Peugeot 207 - tør man?
Fra : MacX

Dato : 21-06-06 17:22

Hej

Har lige fået solgt min gamle bimmer (328), og skal have en økonomisk
lille potte :) Valget står mellem Polo TDI eller den nye Peugeot 207
HDI 109 HK.

Fruen syntes bare Peugeot'en er for lækker, og Polo'en lidt for
besse... Det er også min mening, men tror Polo'ens kvalitet er bedre.
Polo'en er også noget dyere, og aircon koster for eks. en større
bondegård.

Der går også mange skrækshistorier omkring Peugeot - desværre :( Folk
som oplever mærkelige el-fejl, dårlig samlekvalitet, dårlig service
osv. osv. Det skræmmer mig naturligvis meget, men der er jo også mange
glade Peugeot ejere - og det er vel også DK's mest solgte bilmærke?
Sidstenævnte måske pga. pris...

Så nu aner jeg bare ikke, og det er klogt eller meget uklogt, med sådan
en ny Pug 207? Syntes ikke rigtig der er andre biler i klassen som
tiltaler mig - Yaris, Fiesta, Clio, Colt, C3.

Bilen skulle gerne køre 4-5 år før udskiftning, og gerne uden
unødvenige værkstedsøg.

Hvad mener I derude?

Kom gerne med en masse argumenter, så jeg kan blive lidt klogere...

Hvis man køber fartpilot til sådan en 207 - er den så mekanisk, eller
er motorstyringen forberedt til det? Den koster nemlig 4500, hvilket
lyder meget dyrt sammenliget med VW.

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-06-06 18:05

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er også min mening, men tror Polo'ens kvalitet er bedre. Polo'en er
> også noget dyere, og aircon koster for eks. en større bondegård.

Ingen tvivl om, at Pøsjø kører på en bølge, p.g.a. deres fede design.
Personligt turde jeg ikke købe en Pøsjø. Der er alt for mange eksempler på
biler med problemer. Men værst af alt, er dog værkstedernes holdning til
fejl på bilerne - føj for pokker...

Hvad evt. med en Skoda Fabia, hvor du får mere bil/udstyr for pengene, end
ved en Polo?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 21-06-06 18:08

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad evt. med en Skoda Fabia...

? - hva' er der nu galt med Toyota?

Fra : Henrik B.

Dato : 21-06-06 18:12

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> ? - hva' er der nu galt med Toyota?

Læs hvad manden skriver.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 21-06-06 18:16

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Læs hvad manden skriver.

Ja? - der står da intet om Skoda, som du foreslår.
Og så ka' det jo undre, at du liiige valgte den bil

Fra : Jan Vennike

Dato : 21-06-06 18:56

> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja? - der står da intet om Skoda, som du foreslår.
> Og så ka' det jo undre, at du liiige valgte den bil

Der står jo DIREKTE at han ikke ville have Yaris - helt nøjagtig skrev han

" nu aner jeg bare ikke, og det er klogt eller meget uklogt, med sådan
en ny Pug 207? Syntes ikke rigtig der er andre biler i klassen som
tiltaler mig - Yaris, Fiesta, Clio, Colt, C3.
"

Men der står jo ikke noget om at en Fabia ikke tiltaler ham

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : MK

Dato : 21-06-06 18:59

Nu skrev jeg Toyota - ikke Yaris :)

> Men der står jo ikke noget om, at en Fabia ikke tiltaler ham.

Sikkert også et udemærket valg - men hold da kæft at "gå"
fra en BMW og så over i en Fabia !

Fra : Henrik B.

Dato : 21-06-06 19:07

> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert også et udemærket valg - men hold da kæft at "gå"
> fra en BMW og så over i en Fabia !

Nu er BMW jo så ikke Guds gave til menneskeheden. )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 21-06-06 19:18

> Nu er BMW jo så ikke Guds gave til menneskeheden.

Er Toyota det?

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-06 07:11

> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er Toyota det?

Nope, men nu er det jo så dig der nævner Toyota..

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 22-06-06 07:22

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nope

Okay, så der ér altså sket et skifte

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-06 17:21

> Okay, så der ér altså sket et skifte

Ang.?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 22-06-06 17:30

> Ang.?

Normalt ville dit forslag ha' været Toyota i een eller anden afskygning.
Det er så tilsyneladende blevet til Skoda istedet

Fra : Henrik B.

Dato : 22-06-06 22:31

> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Normalt ville dit forslag ha' været Toyota i een eller anden afskygning.
> Det er så tilsyneladende blevet til Skoda istedet

Det er blot et spørgsmål om, at svare ud fra mandens ønsker..

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 22-06-06 22:36

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er blot et spørgsmål om, at svare ud fra mandens ønsker..

Okay - ja det ka' jeg se
"Konen vil overhovet ikke eje en Skoda hehe... Bryder mig heller ikke
for meget om designet"

Nuvel - man har jo et standpunkt, til man tager et nyt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-06-06 22:48

"MK" <no@reply.dk> skrev :

>Nuvel - man har jo et standpunkt, til man tager et nyt

Åehhh - dine hyppige bilskift ;)

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : MK

Dato : 23-06-06 05:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Åehhh - dine hyppige bilskift ;)

Dét kender du jo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-06-06 06:19

"MK" <no@reply.dk> skrev :

>Dét kender du jo

Ja og nej :)

Fra : MK

Dato : 23-06-06 11:39

> Ja og nej

Netop !

Fra : Henrik B.

Dato : 23-06-06 08:39

> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Okay - ja det ka' jeg se
> "Konen vil overhovet ikke eje en Skoda hehe... Bryder mig heller ikke
> for meget om designet"

Jow, jow, følg nu med Mogens! Dét indlæg kom EFTER mit svar.

