Kommer ham her nogensinde af med bilen?
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-06-06 08:46

Hej

Jeg faldt over den her Golf på bilbasen til 330.000 for en 1998'er.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=941886&page=1

Så ved jeg godt, at den er gejlet, men er der overhovedet et marked for
sådan en?

Fra : Basil

Dato : 24-06-06 08:53

Efter mange tanker skrev Karsten Feddersen:
> [...]
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=941886&page=1
>
> Så ved jeg godt, at den er gejlet, men er der overhovedet et marked for sådan

Han er vist kommet til at trykke en gang for meget på 3, da han skrev
pris.
Det er da noget af en pumpet, gejlet og udbollet gammel kælk.
Det undrer mig at der står et nogenlunde dansk navn på sælgeren
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 10:23

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Det er da noget af en pumpet, gejlet og udbollet gammel kælk.

Hvorfra ved du at den er "udbollet"? ... og hvorfra ved du det er en "kælk"?
.... kunne man forestille sig at en person der lægger flere hundrede tusind
for tuning og styling går op i - og passer på - sin bil?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Basil

Dato : 24-06-06 10:39

Kim Frederiksen formulerede lørdag:
> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> Hvorfra ved du at den er "udbollet"?

9 år gammel bil der har kørt ca. 150kkm.
Det er en slidt spand.
340 hk, det smider man ikke i en bil for at IKKE bruge dem.
Den er udbollet.

> ... og hvorfra ved du det er en "kælk"?

Det ligner en kælk.

> ... kunne man forestille sig at en person der lægger flere hundrede tusind
> for tuning og styling går op i - og passer på - sin bil?

Tja, MAN kunne også forestille sig det modsatte, specielt når MAN så
prøver at skille sig af med den.
Hvad man (3. person) forestiller sig er ligegyldigt, det er mere
vigtigt hvad en køber (1. person) mener om det, jeg havde budt 30k hvis
jeg blev tvunget til at købe den kælk.
Ligegyldigt hvor meget man passer på en bil, så er den stadig 9 år
gammel, har kørt 150kkm og der er hængt en masse skrammel på den, som
ikke trækker den ca. 200kkr op i pris.

> mvh.
> Kim Frederiksen

Mvh.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 11:11

> 9 år gammel bil der har kørt ca. 150kkm.
> Det er en slidt spand.

Det er ca. 45 Km om dagen i snit.

> 340 hk, det smider man ikke i en bil for at IKKE bruge dem.

Næ og hvad så?

> Den er udbollet.

Hvis du siger det, så må det jo passe.

> Tja, MAN kunne også forestille sig det modsatte, specielt når MAN så
> prøver at skille sig af med den.

Det kunne også være pga. benzinpriserne, langt til job, skilsmisse og
alverdens andre ting.

> Ligegyldigt hvor meget man passer på en bil, så er den stadig 9 år gammel,

Dvs. en totalrenoveret Jaguar E-Type Series 2 roadster fra engang i 60'erne
skal man faktisk have forærende, for den er over 40 år gammel?

>har kørt 150kkm og der er hængt en masse skrammel på den, som ikke trækker
>den ca. 200kkr op i pris.

Skrammel og skrammel ... det er vist et emne der kan diskuteres. Jeg mener
også den er for dyr, men jeg er nok knap så fordomsfuld som dig.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Basil

Dato : 24-06-06 12:14

Følgende er skrevet af Kim Frederiksen:
> [...]
>
> Dvs. en totalrenoveret Jaguar E-Type Series 2 roadster fra engang i 60'erne
> skal man faktisk have forærende, for den er over 40 år gammel?

Når vi snakker biler i den alder, så træder der nogen helt andre
markedskræfter ind.
En 9 år gammel Golf er ikke eftertragtet på nogen måde, og for så vidt
heller ikke en der er 25 år.
Hvis du kan få en E-type foræret, så fortæl lige hvor fra, så kommer
jeg også lige forbi og ser om der skulle være flere.

