Fabia eller Getz
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 24-06-06 09:24

Hej.
Jeg overvejer at købe enten en Getz eller en Fabia.
Ved ikke hvilken motor størrelse jeg vil vælge.
Hvad får jeg mest ud af.
Jeg tænker også på evt. servicekontrakt ,garanti m.m
Hvad koster service /service kontrakt?
Fejl /mangler ?
MVH
Niels Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-06 09:36

Niels Peter Nielsen skriver:

> Hej.

Nej NPN.

Kig lidt på disse 2 sider.
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=75
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=199

Og hav det i hukommelsen.

Eksempelvis er side impact bedre for en fabia, til trods for at Getz'en
har sideairbags.... (se figurenes farver).

Fabia scorer 26 point overall, Getz 25 (heraf en for selehusker, det vil
sige reelt 24).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Kim

Dato : 24-06-06 10:29

> [...]
> sige reelt 24).
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Det er en lidt ældre test for Fabiaen (Tror ikke at der en nyere)
Men idag leveres Fabiaen med 4 stk "poser" så...

Kim

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-06-06 11:33

Den Sat, 24 Jun 2006 10:24:22 +0200 sendte "Niels Peter Nielsen"
<npnfjerndette@tv.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>Ved ikke hvilken motor størrelse jeg vil vælge.
>Hvad får jeg mest ud af.
>Jeg tænker også på evt. servicekontrakt ,garanti m.m

Hyundai har 3 års garanti uden km-begrænsning

>Hvad koster service /service kontrakt?

Min Getz 1,3 har indtil nu kostet 5200 kr. (2 serviceeftersyn,
interval 15.000 km eller 1 år)

>Fejl /mangler ?

Den har aldrig fejlet det mindste og den starter altid i første
forsøg.

Det er ting der betyder meget for mig.

Men skulle jeg f.eks. have en dieselbil, så gik jeg nok hellere efter
en Toyota eller et VAG-mærke.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 24-06-06 13:41

Hr . Jensen <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev:
> [...]
>forsøg.
>
>Det er ting der betyder meget for mig.
>
>Men skulle jeg f.eks. have en dieselbil, så gik jeg nok hellere

Øhh er skoda ikke en del af VAG-gruppen.

Personligt ville jeg helt klart vælge Fabiaen, du griner den da
du sælger den igen, især hvis du vælger en TDI.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-06-06 15:23

Den 24 Jun 2006 12:40:51 GMT sendte Jakob Skovgaard
<jakob.dorte@mail.dk> følgende røgsignaler:

>efter
>
>Øhh er skoda ikke en del af VAG-gruppen.

Jo, det er også derfor at jeg skriver at ved køb af en dieselbil ville
vælge en Toyota eller VAG fremfor en Hyundai.....men ikke ved
benzinbilkøb.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-06-06 12:05

"Niels Peter Nielsen" <npnfjerndette@tv.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer at købe enten en Getz eller en Fabia.
> Ved ikke hvilken motor størrelse jeg vil vælge.
> Hvad får jeg mest ud af.

Fabiaen har et lille have værditab, ikke bare af de to, men i det hele
taget. Hvad er behovet?, der har diesel igen det mindst tab: En Fabia m.
diesel. står folk i kø efter, og priserne er så høje, det næsen ikke svare
sig at købe brugt.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 12:50

Kender pendelere der har kørt i begge. De fleste har været rigtig glade
for at køre Fabiaen, mens de har fundet Getz pålidelig, men lidet
engagerende.
Motor testede hele klassen et par numre tilbage.
Klassens biligste var Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeotv 107 1.0 (samme bil).
Getzen er alt inkl. billigere at holde kørende end fabiaen - primært pga.
lav anskaffelses pris.

Du kan iøvrigt få Fabiaen med VW´s 1.9 TDI 105 hk motor - den lidt dyr,
men så har du ihvertfald trækkraft nok og den har en pæn brændstof økonomi.