> Nuvel - man har jo et standpunkt, til man tager et nyt

Står du foran et spejl?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 23-06-06 11:39

> Jow, jow, følg nu med Mogens! Dét indlæg kom EFTER mit svar.

Sikkert :)

> Står du foran et spejl?

Hvor er det lige, at jeg har skiftet standpunkt?

I den lange tid, hvor jég har deltaget herinde, har du gennemgribende (!)
været tilhænger af 2 mærker, Saab og Toyota. I tide og utide :) har du
plagieret for de 2 mærker, hvilket er helt okay med mig !

Du har OGSÅ "nedstemt" VAG så eftertrykkeligt - både herinde og
in natura (Bielr i Bella) - og derfor er det sgu da lidt morsomt, at Henrik
tager vendekåben på og anbefaler en Fabia

Fra : Henrik B.

Dato : 23-06-06 18:41

> [...]
> Henrik B
> tager vendekåben på og anbefaler en Fabia

Ganske enkelt forskellen på personlige preferrencer og - i dette tilfælde -
mandens preferrencer...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MacX

Dato : 21-06-06 19:53

On 2006-06-21 19:59:22 +0200, "MK" <no@reply.dk> said:

> Sikkert også et udemærket valg - men hold da kæft at "gå"
> fra en BMW og så over i en Fabia !

Hehe ja det er måske lidt nedtur, men har bare ikke råd til en ny 320d ;?

BMW'en kørte super godt, men det koster altså kassen i forsikring og
grøn ejerafgift. Konen skal køre 100 km om dagen, så derfor er 10 km/l
ikke lige så fedt.

Fra : MK

Dato : 21-06-06 19:58

> [...]

> BMW'en kørte super godt, men det koster altså kassen i forsikring og grøn
> ejerafgift. Konen skal køre 100 km om dagen, så derfor er 10 km/l ikke

Jeg forenede det sportslige med det økonomiske:
'03 BMW 530d touring steptronic... - supercar :)

Fra : tb

Dato : 21-06-06 18:09

> Hvad evt. med en Skoda Fabia, hvor du får mere bil/udstyr for pengene, end
> ved en Polo?

eller skoda sporster (ny berlingo agtig) der er lige på trapperne. Sådanne
modeller er populære og holder dermed prisen godt.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 21-06-06 18:22

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> eller skoda sporster (ny berlingo agtig) der er lige på trapperne.
> Sådanne modeller er populære og holder dermed prisen godt.

De fleste vil nok kalde den for Skoda Roomster.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : tb

Dato : 21-06-06 20:03

> De fleste vil nok kalde den for Skoda Roomster.

det var DET den hed, takker

Fra : MacX

Dato : 21-06-06 19:55

On 2006-06-21 19:08:30 +0200, "tb" <skodskod@yahoo.com> said:

> eller skoda sporster (ny berlingo agtig) der er lige på trapperne.
> Sådanne modeller er populære og holder dermed prisen godt.

Argh det er vidst ikke lige min kop the... Sikkert en fin bil, men har
ingen børn, eller behov for at transpotere mange flutes på een gang ;)

Fra : tb

Dato : 21-06-06 20:03

> Argh det er vidst ikke lige min kop the... Sikkert en fin bil, men har
> ingen børn, eller behov for at transpotere mange flutes på een gang ;)

LOL

point taken. min tanke var bare, at ofte spiller værditab en større rolle
end km/l osv, og det kan derfor være interessant at kigge på værditab også -
og i den sammenhæng springer over mærker som ex Fiat...

Fra : MacX

Dato : 21-06-06 19:49

On 2006-06-21 19:05:08 +0200, "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> said:

> Hvad evt. med en Skoda Fabia, hvor du får mere bil/udstyr for pengene,
> end ved en Polo?

Den glemte jeg at tilføje minus listen ;)

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-06-06 20:03

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Konen vil overhovet ikke eje en Skoda hehe... Bryder mig heller ikke
> for meget om designet

Til første afsnit: Men hun vil gerne have en VW Polo ..... Hun vil måske
heller ikke køre på Uno-X, men gerne Hydro Texaco ?

Til andet afsnit: Det er jo en helt anden sag !

/Caspersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-06 20:03

MacX skriver:

> Konen vil overhovet ikke eje en Skoda hehe...

Fint, hun har bestemt sig for en Pug.

Så køb dog sådan en og bed hende om at køre den til værkstedet, når der
bliver noget....

Overvej en alternativ pug, en 206'er, de må kunne fås med læssevis af
udstyr lige nu.

Har i brug for bagsæderne ?
Ellers var en Altea FR Van nok lige noget....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Jan Vennike

Dato : 22-06-06 04:43

> Den glemte jeg at tilføje minus listen ;)
>
> Konen vil overhovet ikke eje en Skoda hehe... Bryder mig heller ikke for
> meget om designet

Min lillebror har lige købt en Fabia RS

Og uden mærke på, se den noget underspillet ud - men lad være med at forsøge
at køre fra den i den tro at det er en "almindelig" fabia

130 diesel pruheste til sådan en lille bil er rimelig meget.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-06-06 18:23

Hej

MacX wrote:
> Har lige fået solgt min gamle bimmer (328), og skal have en økonomisk
> lille potte :) Valget står mellem Polo TDI eller den nye Peugeot 207 HDI
> 109 HK.

Lige netop biler med den HDI-diesel har været tilbagekaldt i hobetal i
Tyskland. Det var både C4, C5, Mazda 3 og vist nok også andre.

