Det bliver nok en Fabia men...?
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 25-06-06 21:40

Hej igen.
Så fik vi kigget lidt på div. biler.
Vi er nok mest til Fabia og nok mest til Combi.
Så er det om det kan betale sig at lave en service kontrakt.
Vi regner med et kørselsbehov på ca. 15000 km årligt.
Hvad koster det at køre en Fabia til service mod at have en kontrakt?
Hvis det bliver en brugt hvad skal vi så være opmærksom på?
Andet?
MVH
Niels Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 26-06-06 07:58

> Så er det om det kan betale sig at lave en service kontrakt.

Køber du en ny er du godt stillet mod uforudsete ting de første 2år i
reklamationsretten. På en brugt er risikoen for uforudsete ting større mn
jeg ved ikke hvad skoda tager for det...

> Vi regner med et kørselsbehov på ca. 15000 km årligt.
> Hvad koster det at køre en Fabia til service mod at have en kontrakt?

Vi gav 2400,- ved første service ved 26000km og forventer det samme i næste
uge når den skal til service igen (kmtal ~51000km)

> Hvis det bliver en brugt hvad skal vi så være opmærksom på?

Da vi købte i 2004 var brugte fabia kombi _alt_for_dyre_ og vi endte med en
2004 demo (3000km) da 2005 modellen var langseret.

Der kom først 3punktsele i midten på bagsædet i 2004.
Fra 2005 kom aircon og fartpilot i en udstyrpakke til en rigtig god pris.
ESP var ikke standard i 2004, men også noget at kigge efter ....

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 08:28

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse

> ESP var ikke standard i 2004, men også noget at kigge efter ....
Jeg vil ikke købe en bil uden ESP i dag, det er et stort "+" i dk., hvor man
en stor del af året ikke ved om der er glat, hvor det evt. er.

Fra : mohr

Dato : 26-06-06 10:55

"Niels Peter Nielsen" <npnfjerndette@tv.dk> skrev:

> Hvad koster det at køre en Fabia til service mod at have en kontrakt?

Spørg forhandleren om en vejledende prisliste for service, og hold disse
priser op imod:

http://skoda.dk/Kundeservice/pdf/Service_folder.pdf

> Hvis det bliver en brugt hvad skal vi så være opmærksom på?

Søg evt. tilbage i gruppen, der har været diverse tråde om netop køb af
brugt Fabia.

\Morten