Kan Aircon konverteres til Aut. klima på e~
Fra : Thomas H.

Dato : 25-06-06 20:43

Kan man egentlig lave sådan en almindelig aircondition om til fuldautomatisk
klimaanlæg på en Mondeo fra 2000?
Der sidder motorer til alle spjæld så det kræver vel egentlig kun en sensor
og en computer til at styre det?

Jeg synes godt nok ikke jeg er særlig gode venner med det anlæg nemlig,
stilling 1 på blæseren og max kulde på er IKKE nok når det er over 25
grader, på stilling 2 bliver det for koldt på huden, man kan så skrue lidt
op for varmen, men lige så snart man kører i skiftevis skygge og sol hopper
temperaturen op og ned - det er da lige til at få snotnæse af!

Anlægget blev serviceret i oktober og fik skiftet køleren, så det burde jo
virke ....jeg er nok bare ikke vant til sådan noget nymodens stads, næææ
åbne vinduer det ved man sgu hvad er - og jeg har aldrig haft problemer med
hold i nakke eller andet

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : MK

Dato : 25-06-06 20:52

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man egentlig lave sådan en almindelig aircondition om til
> fuldautomatisk klimaanlæg på en Mondeo fra 2000?

Jep - det har Hans tidligere forklaret, og det udføres for ca. 800 kr i
"Kbh"
www.camping-explorer.com/pages/website.asp?articleGuid=1536&subjectGuid=552&lan=569

Fra : Thomas H.

Dato : 25-06-06 21:04

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - det har Hans tidligere forklaret, og det udføres for ca. 800 kr i
> "Kbh"
> www.camping-explorer.com/pages/website.asp?articleGuid=1536&subjectGuid=552&lan=569

Ok det lyder næsten for godt til at være sandt ... det kan vel ikke både
styre luftstyrke og temperatur?
Det er da værd at overveje, men jeg tænkte nu mest på om Ford eget system
kunne monteres.

Thomas

Fra : MK

Dato : 25-06-06 21:10

> Ok det lyder næsten for godt til at være sandt ... det kan vel ikke både
> styre luftstyrke og temperatur?

Det styrer temperaturen - og du finder blot et blæsertrin, der
er behageligt: Hans skriver:
"På min egen Focus har jeg en lille temp. styring som jeg selv har monteret.
Den afbryder kompressoren ved en ønsket tempratur og det virker faktisk
fint..."

> Det er da værd at overveje, men jeg tænkte nu mest på om Ford eget system
> kunne monteres.

Så glem blot min posting.

Hans (>) skriver:

Fra : Thomas H.

Dato : 25-06-06 21:14

> [...]
> monteret.
> Den afbryder kompressoren ved en ønsket tempratur og det virker faktisk

Ok.

> Så glem blot min posting.

Hvorfor?

> Hans (>) skriver:

Hvor skriver Hans alt dette, link?

Fra : MK

Dato : 25-06-06 21:18

> Hvor skriver Hans alt dette, link?

Det skrev Hans tidligere i denne nyhedsgruppe, hvor jeg
har fundet det via google (Hans, klimaanlæg, Focus)

Fra : Thomas H.

Dato : 25-06-06 21:20

> Det skrev Hans tidligere i denne nyhedsgruppe, hvor jeg
> har fundet det via google (Hans, klimaanlæg, Focus)

Nå ok..

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 25-06-06 21:11

> [...]
> styre luftstyrke og temperatur?
> Det er da værd at overveje, men jeg tænkte nu mest på om Ford eget system

Jeg synes på et tidspunkt at have set sådan et ombytningspanel til en Fiesta
på eBay, men kan desværre ikke finde det igen... Jeg kunne nemlig godt tænke
mig at få udført samme operation på min Fiesta ST ;)
Hvis du finder noget genialt, må du lige skrive - I mellemtiden har jeg
skrevet til Biltech, for at høre hvordan og hvorledes...

/Kasper Hansen

Fra : Christopher Stein

Dato : 26-06-06 08:09

Kasper Hansen [8270] skrev:

> [...]
> Hvis du finder noget genialt, må du lige skrive - I mellemtiden har jeg
> skrevet til Biltech, for at høre hvordan og hvorledes...

panelet kan jo købes hos ford.. nok til en hamper pris, men ikke desto
mindre.

Fra : Thomas H.

Dato : 26-06-06 10:36

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> panelet kan jo købes hos ford.. nok til en hamper pris, men ikke desto
> mindre.

Joo men mon ike også der er en styrebox?

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 16:31

> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Joo men mon ike også der er en styrebox?

Nej men der er temmelig meget andet der skal bygges om alligevel så det med
at eftermontere med den elektroniske regulering bliver en større
sag...ellers havde den længe siddet i min

--
Tom

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 27-06-06 00:54