> Skrammel og skrammel ... det er vist et emne der kan diskuteres. Jeg mener
> også den er for dyr, men jeg er nok knap så fordomsfuld som dig.

Så er du nok en mere potentiel køber end jeg
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-06 13:25

Basil skriver:

> En 9 år gammel Golf

2006 - 1996 = 8

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Basil

Dato : 24-06-06 13:28

Klaus D. Mikkelsen:
> Basil skriver:

> 2006 - 1996 = 8
>
> Klaus

Fordømt
Jeg er forud for min tid lol
God weekend.
Kai

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-06-06 13:31

Den Sat, 24 Jun 2006 14:24:56 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>Basil skriver:

>2006 - 1996 = 8

Den lader vi lige stå et øjeblik, mens Klaus beslutter sig for om han
vil spørge publikum, bruge 50:50 eller ringe til en ven....

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-06-06 16:21

Hr. Jensen wrote:
> [...]
>
> Den lader vi lige stå et øjeblik, mens Klaus beslutter sig for om han
> vil spørge publikum, bruge 50:50 eller ringe til en ven....

Han vil vist bare have et nyt årstal :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-06 17:58

"Hr. Jensen" skriver:

> Den lader vi lige stå et øjeblik, mens Klaus beslutter sig for om han
> vil spørge publikum, bruge 50:50 eller ringe til en ven....

ROFL...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-06-06 11:19

In article <mn.c2ba7d6614abc5f8.52736@starmail.invalid.co.za>,
Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> 9 år gammel bil der har kørt ca. 150kkm.
> Det er en slidt spand.

Hvis du mener det, så har du IMHO et forkvaklet forhold til alder/kørte
KM :) En bil bliver ikke slidt efter det antal km..

MVH

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-06 11:48

Basil has brought this to us :
> 9 år gammel bil der har kørt ca. 150kkm.

Og med en motor der har kørt 15.000.. (hvis ikke det er en slåfejl)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 24-06-06 20:50

> [...]
> Det er da noget af en pumpet, gejlet og udbollet gammel kælk.
> Det undrer mig at der står et nogenlunde dansk navn på sælgeren

Mener du virkelig at en Golf fra 1998 med 340 hk og tonsvis af klasse-lir
bør koste 30.000?

I hvilken afsindig verden lever du dog?
Din kommentar omkring navnet på sælgeren bringer dig bare længere ud på
marken

Michael

Fra : Basil

Dato : 24-06-06 21:08

Michael Kirkegaard frembragte:

> Mener du virkelig at en Golf fra 1998 med 340 hk og tonsvis af klasse-lir bør
> koste 30.000?

Jada, jeg ville ikke give mere for at overtage en andens slidte
projekt. Andre ville måske....

> I hvilken afsindig verden lever du dog?

Vist nogenlunde den samme som din, jeg er sikkert bare lidt ældre :')

> Din kommentar omkring navnet på sælgeren bringer dig bare længere ud på
> marken

Der er også frisk luft, det er sundt :oÞ

> Michael

Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-06-06 08:58

Karsten Feddersen skriver:

> Så ved jeg godt, at den er gejlet, men er der overhovedet et marked for
> sådan en?

Det er ihvertfald et meget lille marked.

Der står intet om den er godkendt med de kosntruktive ændringer der er
lavet på den (tuning en del over 20%).

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 24-06-06 09:07

> Det er ihvertfald et meget lille marked.

Helt sikkert... Men man skal aldrig sige aldrig. Har en bekendt der lige har
solgt en super-gejlet (kun udvendigt) Civic fra '94 til 120.000 kr.

> Der står intet om den er godkendt med de kosntruktive ændringer der er
> lavet på den (tuning en del over 20%).

