3200.asp?id=10779>

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-06 11:45

Thomas skrev:
> Hej igen
> jeg tror jeg fandt fejlen... der er sneget sig et "." ind i linket
> http://www.dna.dk/spcars.asp?selList2=412i+Aut
> skulle gøre tricket

Hjalp ikke. Samme fejl som før, blot i en ny linie.

Men den her; <http://www.marcpoole.com/412.html> skulle vist vise nogle
billeder af den omtalte bil.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-06 11:39

Tom skrev:
> [...]
>
> c.. Klik på Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.
> d.. Du kan også se en liste over relaterede websteder.

Den ligger på en Microsoft server. Det er nok derfor. :-/

Fra : Benny Højvælde

Dato : 27-06-06 00:20

> [...]
> der ligner Ferrari's OVERHOVEDET.
> Mystikken omkring Ferrari vil være ødelagt hvis de gik ind og lavede sådan

Nu er mystikken også gået over, da min koncernchef fortalte at han havde 2
Ferrari for at være sikker på at der var en der kunne køre.
Der er måske gået for meget Fiat i dem.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 15:55

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er mystikken også gået over, da min koncernchef fortalte at han havde 2
> Ferrari for at være sikker på at der var en der kunne køre.
> Der er måske gået for meget Fiat i dem.

hehe, ham teammanageren i afdelingen ved siden af hvor jeg er, han har også
2 stk ferrari'erm, 1 stk porsche 911 som han deler med 2 andre og sluttelig
en gammel udb*llet passat stationcar som han kører i på arbejde fordi de
ikke kan lade de andre biler stå i fred på p-pladsen.
Så ferrari er snart ved at blive alm nok til pøblen

(han bor dog i tyskland)

--
Tom

Fra : Benny Højvælde

Dato : 29-06-06 04:24

> [...]
> fordi de ikke kan lade de andre biler stå i fred på p-pladsen.
> Så ferrari er snart ved at blive alm nok til pøblen

Min chef bor i støvlelandet.

Benny

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-06-06 07:01

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> wrote in

> Nu er mystikken også gået over, da min koncernchef fortalte at han
> havde 2 Ferrari for at være sikker på at der var en der kunne køre.
> Der er måske gået for meget Fiat i dem.

En Ferrari har altid været et stykke finmekanik der skulle justeres og
plejes mellem hver kørsel. Det er blevet meget bedre med årene (og
kedeligere vil nogen mene).

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 19:08

Kent Oldhøj skrev:

> En Ferrari har altid været et stykke finmekanik der skulle justeres og
> plejes mellem hver kørsel. Det er blevet meget bedre med årene (og
> kedeligere vil nogen mene).

Så alle italienske biler er finmekanik ?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-06-06 18:32

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er et flot computerbillede, men har Ferrari været ude med tanken om en
> SUV ?

Det kan du godt glemme, gl. Enzo vil rotere vertikalt i sin grav, hvis det
sker ;)). Lamborghini laver i nogle kompetente traktorer, og har også lavet
offroadere, så man kan nok se en SUV derfra.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 07:17

> Det er et flot computerbillede,

Nope, det er et dårligt computerbillede, hvis det var godt, ville du ikke
kunne se at det ikke var real..

Mvh
Morten