> Fruen syntes bare Peugeot'en er for lækker, og Polo'en lidt for besse...
> Det er også min mening, men tror Polo'ens kvalitet er bedre. Polo'en er
> også noget dyere, og aircon koster for eks. en større bondegård.

Helt enig.

> [...]
> osv. Det skræmmer mig naturligvis meget, men der er jo også mange glade
> Peugeot ejere - og det er vel også DK's mest solgte bilmærke?

Som du selv siger, så har prisen en kæmpe indflydelse på hvad folk
vælger. Peugeot har et flot design og nogle meget tiltalende priser. Så
kan der være nok så mange skræmmehistorier for "...bilen er splinterny,
der er garanti - helt ærlig, hvor galt kan det gå...".

> Så nu aner jeg bare ikke, og det er klogt eller meget uklogt, med sådan
> en ny Pug 207? Syntes ikke rigtig der er andre biler i klassen som
> tiltaler mig - Yaris, Fiesta, Clio, Colt, C3.

Jeg stod lidt i samme situation for 4 år siden. Mit valg stod mellem
Polo, Fiesta, C3 eller 206. Alle med 1,4l diesel. Jeg valgte Fiesta med
tanken om "...nåja, Ford fejler hele tiden, men helt ærlig. Bilen er
splinterny, det er en ny model, de har vel lært af erfaringen fra de
gamle modeller, der er garanti - helt ærlig, hvor galt kan det gå...."
Tjek linket hvis du vil vide svaret:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/msg/cf83eeca5150feb3

Og det var så sidste gang jeg valgte en splinterny model som netop er
kommet på markedet.

> Bilen skulle gerne køre 4-5 år før udskiftning, og gerne uden unødvenige
> værkstedsøg.

Så skal du nok kigge lidt på statistikkerne med hensyn til fejl og så se
bort fra hvad konen synes ser lækkert ud.

> Hvad mener I derude?

Jeg har i hvert fald bittert konstateret, at en ny model ikke
nødvendigvis er lykken. Det er fedt at have en ny bil og det er fedt at
have en som mange kan se på modellen, at den er _ny_. Det er så bare
surt hvis der kommer en eller anden form for skår i glæden. Så hellere
have en lidt mere anonym bil som holder en godt kørende i mange år.

> Kom gerne med en masse argumenter, så jeg kan blive lidt klogere...

Der var vist ikke så mange argumenter, men nærmere nogle tankestrejf.

Jeg ville ud fra de to du nævner helt klart vælge Polo'en. Hvis der
skulle andre på banen, så kig eventuelt på noget Fiat/Opel eller Toyota.
Alt hvad der hedder Ford, Mazda, Peugeot, Citroen og Volvo bruger
samme 1,6HDI motor.

Hvis det er designet der skal gås efter, så er Seat jo også en mulighed.
De bruger samme motor som VW, Audi, Skoda.

Og _skal_ det være diesel? Hvor stort er kørselsbehovet?

Fra : MacX

Dato : 21-06-06 20:29

On 2006-06-21 19:22:37 +0200, Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> said:

> [...]
> splinterny, det er en ny model, de har vel lært af erfaringen fra de
> gamle modeller, der er garanti - helt ærlig, hvor galt kan det gå...."

Hold da kæft jeg ville gå amok, hvis jeg havde sådan en vogn... Godt du
fik den skiftet ud :)

> Så skal du nok kigge lidt på statistikkerne med hensyn til fejl og så
> se bort fra hvad konen synes ser lækkert ud.

Hrmm jeg vil jo også selv have en bil med lækkert design - ellers ville
jeg da bare tage en Multipla ;)

> [...]
> skulle andre på banen, så kig eventuelt på noget Fiat/Opel eller
> Toyota. Alt hvad der hedder Ford, Mazda, Peugeot, Citroen og Volvo

Også hvis Polo'en koster 45000 mere?

> Hvis det er designet der skal gås efter, så er Seat jo også en
> mulighed. De bruger samme motor som VW, Audi, Skoda.
>
> Og _skal_ det være diesel? Hvor stort er kørselsbehovet?

Kørselsbehovet er 25-30.000 km pr år, så tror det er bedst med en diesel

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-06-06 21:17

Hej

MacX wrote:
> Hold da kæft jeg ville gå amok, hvis jeg havde sådan en vogn... Godt du
> fik den skiftet ud :)

Jep og langt de fleste problemer var relateret til motoren som er nært
beslægtet med den 1,6'er der ligger i 207'eren. Desuden vil i tæmmelig
hurtig komme op i kilometerne og sikkert stå med samme følelse som mig
når jeg havde et problem. Mekanikeren: "Hmm, ja, det har vi ikke set
før..." - derfor min lille advarsel om at købe en ny model. Så hellere
206'eren.

> Hrmm jeg vil jo også selv have en bil med lækkert design - ellers ville
> jeg da bare tage en Multipla ;)

Kig på Seat. De har da også appeal. Ellers synes jeg nu heller ikke
Fiat's små modeller ser værst ud. Ved dog ikke noget om teknikken i dem.

> Også hvis Polo'en koster 45000 mere?

Tjah - dengang jeg købte havde Polo'en en merpris med det udstyr jeg
ville have på 25.000 i forhold til Fiesta'en. Set i bakspejlet burde jeg
nok have taget den Polo, men pris og design betød også mere for mig dengang.

> Kørselsbehovet er 25-30.000 km pr år, så tror det er bedst med en diesel

Umiddelbart ja, men vi er gået fra 18km/l diesel til 11km/benzin (reelle
tal) til trods for de små 30.000 om året som vi kører. Des dyrere bil du
køber des flere km skal du køre om året for at det kan svare sig.
Desuden synes jeg der nærmest er gået modepriser i dieselbilerne, så
fordelen ikke længere er så stor.

