"Privat buskørsel" i udlandet uden buskøre~
Fra : Leif Neland

Dato : 26-06-06 11:08

Hvis man får sat 2 bænksæder i bagagerummet af en 4wd, kan den registreres
som bus, med lavere vægtafgift, men tilgengæld skal man have buskørekort.

Forstår de det i udlandet?

Dvs, kan co-driveren, der kun har almindeligt kørekort der er godt nok til
det samme køretøj, hvis det ikke var registreret som bus, køre det i
udlandet?

Leif

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-06-06 11:48

Leif Neland skrev:

> Dvs, kan co-driveren, der kun har almindeligt kørekort der er godt nok til
> det samme køretøj, hvis det ikke var registreret som bus, køre det i
> udlandet?

Husk også på der bliver noget med fartskriver og køre/hviletid. Mener
ikke dispensationerne hænger så løst mere.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Anders Christensen

Dato : 26-06-06 15:10

Ib Jakobsen skrev:

> Husk også på der bliver noget med fartskriver og køre/hviletid. Mener
> ikke dispensationerne hænger så løst mere.

Jeg tænker mere noget med forsikring og en fører der fører en bus
vedkommende ikke har kørekort til, hvis noget skulle gå galt.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 27-06-06 12:28

"Forstår de det i udlandet"

Søg lidt på google. For nogen tid siden blev det bevist, at nationale regler
gælder i hele EU. Dengang, var det om det var ok at sætte bagsæde i en
gulpladebil, når man kørte i udlandet...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail