Peugout 306 elrude problem
Fra : Mads A

Dato : 25-06-06 19:15

Hej,

Jeg har en Peugout 306 GLX hvor elruden i førersiden ikke virker. Men
elrude i passagersiden virker fint. Jeg har tjekket alle sikringer og
de virker fint. Umiddelbart ser ledningerne også ok ud.

Er der nogle som har et forslag?

På forhånd tak.

Mvh
Mads

Fra : benjamin

Dato : 25-06-06 19:45

Mads A skrev:

> [...]
> elrude i passagersiden virker fint. Jeg har tjekket alle sikringer og
> de virker fint. Umiddelbart ser ledningerne også ok ud.

Det lyder somom at elmotoren er brændt sammen.
Det kan man ikke se bare ved at kigge på den udefra.
Prøv et køre på værksted, og få dem til at undersøge det.
Jeg ved ikke hvad en ny elmotor koster, men mon ikke den er til at
betale for almindelige dødelige.

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

Fra : Ulrich

Dato : 25-06-06 19:51

"Mads A" <sobekhunter@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

90% på det er ledningsbrud ved ledningsgennemgang til dør.
Det plejer at være stykket mellem stik og ledningsnet til dør.

--
Hygge Ulrich

Fra : Møller

Dato : 25-06-06 21:03

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote in message

> [...]
>
> 90% på det er ledningsbrud ved ledningsgennemgang til dør.
> Det plejer at være stykket mellem stik og ledningsnet til dør.

JA
På min var det højttalerledningen, som jeg måtte lodde.
Det ser ud som om underleverandøren der har lavet ledningsnettet, og bla.
støbt stikkene på har været lidt hårdhændet:
på min ved det stik der sidder mellem karosseri og dør og er sat på med en
plastomløber, flere ledninger er svært beskadiget.
Jeg har været på Pachard fabrikken i Østrig som laver ledningssæt til mange
bilfabrikater, der kan godt være smuttere imellem, som ikke kan ses ved en
kvalitetskontrol, ledningerne kan være delvis defekt, men skjult under en
tætningsbælg.

Kan først ses når man fjerner gummibælgen.
At det er i føresiden kan skyldes at ledningerne er beskadiget, og så mange
åbninger af døren har fået de rå korder i ledningen der ikke var beskadiget
til at brække som på min.
Men mål lige ledningerne igennem først.

Møller

Fra : Henning Ø. P. Hanse~

Dato : 25-06-06 19:58

Jeg har en Peugout 306 GLX hvor elruden i førersiden ikke virker. Men
elrude i passagersiden virker fint. Jeg har tjekket alle sikringer og
de virker fint. Umiddelbart ser ledningerne også ok ud.

Det kan være skidt der har samlet sig i kontakten, så prøv at rense den, en
nabo til mig har lige været udsat for det samme i hans Citroën, og der hjalp
det at rense kontakten.