Hvis den står ham i 500.000 må det næsten være noget godkendt tuning der er
lavet. Så for noget tid siden en anden Golf IV i VMAX, der var godkendt med
500HK (svjh.) - det var demobil fra en af de store tyske biltunere. Den stod
ligeledes i 500 tkr. Men det er jo ikke til at sige, når manden ikke skriver
noget om det...

Iøvrigt lidt ærgeligt, at der ikke er billeder af kabinen...

/Kasper Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-06-06 10:20

In article <449ced93$0$14027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> wrote:

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=941886&page=1
>
> Så ved jeg godt, at den er gejlet, men er der overhovedet et marked for
> sådan en?

Taget i betragtning at alle andre G4 GTI'er står til 80 - 120kkr, så man
kan edermahme lave meget geil for de sidste mønter op til hans pris...

Tror ikke han får den solgt...

Fra : Basil

Dato : 24-06-06 10:23

Martin Johansen [6000] formulerede spørgsmålet:

> Taget i betragtning at alle andre G4 GTI'er står til 80 - 120kkr, så man
> kan edermahme lave meget geil for de sidste mønter op til hans pris...
>
> Tror ikke han får den solgt...

Tænk hvad en renoveret og indreg. gammel Mustang koster.
Jeg havde nok nappet sådan en i stedet, og sparet de 100k
Kai

Fra : PetrolHead

Dato : 24-06-06 14:56

On Sat, 24 Jun 2006 11:23:24 +0200, Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za>
wrote:

>Martin Johansen [6000] formulerede spørgsmålet:

>Tænk hvad en renoveret og indreg. gammel Mustang koster.
>Jeg havde nok nappet sådan en i stedet, og sparet de 100k

Du får ikke nogle af de store flotte mustanger for 230K. Der må du nøjes
mednogle af de minder heldigt udseende IMO
Flemming Jacobsen
Formerly Known as "ThunderBird"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-06 11:46

Karsten Feddersen formulated the question :
> [...]

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=941886&page=1

> Så ved jeg godt, at den er gejlet, men er der overhovedet et marked for sådan

Syns da den ser ret trist ud egentlig...

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-06-06 18:32

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg faldt over den her Golf på bilbasen til 330.000 for en 1998'er.
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=941886&page=1

Hvad er 3xXenon? De to kan jeg regne ud (tror jeg): nær- & fjernlys, men den
sidste kniber det med: positions-, blink- eller nummerpladelys?

> Så ved jeg godt, at den er gejlet, men er der overhovedet et marked for
> sådan en?

Slet ikke til den pris, men nu heller ikke selvom den var billig.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 18:35

On Sat, 24 Jun 2006 19:31:55 +0200, "Lars Frandsen"
<lars.nyheder@webspeed.dk> wrote:

<...>

>Slet ikke til den pris, men nu heller ikke selvom den var billig.

Heller ikke til mig, men jeg tror der ville være sort af købere, hvis
den stod til en pris der lignede en standard Golf GTI af den årgang +
20-30 kkr. Der er måske en liebhaver derude - men jeg tror slutsedlen
kommer til at lyde på en noget anden pris.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Brian

Dato : 24-06-06 18:48

Lars Frandsen skrev:

> Hvad er 3xXenon? De to kan jeg regne ud (tror jeg): nær- & fjernlys,
> men den sidste kniber det med: positions-, blink- eller
> nummerpladelys?

Mange er begyndt at smide dem i tågelygterne også...

/Brian

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-06-06 09:22

> Mange er begyndt at smide dem i tågelygterne også...

Selvfølgelig - dem havde jeg ikke lige tænkt på.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Cyber.

Dato : 24-06-06 20:41

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=941886&page=1
>
> Så ved jeg godt, at den er gejlet, men er der overhovedet et marked for

totalt lortegejelet potte....så hellere en af dem her det er i det mindste
en fed bil, og man bliver ikke TOTALT til grin når man kører rundt i en af
dem, som man ville blive med golfen...

