Rustomdanner til undervogn ?
Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 16:14

Hejsa Alle

Har lige købt en Cabriolet Golf, og over vinteren skal den komplet sættes i
stand, så den næste år kommer til at ligne og køre som en ny bil..

Nå men undervognen skal jo også ha en masse dinitrolsnask, jeg har tænkt mig
at børste den ren med stålbørster på vinkelsliber eller boremaskine.

Hvad skal man så gi det inden det får snask? skal man gi det noget
rustomdanner for at stopp videre angreb? jeg vil jo ikke slibe mere metal af
end højest nødvendigt.

Er der nogle der kender gode produkter?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 17:11

"Juel" <xSnaBelAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal man så gi det inden det får snask? skal man gi det noget
> rustomdanner for at stopp videre angreb? jeg vil jo ikke slibe mere metal

Du kan bare rengøre med en stålbørste og skruetrækker. Når du så giver den
et tykt lag dinitrol og vedligeholder dette hvert andet år, så holder den
sig fint

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 18:34

< Du kan bare rengøre med en stålbørste og skruetrækker. Når du så giver den
> et tykt lag dinitrol og vedligeholder dette hvert andet år, så holder den
> sig fint

tror du det er godt nok?? bilen kommer ikke til at køre vinter kørsel mere..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 12:31

>< Du kan bare rengøre med en stålbørste og skruetrækker. Når du så giver
>den
>
> tror du det er godt nok?? bilen kommer ikke til at køre vinter kørsel
> mere..

Det er ganske udmærket og som en anden skriver så er der så meget arbejde
ved at fjerne rust 100% at det er uoverkommeligt....der er mange
kringelkroge under sådan en bil.

--
Tom

Fra : Michael Kristensen

Dato : 24-06-06 19:44

> Hvad skal man så gi det inden det får snask?

Hvis det er dinitrol du giver den, skal du sørge for, at den er 100% tørt.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 22:25

> Hvis det er dinitrol du giver den, skal du sørge for, at den er 100% tørt.

ok

Mvh
Morten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-06-06 20:03

> [...]
>
> Nå men undervognen skal jo også ha en masse dinitrolsnask, jeg har tænkt
> mig at børste den ren med stålbørster på vinkelsliber eller boremaskine.

At rense bunden af på den måde du skriver er meget mere omfattende end man
tror.
Normalt er der jo rust i undervognen på ældre biler og der afrenser man det
der sidder løst, efterfølgende skal det have eks. Dinitrol ML efterfulgt af
det sorte tykke slidlag.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 22:25

> [...]
> Normalt er der jo rust i undervognen på ældre biler og der afrenser man
> det der sidder løst, efterfølgende skal det have eks. Dinitrol ML

Jeg har også hele vinteren

Mvh
Morten