Du kan jo prøve at regne efter på FDM's hjemmeside:
http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/benzindiesel/

Du kan få mange benzinere til under 250.000. Mit forslag er, at du
lister forbi bilbasen og søger biler mellem 175.000 og 250.000 med mere
end 100hk og som kører længere end 14km/l og så kun benzin. For eksempel
kan du få en Astra Classic til ca 185.000. Så er der for rigtig mange
penge benzin i forhold til de to diesler og specielt hvis du kun skal
have den i 3-4 år. Du vil aldrig kunne hente driftsbesparelsen hjem på
de år.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-06 18:34

MacX skriver:

> Har lige fået solgt min gamle bimmer (328), og skal have en økonomisk
> lille potte :) Valget står mellem Polo TDI eller den nye Peugeot 207
> HDI 109 HK.

Og ikke andre ?

> Hvad mener I derude?

At du bør søge lidt på alle bilmærker efter "børnesygdomme" der som
regel bliver rettet efter det førsteårs produktion.....

> Hvis man køber fartpilot til sådan en 207 - er den så mekanisk, eller
> er motorstyringen forberedt til det? Den koster nemlig 4500, hvilket
> lyder meget dyrt sammenliget med VW.

Den er forhåbentliug elektrisk.

Hos VW er den standard.....

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-06-06 19:25

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Sidstenævnte måske pga. pris...

Ja, og design og køreegenskaber.

> Bilen skulle gerne køre 4-5 år før udskiftning, og gerne uden
> unødvenige værkstedsøg.

Hvis du ikke kan lide værkstedskaffe skal du i hvert fald ikke vælge
Peugeot......

> Hvad mener I derude?

Hvis der kun er de to at vælge imellem ville jeg tage Polo´en.

Hvis du sætter driftssikkerhed højt burde du overveje en Mazda 2 eller en
Nissan Micra. Sidstnævnte finder jeg smart, men det er jo en smagssag.

> Hvis man køber fartpilot til sådan en 207 - er den så mekanisk, eller
> er motorstyringen forberedt til det? Den koster nemlig 4500, hvilket
> lyder meget dyrt sammenliget med VW.

Dyrt ? Jowjow, men mon ikke du giver mere end 4500 ekstra for Polo´en ?

Du får mavesår af Peugeot´en - jeg fik næsten !

/Caspersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-06 19:46

"C. Caspersen" skriver:

> Hvis du sætter driftssikkerhed højt burde du overveje en Mazda 2 eller en
> Nissan Micra. Sidstnævnte finder jeg smart, men det er jo en smagssag.

Ja heldigvis da. Personligt finder jeg den tudegrim.

Sammen med de fleste andre biler med "frøøjnelygter".

Fra : MacX

Dato : 21-06-06 20:08

Hej
On 2006-06-21 20:25:10 +0200, "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> said:

> Dyrt ? Jowjow, men mon ikke du giver mere end 4500 ekstra for Polo´en ?

Aircon koster 27.000 til en Polo

Elruder og elspejle ikke standart - DK pakke til 5000

Så bliver Polo'en altså hurtig dyr, men sikkert også bedre bil...

Tror vi må ud og prøve sådan en karret...

Bare ærgeligt at den er så besse - gammeldags kabine/sæder.

> Du får mavesår af Peugeot´en - jeg fik næsten !

Ikke rart ;)

Fra : MacX

Dato : 21-06-06 20:24

On 2006-06-21 20:25:10 +0200, "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> said:

> Dyrt ? Jowjow, men mon ikke du giver mere end 4500 ekstra for Polo´en ?

Har lige lavet en sammenligning

Pug 207 1,6 HDi 109HK 5d S16   233990
Metallak                  4500
Fartpilot                  4500
Klimaanlæg (bizone)         5000
Startpakke (måtter, stænklapper)   1995
I alt                     249985

Polo 1,9 TDi 100HK 5d Trendline   242535
Metallak                  5098
DK-pakke                  4998
Læderrat                  3642
Tågelygter               1755
Aircon Automatisk            36862
I alt                     294890

Altså Pug 207 er 44905 kr billgere end Polo'en - det er da faktisk slet
ikke så lidt!

Er det forresten normalt at få lidt rabat, når man køber ny bil? Kan få
8000 i rabat (ren handel), hvis jeg køber inden på søndag... Er det
bare noget pis han fyrer af, for at få mig til at handle hurtigt?

Mvh
Hans

Fra : Brian

Dato : 21-06-06 20:32

MacX skrev:

> Altså Pug 207 er 44905 kr billgere end Polo'en - det er da faktisk
> slet ikke så lidt!

Nææ... så lækker en en Polo dælme heller ikke.
Når valget nu står mellem de to, ville jeg uden at blinke nappe 207,
og bede til at få en uden børnesygdomme.

> Er det forresten normalt at få lidt rabat, når man køber ny bil? Kan
> få 8000 i rabat (ren handel), hvis jeg køber inden på søndag... Er det
> bare noget pis han fyrer af, for at få mig til at handle hurtigt?

Jeg tror ikke du kan forvente alverdens rabat, da 207'eren kommer til
at sælge sig selv, mere eller mindre...

/Brian

Fra : MacX

Dato : 21-06-06 20:35

On 2006-06-21 21:32:09 +0200, "Brian" <nej@tak.du> said:

> Nææ... så lækker en en Polo dælme heller ikke.
> Når valget nu står mellem de to, ville jeg uden at blinke nappe 207,
> og bede til at få en uden børnesygdomme.