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=103600058&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=290600428&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=935185&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=547955&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=547946&page=1

Fra : Basil

Dato : 24-06-06 21:05

Cyber. sendte dette med sin computer:
> [...]
> fed bil, og man bliver ikke TOTALT til grin når man kører rundt i en af dem,

Oh yes, gudemaskiner, men de ruster nok endnu mere end den anden potte.
Kai

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-06-06 09:05

Den Sat, 24 Jun 2006 21:40:53 +0200 sendte "Cyber."
<unvalid@(CVXdf)cyber.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>en fed bil, og man bliver ikke TOTALT til grin når man kører rundt i en af

Den er vist mere til udstilling end kørsel. (selv om det første ville
være lige så stor en synd som det andet)

>http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=290600428&page=1

Og så er den "HYSTERIKS" velholdt....Hysteriks, er han i familie med
Asterix?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 25-06-06 21:15
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 24-06-06 20:46

> [...]
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=941886&page=1
>
> Så ved jeg godt, at den er gejlet, men er der overhovedet et marked for

Gejlet?!!

citat:
Gråmetal, 340 hk++, 3x xenon, nymalet, R32 Kabine, Brembo Bremser, NYE 19"
keskin, skærme udbygget 20 cm bag
/citat....
Dette er ikke kun gejl...ja, undskyld. Den skal nok blive solgt.

Michael

Fra : Martin

Dato : 25-06-06 06:52

> [...]
> keskin, skærme udbygget 20 cm bag
> /citat....
> Dette er ikke kun gejl...ja, undskyld. Den skal nok blive solgt.

det er fint nok,men det der undre mig er disse tal,de passer næppe :) 300 hk
og så 0-100 på 8,5 *G* og 12,7 km/L så er der dømt bedstefar speederpedal

-100 km/t: 8,50 sek. Grøn afgift: 3.500 kr. pr. år Km/l: 12,7

Fra : Brian

Dato : 25-06-06 12:28

Martin skrev:

> [...]
> speederpedal
> -100 km/t: 8,50 sek. Grøn afgift: 3.500 kr. pr. år Km/l: 12,7

De tal er jo nogen Bilbasen leverer, når du indsætter en annonce.

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 06:07

Martin wrote:

> det er fint nok,men det der undre mig er disse tal,de passer næppe :)
> 300 hk og så 0-100 på 8,5 *G* og 12,7 km/L så er der dømt bedstefar
> speederpedal

Mange af de Golf´er med mange HK er elektronisk begrænset i 1. og 2. gear,
således at de mange HK først kommer til sin ret i 3. gear.

Det har jeg selv set på www.clubgolf.dk ´s træf, når der laves 0-300 og
0-400 meter tider .. :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-06-06 08:43

Hej

Michael Kirkegaard wrote:
> [...]
> keskin, skærme udbygget 20 cm bag
> /citat....
> Dette er ikke kun gejl...ja, undskyld. Den skal nok blive solgt.

For mig er det gejl. Bilen har std 150hk og den er pumpet til 340 eller
langt mere (hans ++). I en bil der i sin konstruktion er lavet til
væsentligt mindre er det ikke nok blot at sætte Brembo bremser på og så
sige det var det. 19" og bredere skærme gør det heller ikke til en ægte
340hk bil. Hvis det var gennemført, så havde der nok ligget en helt
anden (navngiven) undervogn.

Det virker lidt for mig som om han ikke fik sagt stop i tide og nu står
den pæn, men at det er alligevel er gået over gevind. Hvis det havde
været seriøst, så havde manden taget udgangspunkt i en R32 som er bygget
til væsentligt mere. Så havde prisen også været mere rigtig.

Personligt synes jeg det her projekt virker som om han med alle midler
skulle have en bil hvor han kunne skrive >300hk. Det med 300hk+ kan jeg
forstå, men så ikke i noget så ordinært som en Golf. Så skulle det ligge
i noget andet som også af ydre fremstår som noget der vil noget.

