"Ikke tolddok. ved omregistrering"
Fra : Leif Neland

Dato : 26-06-06 10:05

Hvad betyder det, når det står på registreringsattesten?

Leif

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 10:12

Leif Neland wrote:

> Hvad betyder det, når det står på registreringsattesten?

Det betyder at indregistreringsafgiften _er_ betalt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Olsen

Dato : 26-06-06 18:12

> Det betyder at indregistreringsafgiften _er_ betalt.
>
> --
> Per, Esbjerg

Det er ikke hele sandheden. På veteranbiler og veteranmotorcykler har man
som regel den fysiske toldattest, der skal fremvises til syn og
indregistrering.
Der er det faktisk kvitteringen for at afgiften ER betalt, men den skal
altså forevises hver gang.

Hvorfor ved jeg ikke

hilsen
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 18:54

Det betyder at du ikke skal vise told dukoment ved omregistrering. Jeg har
haft en Carnival camper der skulde jeg fremvise tolddokument ved omreg.
Mvh Ove

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 20:26

Ove wrote:
> Det betyder at du ikke skal vise told dukoment ved omregistrering.
> Jeg har haft en Carnival camper der skulde jeg fremvise tolddokument
> ved omreg. Mvh Ove

Det _indebærer_ at du ikke skal vise tolddokument ved omregistrering, at
indregistreringsafgiften er betalt.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/afgifter/

hvor der står:
Du kan se på registreringsattesten om der skal betales afgift.

a.. "IKKE TOLDDOK. VED OMREGISTRERING" betyder, at registreringsafgiften
er betalt.
b.. "TOLDDOK VED OMREGISTRERING" betyder, at du skal rette henvendelse til
ToldSkat og afklare, om der skal betales registreringsafgift.
Per, Esbjerg