Hehe - vil spørge sælgeren om det er muligt ;)

> Jeg tror ikke du kan forvente alverdens rabat, da 207'eren kommer til
> at sælge sig selv, mere eller mindre...

Man skulle tro du arbejdede hos Peugeot ;)

Fra : Brian

Dato : 21-06-06 21:07

MacX skrev:

> Hehe - vil spørge sælgeren om det er muligt ;)

Hvis han siger nej, har du alletiders forhandlingsgrundlag

> Man skulle tro du arbejdede hos Peugeot ;)

Næppe - hvis jeg gjorde, ville jeg aldrig indrømme det!

/Brian

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-06-06 20:37

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Polo 1,9 TDi 100HK 5d Trendline 242535
> I alt 294890

AAARGHH - det kan du få en Octavia 1,9 Tdi Ambiente for med lidt hiv og
sving !

Du får aldrig pengene hjem igen for alt det grej du vil have proppet i
Poloen !

> Altså Pug 207 er 44905 kr billgere end Polo'en - det er da faktisk slet
> ikke så lidt!

Nøh. Min Pug kostede 18000 i reparationer og service på 1½ år. Jeg anslår at
Peugeot har betalt *mindst* ligeså meget til gearkasse, motorstyring,
arbejdsløn etc.

Så det passer nok med pengene, hvis du vil have bilen i 4-5 år (kære
frøelskere: det er ironi, så pas på jeres blodtryk)

> Er det forresten normalt at få lidt rabat, når man køber ny bil? Kan få
> 8000 i rabat (ren handel), hvis jeg køber inden på søndag... Er det
> bare noget pis han fyrer af, for at få mig til at handle hurtigt?

Ja og ja.

/Caspersen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-06-06 21:42

Hej

MacX wrote:
> Polo 1,9 TDi 100HK 5d Trendline 242535
> Metallak 5098
> DK-pakke 4998
> Læderrat 3642
> Tågelygter 1755
> Aircon Automatisk 36862
> I alt 294890

Er du klar over at du til den pris kan få en Mazda 6 2.0 sedan med
147HK, fuldautomatisk klima, CD-afpiller, osv og alt det udstyr du
nævner som standard + mere + metallak. Jeg fik at vide at den store
2.3'er fik man uden videre 25.000 i rabat på, så med lidt god vilje
skulle du nok kunne få hele bilen leveret med metallak til 295.000.

Fra : MacX

Dato : 22-06-06 05:46

On 2006-06-21 22:41:36 +0200, Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> said:

> [...]
> 2.3'er fik man uden videre 25.000 i rabat på, så med lidt god vilje
> skulle du nok kunne få hele bilen leveret med metallak til 295.000.

Mit budget er 240.000, så det kan også kun blive til en brugt Polo...
Fin rabat du har fået på Mazda'en :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-06 05:59

MacX skriver:

> Mit budget er 240.000, så det kan også kun blive til en brugt Polo...

Eller en splinterny Seat Altea FR Van....
170 hypper med en 2 liters Dieselkværn.....

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-06-06 06:11

Hej

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Eller en splinterny Seat Altea FR Van....
> 170 hypper med en 2 liters Dieselkværn.....

Enig. Det kan godt være at konen ikke giver udtryk her og nu for ønsket
om mange hypper, men i sidste ende er det altså de færreste piger der er
fuldstændig ligeglade (selvom de giver udtryk for det).

Så sæt hende i sådan en og efter en prøvetur vil hun betragte den som en
nødvendig påklædningsgenstand for at komme på arbejde

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-06 06:13

Karsten Feddersen skriver:

> [...]
>
> Så sæt hende i sådan en og efter en prøvetur vil hun betragte den som en
> nødvendig påklædningsgenstand for at komme på arbejde

ROFL...

Den ville også byde Hans (MacX) på lidt mere kørestil som en 328'er end
en lille 207'er.

Desuden _kan_ den være økonomisk.

Fra : MacX

Dato : 22-06-06 15:08

On 2006-06-22 07:10:45 +0200, Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> said:

> [...]
>
> Så sæt hende i sådan en og efter en prøvetur vil hun betragte den som
> en nødvendig påklædningsgenstand for at komme på arbejde

Hehe påklædningsgenstand - den var god :D

Det kunne være en mulighed, men tror måske man hurtig bliver træt af
kun 2 sæder. Vi skal også have børn engang, så tror ikke det duer...

Ellers er Althea'en super lækker, og med særdeles god motor

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-06 15:15

MacX skriver:

> Det kunne være en mulighed, men tror måske man hurtig bliver træt af
> kun 2 sæder.

Fordi ?

> Vi skal også have børn engang, så tror ikke det duer...

Til den tid må i skifte bilen ud ogen

> Ellers er Althea'en super lækker, og med særdeles god motor

Alteaen er en sjov bil, enten hader man den ellers elsker man den (som
en Micra

Fra : MacX

Dato : 22-06-06 15:17

On 2006-06-22 06:58:56 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:

> MacX skriver:

> Eller en splinterny Seat Altea FR Van....
> 170 hypper med en 2 liters Dieselkværn.....

Har set man kan få en BMW E46 Compact 320td med 150 hypper for 240.000
kr - den kører garanteret godt! Så er den jo også bare 3 år gammel og
har kørt 130.000 km... Dyere i forsikring og ejerafgift...

