Død bagpotte eller død motor ?
Fra : Unlimited

Dato : 25-06-06 16:27

Hejsa

Har en projekt corolla gsi 1.6 der er pillet lidt i motoren..
Har fået plads til 4 ekstra ventiler og lidt ekstra heste..

Men det korte af det lange er.. Jeg har banket katten ud, for at få bedre
flow igennem udstødningen, og fjernet mellempotten..

I går var jeg ude og trille en test tur. og pludselig opførte bilen sig
mærkeligt.. Den trak ikke som den plejer.. Den røg RIGTIG sort en enkelt
gang (For meget benzin)... Og nu er den resonanslyd der før har været fra
bagpotten forsvundet næsten helt.

Kunne man forestille sig at bagpotten er faldet sammen og har dannet en prop
hvor flowet er nedsat betydeligt pga. den ekstra varme fra motoren eller er
det et helt andet sted jeg skal lede ??

Mvh Flemming, der triller rundt i Opel Zafira til daglig ;)

Fra : KASO

Dato : 25-06-06 16:40

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> det et helt andet sted jeg skal lede ??
>
> Mvh Flemming, der triller rundt i Opel Zafira til daglig ;)

Jeg håber, at det betyder, at du holder Corolla'en væk fra vejene, så vi
slipper for den ekstra forurening - inkl. støjforurening?!?

Derudover: Hvad har du gjort af lambdasonden fra katalysatoren? Kunne man
forestille sig, at motorstyringen er godt og grundigt forvirret - eller har
du taget højde for den del? Det kunne forklare dine problemer....

Fra : Unlimited

Dato : 25-06-06 16:49

> [...]
har
> du taget højde for den del? Det kunne forklare dine problemer....

Jeg har jo min Zafira til hverdag, så det er mere end sjældent den er ude og
blive indkørt på vej :)

Motorstyringen er modificeret... Den er ikke skiftet endnu.. Og lamdasonden
sidder der jo stadig.. (Den sidder før katten)...

Den har også kørt uden problemer lige indtil i går aftes da jeg lige skulle
teste den på vej..

Er der forresten nogen der ved hvor jeg kan læse mere om rallysyn af biler ?

Fra : jacob johansen

Dato : 25-06-06 18:45

> [...]
> teste den på vej..
>
> Er der forresten nogen der ved hvor jeg kan læse mere om rallysyn af biler

Det kan du læse om om på www.dasu.dk ( direkte link :
http://www.dasu.dk/regado.jsptype=page&id=202&menuid=1

MVH
Jacob