Handel med ældre varevogne, hvad er koncep~
Fra : sdsf

Dato : 26-06-06 13:24

Når jeg ser på Den Blå Avis på nettet er der altid en serie
af ret ens annoncer fra firmaer der vil købe lidt ældre varevogne.
Hvad er konceptet bag dette?
Er de til eksport?
Eller bare videresalg her i dk?

Her er et par eksempler:

http://images.dba.dk/images/3/73/45202273_0.jpg
http://images.dba.dk/images/3/48/45184148_0.jpg
http://images.dba.dk/images/3/43/45202243_0.jpg

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-06-06 14:00

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> writes:

> Når jeg ser på Den Blå Avis på nettet er der altid en serie
> af ret ens annoncer fra firmaer der vil købe lidt ældre varevogne.
> [...]

Mon ikke det er "Lej et lig" o.l. der spøger i kulissen? Altså
varevogne der lige akkurat kan holde til at flytte en studerendes
habengut fra kollegieværelset til forældrekøbet.

Fra : alexbo

Dato : 26-06-06 14:04

"sdsf" skrev

> Når jeg ser på Den Blå Avis på nettet er der altid en serie
> af ret ens annoncer fra firmaer der vil købe lidt ældre varevogne.
> Hvad er konceptet bag dette?
> Er de til eksport?

Ja og jeg forstår ingenting, der render folk rundt på alle værksteder for at
købe gamle varevogne, når man spørger dem om hvor bilen skal hen, er det
altid langt væk, Libanon, Nigeria, Gambia, o.s.v.
Når man så spørger om hvorfor de ikke køber bilerne i Spanien, Italien eller
andre steder med kortere transport, er svaret at der er bilerne meget
dyrere.
Det har ikke noget med exportafgift eller tilskud at gøre, ofte er de
ligeglade med papirer og nummerplader, der bare bilen de ønsker.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 16:33

alexbo wrote:
> [...]
> for at købe gamle varevogne, når man spørger dem om hvor bilen skal
> hen, er det altid langt væk, Libanon, Nigeria, Gambia, o.s.v.

Er det fordi de får noget af afgiften på bilen retur (jeg ved godt den ikke
er ret stor på varevogne).

--
Per, Esbjerg

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-06-06 14:37

> http://images.dba.dk/images/3/43/45202243_0.jpg

Gad vide hvad en Tyoyta Dyna er for en fisk...

Stef

Fra : Thomas

Dato : 26-06-06 14:56

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> Gad vide hvad en Tyoyta Dyna er for en fisk...
>
> Stef

Sådanne en http://www.toyota.dk/cars/new_cars/dyna/index.asp ?

Mvh

Thomas

Fra : Basil

Dato : 26-06-06 18:46

Thomas skrev den 26-06-2006:
> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> Sådanne en http://www.toyota.dk/cars/new_cars/dyna/index.asp ?
>

> Mvh
>
> Thomas

Nej, det er en Toyota, Stef spurgte til en Tyoyta :oÞ
Kai

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-06-06 18:57

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> writes:

> Nej, det er en Toyota, Stef spurgte til en Tyoyta :oÞ
> Kai

Et forholdsvis ukendt asiatisk mærke der også producerer
modellerne Oyga, Yisar, Rocolla, Evansis, og Arv-5...

Fra : Basil

Dato : 26-06-06 19:00

Peter Dalgaard skrev:

> Et forholdsvis ukendt asiatisk mærke der også producerer
> modellerne Oyga, Yisar, Rocolla, Evansis, og Arv-5...

ROFL
Kai

Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 26-06-06 20:05

Jeg havde en kammerat af afrikansk afstamning. Hans far har flere gange købt
nogle gamle varevogne og kørt dem hele vejen til afrika, har også gjort det
med en gammel rutebus. Efter sigende kan han få en masse for den i afrika.
Ved ikke hvorfor.

--
Venlig Hilsen

Jacob Viberg Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-06 06:32

"Jacob Viberg Nielsen" <jacob@jv-web.dk> skrev i en meddelelse

.. Efter sigende kan han få en masse for den i afrika.
> Ved ikke hvorfor.

Måske fordi de er simple og primitive, kan repareres out nowhere med
sejlgarn og ståltråd?.