Hrmm det begynder at blive et problem for mig, at købe anden bil... Vil
have alt for meget, til ingen penge ;) Man er nok også blevet lidt
kræsen, efter at have kørt bmw...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-06 15:33

In article <449aa717$0$12621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

> Har set man kan få en BMW E46 Compact 320td med 150 hypper for 240.000
> kr - den kører garanteret godt! Så er den jo også bare 3 år gammel og
> har kørt 130.000 km... Dyere i forsikring og ejerafgift...

Jeg har set du tit skriver det med forsikring... hvor meget er det helt
præcist du sparer?

Lidt afhængig af hvor jeg ringer hen så sparer jeg intet ved at vælge en
kedelig Golf 3 fremfor en SAAB 9000 Turbo fx...

> have alt for meget, til ingen penge ;) Man er nok også blevet lidt
> kræsen, efter at have kørt bmw...

Du er ude hvor du ikke kan bunde længere... man skal aldrig gå ned i
klasse - er man bare lidt bilglad så bliver man desværre aldrig tilfreds
med mindre end man var/er vant til - uanset hvor mange penge man så
sparer.

MVH

Fra : Jan Vennike

Dato : 22-06-06 17:23

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> klasse - er man bare lidt bilglad så bliver man desværre aldrig tilfreds
> med mindre end man var/er vant til - uanset hvor mange penge man så

Det kan jo desværre være en økonomisk nødvendighed

Siger manden, der var tvunget til gå fra en Seat Toledo til en VW Lupo - af
samme grund

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-06 19:13

In article <449ac3d8$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

> Det kan jo desværre være en økonomisk nødvendighed

Ja.. jeg ved det desværre godt.. men det bliver nu over mit lig...

En bil koster knapper i indkøb, knapper i vedligehold og knapper i
forbrug.. begynder det hele at blive en kedelig affære så bliver det da
først surt at betale til noget som "bare er et transportmiddel".

MVH

Fra : Brian

Dato : 22-06-06 20:04

Martin Johansen [6000] skrev:

> En bil koster knapper i indkøb, knapper i vedligehold og knapper i
> forbrug.. begynder det hele at blive en kedelig affære så bliver det
> da først surt at betale til noget som "bare er et transportmiddel".

Du har en meget romantisk indstilling til det at have bil... bliver du
aldrig ældre ?

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-06-06 20:23

"Brian" <nej@tak.du> skrev :

>Du har en meget romantisk indstilling til det at have bil... bliver du
>aldrig ældre ?

Han kommer at tælle knapper hele livet ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-06 20:35

In article <449ae97e$0$15791$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Du har en meget romantisk indstilling til det at have bil... bliver du
> aldrig ældre ?

Sagde manden som savner power....

Men for at svare på dit indlæg.. nej... det håber jeg ikke. Hvis jeg en
dag skal til at betale for noget jeg inderst inde helst var fri for...
uha sikken pine :((

MVH

Fra : Brian

Dato : 22-06-06 20:59

Martin Johansen [6000] skrev:

> Sagde manden som savner power....

Njaa... der er da power i sådan en diesel gryde, den er der bare
ikke over flere 1000 omdrejninger.

> Men for at svare på dit indlæg.. nej... det håber jeg ikke. Hvis jeg
> en dag skal til at betale for noget jeg inderst inde helst var fri
> for... uha sikken pine :((

Er der ikke sliddele på en Saab ?
Alle hader da at få skiftet noget på bilen, hvor man ikke kan mærke
forskel før/ efter stumpen er skiftet...

Hvordan er automatgearet for øvrigt på sådan en Saab 9000 ?
Jeg var ude at prøve en 2,3 med 200 ponyer som egentlig var
meget tiltalende - gearskiftene var bare lidt huggende i det, selv
om bilen "kun" lige havde rundet 180.000km.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-06 21:33

In article <449af62c$0$15793$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Njaa... der er da power i sådan en diesel gryde, den er der bare
> ikke over flere 1000 omdrejninger.

Ja .. var din ikke chippet?

> Er der ikke sliddele på en Saab ?

Nej ) (jo)

> Alle hader da at få skiftet noget på bilen, hvor man ikke kan mærke
> forskel før/ efter stumpen er skiftet...

tjo.. jeg kan nu altid mærke forskel på de dele jeg har skiftet.. og kan
jeg ikke mærke forskel så lever jeg højt på at det er blevet skiftet og
nu er helt iorden.

> Hvordan er automatgearet for øvrigt på sådan en Saab 9000 ?

Fisk. Min er med manuelt gear.

MVH

Fra : Brian

Dato : 22-06-06 21:44

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ja .. var din ikke chippet?

Jow, men det gør desværre ikke at den forsætter med at trække til 6000 rpm

> tjo.. jeg kan nu altid mærke forskel på de dele jeg har skiftet.. og
> kan jeg ikke mærke forskel så lever jeg højt på at det er blevet
> skiftet og nu er helt iorden.

Jaja, men derfor er det stadig ikke sjovt at betale for f.eks et
tandremsskift.

> Fisk. Min er med manuelt gear.

Den slags burde du nu have en idé om alligevel... jeg er skuffet!

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-06 21:45

In article <449b00d5$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Jow, men det gør desværre ikke at den forsætter med at trække til 6000 rpm

Min trækker fra bunden som de kraftige(ste) diesel'er og fortsætter til
6000rpm

> Jaja, men derfor er det stadig ikke sjovt at betale for f.eks et
> tandremsskift.

Nej det ville jeg heller ikke bryde mig om ... (har kæde) :)

> Den slags burde du nu have en idé om alligevel... jeg er skuffet!

Overhovedet ikke... kender minus til auto på de biler.. eneste jeg ved
er, at de ikke tåler så meget power som de manuelle.