Mvh
Jesper

--
Sendt med Operas banebrydende postklient: http://www.opera.com/mail/

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 14:27

> Du kan iøvrigt få Fabiaen med VW´s 1.9 TDI 105 hk motor - den lidt dyr,
> men så har du ihvertfald trækkraft nok og den har en pæn brændstof
> økonomi.

Den lille TDI'er 1.4 kører også fint lånte en sidste gang min var til
service...

Men 117% sikkert Fabia frem for Getz ... prøv dem begge og du vil mærke der
er klar klasse forskel.

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Kaenguru

Dato : 24-06-06 21:37

Nu har jeg aldrig prøvet Getz, men har kørt i Fabia 1.4 benzin mange
gange. Er efter min mening den bedste bil i den klasse, og langt bedre
end fx. Punto eller Fiesta, som jeg også har kørt en del i.
Kører ganske udmærket (faktisk bedre end storebror Octavia), er kvik
i optrækket og man sidder rigtig godt i sæderne (det plejer VW jo at
være god til). Derudover føles bilen ganske rummelig størrelsen
taget i betragtning, og instrumenteringen er nem og enkel.

Hvis jeg skal komme med et minus er det at bagsæderne er besværlige
at ligge ned i Combi-versionen, og at kopholderen ved førerpladsen
knækker meget nemt.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 08:35

"Kaenguru" <troels_martens@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Kører ganske udmærket (faktisk bedre end storebror Octavia), er kvik

Er det sandt ?
Hvad siger Octavia ejerne ???

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-06-06 09:28

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Er det sandt ?
> Hvad siger Octavia ejerne ???

Fabiaen er da en bil, men jeg er nu glad for min Octavia.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-06-06 11:19

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Fabiaen er da en bil, men jeg er nu glad for min Octavia.

Her skulle der selvfølgelig have stået *god* bil!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-06-06 10:02

> Kører ganske udmærket (faktisk bedre end storebror Octavia), er kvik
>
> Er det sandt ?
> Hvad siger Octavia ejerne ???

´Hvad er højest - et tordenskrald eller rundetårn ?
Man kan slet ikke sammenligne de to biler - Octien er et nummer større,
tungere, og "federe" i indretningen. Den kører efter min mening mere
kultiveret og behageligt end Fabiaen - uden på nogen måde at sige noget
negativt om Fabiaen.

Andreas M. Hansen
O2 ejer

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 12:32

--

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> tungere, og "federe" i indretningen. Den kører efter min mening mere
> kultiveret og behageligt end Fabiaen - uden på nogen måde at sige noget

Ja altså Octaviaen kører også en tand bedre end en Fabia ... men det jo to
forskellige biler. Der er lidt mere "gods" i Octaviaen både ude og inde.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-06-06 20:15

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Kører ganske udmærket (faktisk bedre end storebror Octavia), er kvik
>
> Er det sandt ?
> Hvad siger Octavia ejerne ???
Det kommer an på hvad man mener med "udmærket","bedre"?. Jeg er sikker på,
jeg kan vende mig til en RS, men det er er ikke sikkert resten af familien
kan - når de er nød til at tage toget for at få det hele med ;).

Fra : Anders Majland

Dato : 26-06-06 11:06

> Kører ganske udmærket (faktisk bedre end storebror Octavia), er kvik
> i optrækket

Afhænger naturligt af motorvalget ... Jeg vil ikke bruge ordet kvik om vores
1,2'er (Men referencen er jo også min mc der når 100 på 5sek

Men den er såmend heller ikke sløv - køres den godt ud i gearene hænger den
fint på i trafikken - også med læs (Min kone synes dog jeg mishandler den,
men jeg antager jo at det røde felt er placeret hvor der er af
udviklingsafdelingen og ikke af markedsføringsafdelingen)

> Hvis jeg skal komme med et minus er det at bagsæderne er besværlige
> at ligge ned i Combi-versionen, og at kopholderen ved førerpladsen
> knækker meget nemt.

Kopholderen er også for lille til alle mine termokrus ...