Fra : Basil

Dato : 25-06-06 09:17

Karsten Feddersen har bragt dette til os:
> [...]
> det. 19" og bredere skærme gør det heller ikke til en ægte 340hk bil. Hvis
> det var gennemført, så havde der nok ligget en helt anden (navngiven)

My point exactly

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 25-06-06 09:28

> [...]
> forstå, men så ikke i noget så ordinært som en Golf. Så skulle det ligge i
> noget andet som også af ydre fremstår som noget der vil noget.

Dit spørgsmål gik på om der er et marked for sådan en bil, ikke det
brilliante i at ombygge en flad GTI'er til monster.
Man kan sagtnes mene at 340 hk på en standard Gti-undervogn kan være
interessant.
For dig er det bare gejl, men der er helt sikkert en marked.
Jeg finder det iøvrigt også noget overflødigt at overstyle verdens
næstkedeligste bil. Jeg har kun brug for 340 hk, når skal lege lyskryds
grand-prix, og det er jeg - næsten - vokset ud af. Jeg klarer mig fint med
min 100 hk diesel.

Om bilen er ægte 340 hk er ligegyldig for solgt det bliver den.

Michael

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-06-06 09:41

Hej

Michael Kirkegaard wrote:
> Dit spørgsmål gik på om der er et marked for sådan en bil, ikke det
> brilliante i at ombygge en flad GTI'er til monster.

Det er korrekt. Mit spørgsmål kom ud fra at jeg ikke forstår meningen
med sådan en ombygning, selvom jeg synes at udseendet er nogenlunde
vellykket for en "hjemmedesigner". Dernæst vil jeg mene at dem som går
så meget op i det vil gøre det selv. Deraf spørgsmålet om han nogensinde
kommer af med den.

> Man kan sagtnes mene at 340 hk på en standard Gti-undervogn kan være
> interessant.

Tjah - det er på forhjulene. Måske var meningen at have Danmarks
stærkeste forhjulstrækker .

> Om bilen er ægte 340 hk er ligegyldig for solgt det bliver den.

Det må vi da håbe for ham. Han skal sikkert videre til det næste projekt.

Fra : Psypher

Dato : 25-06-06 21:52

> [...]
> den.

> Tjah - det er på forhjulene. Måske var meningen at have Danmarks stærkeste

Man kan jo mene hvad man vil men umiddelbart tror jeg ikke manden
er gået på kompromis med noget, mange af de ting der er kastet på
den golf er ikke lige just billige ting, sådan en 1.8 turbo motor er
grundlag
for enorm effekt set i forhold til at det jo bare er en standard motor, nu
står
der ikke noget om undervogn (støddæmpere, fjedre eller bøsninger) men mon
ikke han har lavet det, jeg vil sige det er da godt at der er en masse der
rent faktisk gider at bruge deres surt tjente mønter på at bygge biler om,
det giver jo os andre noget at enten hade eller elske, bilen er for dyr det
er der
ingen tvivl om men jeg kan da godt følge ham i at han vil have nogle af de
penge
igen som han har brugt på at lave den, fuck hvor ville verden være kedelig
hvis alle bare skulle køre på bessefar hjul og med 1.død motor, fedt for dem
der er
tilfredse med det, derfor skal der jo stadig være plads til andre, men som
altid
så lever janteloven jo også her.

Når alt det er sagt, så skal jeg aldrig have en golf igen, syntes simpelthen
ikke
den køre godt uanset om den er ny eller gammel.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 06:10

Karsten Feddersen wrote:

> Tjah - det er på forhjulene. Måske var meningen at have Danmarks
> stærkeste forhjulstrækker .

Der er mange Golf´er med 3-400+HK i Danmark. Det ses ved træffene i
www.clubgolf.dk

--
Per, Esbjerg