MVH

Fra : MK

Dato : 22-06-06 19:20

> [...]

> have alt for meget, til ingen penge ;) Man er nok også blevet lidt kræsen,

Vildt - 294.500 kr for en Polo !!
Hvor jeg bor, kan man erhverve sig en splinterny BMW 535d på det
grå marked (reimport) og dermed blive kørende for 315.000 danske kroner.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-06-06 06:06

Hej

MacX wrote:
> Mit budget er 240.000, så det kan også kun blive til en brugt Polo...
> Fin rabat du har fået på Mazda'en :)

Jeg tror det jeg også prøvede at fortælle var, at det måske var en ide
at kigge op i rækkerne med det ekstraudstyr som du gerne vil have. I
mange modeller som er lidt større findes meget af det udstyr som du
gerne vil have som standard.

Jeg forstår dog så udemærket at din tvivl ikke bliver mindre af, at du
kan vælge en ny 207'er kontra en brugt Polo.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 07:47

On Wed, 21 Jun 2006 21:23:38 +0200, MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

> [...]
>8000 i rabat (ren handel), hvis jeg køber inden på søndag... Er det
>bare noget pis han fyrer af, for at få mig til at handle hurtigt?

Hold da kæft nogle priser - de der 8000 er alt for lidt. Havde han
sagt 80000 inden søndag var det med at slå til - men prøv at ringe
rundt til nogle forhandlere og spørg, hvad de vil sælge for.
Eller prøv sådan noget som http://www.nybiltilbud.dk - der er vist
andre firmaer, som gør noget lignende.
Regn lige igen på, hvad afskrivningen er på en ny bil og hvad den er
på BMW'en og om ikke en pæn sjat af merudgiften til brændstof,
ejerafgift og forsikring kan finansieres ved _ikke_ at købe ny bil.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : MacX

Dato : 22-06-06 15:13

On 2006-06-22 08:46:58 +0200, Ivan Madsen <> said:

> [...]
> på BMW'en og om ikke en pæn sjat af merudgiften til brændstof,
> ejerafgift og forsikring kan finansieres ved _ikke_ at købe ny bil.

Hvor stor rabat tror du de kan give - sådan realistisk set?

BMW'en var ved at blive gammel - 200.000 på klokken og 8,5 år gammel.
Man kunne godt mærke den ikke var ny længere, og værkstedsregningerne
tog til...

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 15:25

On Thu, 22 Jun 2006 16:13:16 +0200, MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

<...>

>Hvor stor rabat tror du de kan give - sådan realistisk set?

Nu er det jo ikke ligefrem "firmabiler" du går efter - men rabatter
over 20% er da set i den gruppe. Men mit udgangspunkt ville være, at
bilen skulle være som jeg ønsker til listeprisen - ved godt, det måske
ikke er realistisk, men så kan i mødes et sted på vejen. Prøv at
spille 3-4-5 forhandlere ud mod hinanden.

>BMW'en var ved at blive gammel - 200.000 på klokken og 8,5 år gammel.
>Man kunne godt mærke den ikke var ny længere, og værkstedsregningerne
>tog til...

Værkstedet tog måske de penge, som du sparede i afskrivning - så
forstår jeg godt en ny bil trækker.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-06 15:31

In article <449aa64b$0$12630$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

> BMW'en var ved at blive gammel - 200.000 på klokken og 8,5 år gammel.
> Man kunne godt mærke den ikke var ny længere, og værkstedsregningerne
> tog til...

Prøv lige at hør ham... :))

Du får det til at lyde som en gammel bil.. det er sådan en vi andre
ville være stolte af at få fat i med så "få" km og alder...

MVH en som kører rundt i en 12 år gammel lettere tilkørt SAAB som
absolut ikke bærer præg af 290kkm .. havde egentlig heller ikke regnet
med at BMW gjorde det efter kun 200kkm..

Fra : MacX

Dato : 23-06-06 11:41

On 2006-06-22 16:31:03 +0200, "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> said:

> [...]
> absolut ikke bærer præg af 290kkm .. havde egentlig heller ikke regnet
> med at BMW gjorde det efter kun 200kkm..

BMW'en kørte skam stadig godt, men stod for at skulle have nye
bærearme/styrekugler/bøsninger. Lakken skulle man også være over - kan
ikke tåle synet begyndende rust/bobler. Har fået rep. 2 forskærme, og
kunne se at døren havde begyndende rustangreb...

Har hørt de franske biler klarer sig godt ang. rust :)

Mvh
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-06-06 20:12

In article <449bc622$0$12676$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

> BMW'en kørte skam stadig godt, men stod for at skulle have nye
> bærearme/styrekugler/bøsninger.

Det klares da snildt :)

> Lakken skulle man også være over - kan
> ikke tåle synet begyndende rust/bobler.

Kan jeg godt forstå - jeg magter det heller ikke.

> Har fået rep. 2 forskærme, og
> kunne se at døren havde begyndende rustangreb...

Hmm det er da tidligt?

MVH

Fra : MacX

Dato : 24-06-06 00:05

On 2006-06-23 21:11:30 +0200, "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> said:

> Hmm det er da tidligt?

