Tyske biler
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-06-06 13:07

Hvorfor er der på www.mobile.de nogle biler der kun sælges til erhverv og
export? Er det nogle skattetekniske regler?

Hvad hvis en bil _ikke_ er mærket som sådan, hvordan bliver prisen så
forholdsvis hvis man fortæller at man vil eksportere til Danmark?

Nogen der har erfaring med import af biler fra Italien? Det er åbenbart en
sport for visse forhandlere at købe biler der til videreeksportering?!!

--
Per, Esbjerg

Fra : claus b. p.

Dato : 22-06-06 14:54

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> Hvorfor er der på www.mobile.de nogle biler der kun sælges til erhverv og
> export? Er det nogle skattetekniske regler?

Nok mere at de ikke ønsker at give garanti/reklamationsret på dem. Reglerne
er ikke så forskellige fra de danske, dvs. at ved privatkøb hos en
forhandler skal man have 2 års reklamationsret.

> Hvad hvis en bil _ikke_ er mærket som sådan, hvordan bliver prisen så
> forholdsvis hvis man fortæller at man vil eksportere til Danmark?

Den pris der står på prissedlen, minus det man kan forhandle sig frem til, i
og med at det er ret usandsynligt at man vil komme tilbage og benytte sin
reklamationsret.

> Nogen der har erfaring med import af biler fra Italien? Det er åbenbart en
> sport for visse forhandlere at købe biler der til videreeksportering?!!

Bilkulturen i Italien er meget anderledes end i DK, bl.a. er der meget mere
prestige i at have en fin/dyr bil. (For dem der har råd.)Lancia har således
solgt masser af "konebiler" i Italien, selv om næsten den samme bil kunne
købes betydelig billigere med navnet FIAT på fronten. Jeg vil gætte på at
der derfor er et udvalg af særdeles veludstyrede biler, som ikke har kørt
særlig meget, og ikke lider af rust pga. deres mildere klima. Om de fusker
lige så meget med fx. kilometertælleren som tyskerne gør ved jeg ikke. Men
der er altid en vis grad af gambling ved at købe bil i udlandet.

/Claus

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-06-06 10:13

On Thu, 22 Jun 2006 15:54:14 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>er ikke så forskellige fra de danske, dvs. at ved privatkøb hos en
>forhandler skal man have 2 års reklamationsret.

Den kan dog nedsættes til 1 år såfremt, at det fremgår af slutsedlen.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Morten Lorenzen