Ja det er standart udstyr på en E36 ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-06-06 10:15

In article <449c7480$0$12644$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

> Ja det er standart udstyr på en E36 ;)

Okay der kan man bare se ;)

MVH

Fra : MacX

Dato : 27-06-06 18:01

Så jeg har endelig besluttet mig, og valget faldt på Peugeot 207 -
trods blandede meninger hos forbrugerne... Har talt med en del
tilfældige Peugeot ejere, som jeg har mødt. Det var de nye modeller som
307 og 407, og det havde ingen fejl haft. 307'eren havde dog været
kaldt ind pga. brandfare ;)

Altså en:
Pug 207 1,6 HDi S16 109HK i sortmetal
Bizone klimaanlæg
Fartpilot
Regncensor

Så må vi se om den kan leve op til forventningerne - glæder mig
ihvertfald til 24 km/l på landevej, som den er opgivet til :)

Tak for alle input

Mvh
Hans

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-06-06 19:16

Hej

MacX wrote:
> Så må vi se om den kan leve op til forventningerne - glæder mig
> ihvertfald til 24 km/l på landevej, som den er opgivet til :)

Stort tillykke!

Fra : Brian

Dato : 27-06-06 20:01

MacX skrev:

> [...]
>
> Så må vi se om den kan leve op til forventningerne - glæder mig
> ihvertfald til 24 km/l på landevej, som den er opgivet til :)

Tillykke med potten - meld gerne tilbage om den, når du har
fået nogen kilometer på bagen.

/Brian

Fra : MacX

Dato : 27-06-06 20:57

On 2006-06-27 21:01:11 +0200, "Brian" <nej@tak.du> said:

> Tillykke med potten - meld gerne tilbage om den, når du har
> fået nogen kilometer på bagen.
>
> /Brian

Tak skal du have, men du kommer nok til at vente lidt, før du får en
tilbagemelding... Der er 2-3 måneders leveringstid på den :(

/Otto

Fra : Brian

Dato : 27-06-06 21:27

MacX skrev:

> Tak skal du have, men du kommer nok til at vente lidt, før du får en
> tilbagemelding... Der er 2-3 måneders leveringstid på den :(

Det var det jeg skrev - den sælger sig selv

Hvor meget rabat endte du op med ?

/Brian

Fra : MacX

Dato : 28-06-06 06:26

On 2006-06-27 22:27:00 +0200, "Brian" <nej@tak.du> said:

> Det var det jeg skrev - den sælger sig selv

Hehe du arbejder hos Peugeot - for de bruger nøjagtig samme talemåde

> Hvor meget rabat endte du op med ?

Fik omkring 9000 i rabat - prøvede ellers vældig på at få både
vinterdæk og alufælge med. Sagde også jeg bare ville købe hos en anden
forhandler, men det hjalp ikke... Man skal vel også holde sig på god
tale med forhandleren, så er godt tilfreds med de 9000. De har jo ikke
ligefrem problemer med at sælge dem - som du også skrev ;)

Glæder mig ihvertfald meget til at få den - tror nu vi bliver glade for
den. Det er klart ikke nogen BMW, og kommer nok til at savne lyden fra
en 2,8L R6 motor, men føj hvor er den ustabil så snart man møder en
tankstation :)

Mvh
Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-06 06:32

MacX skriver:

> Fik omkring 9000 i rabat

Byttede du bimmeren ind ?

Fra : MacX

Dato : 28-06-06 09:01

On 2006-06-28 07:32:22 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Nej - ren handel

Mvh
Otto

Fra : Brian

Dato : 28-06-06 16:06

MacX skrev:

> Hehe du arbejder hos Peugeot - for de bruger nøjagtig samme talemåde

Nope, det gør jeg stadig ikke - men hvis de siger det samme, må
det være intelligente folk der arbejder der

> [...]
> tale med forhandleren, så er godt tilfreds med de 9000. De har jo ikke
> ligefrem problemer med at sælge dem - som du også skrev ;)

Der er generalt ikke meget at hente i småbils klassen.
12500, som du fik dig sjusset frem til, synes jeg er hvad man kan
forvente på en helt ny bil, som de ikke har svært ved at komme af med.

> [...]
> for den. Det er klart ikke nogen BMW, og kommer nok til at savne
> lyden fra en 2,8L R6 motor, men føj hvor er den ustabil så snart man

Hvordan er støjniveauet i 207'eren i forhold til BMW'en ?

Jeg kørte selv V6'er før min nuværende TDI'er, og det har altså også
sin charme at køre 20+km/l

/Brian

Fra : MacX

Dato : 28-06-06 17:27

On 2006-06-28 17:05:48 +0200, "Brian" <nej@tak.du> said:

> [...]

> 12500, som du fik dig sjusset frem til, synes jeg er hvad man kan
> forvente på en helt ny bil, som de ikke har svært ved at komme af med.

Ham sælgeren påstod at de kun tjente et par tusinde på den, men den
hopper jeg nu ikke helt på - hvad mon deres avance er?

> Hvordan er støjniveauet i 207'eren i forhold til BMW'en ?

207'eren var meget støjsvag - også ved motorvejshatighed (130 km/t).
Motoren kunne dog høres, men stadig meget lavt. Det var så også med
standart 195/55/16 dæk... Den lille 1,4 HDi var ekstrem støjsvag - tror
aldrig jeg har prøvet noget lignende før.

BMW'en støjede meget mere - bagtøjet larmede en del og motoren kunne
også høres. Den var så heller ikke ny længere...

> Jeg kørte selv V6'er før min nuværende TDI'er, og det har altså også
> sin charme at køre 20+km/l

Ja kan næsten heller ikke vente til vi skal på vores første tur sydpå -
det må kunne mærkes i pengepungen :)

Mvh
Otto

Fra : MacX

Dato : 28-06-06 11:28

On 2006-06-27 22:27:00 +0200, "Brian" <nej@tak.du> said:

> Det var det jeg skrev - den sælger sig selv
>
> Hvor meget rabat endte du op med ?
>
> /Brian

Nu har jeg lige regnet det hele efter, og det er faktisk 12500 i rabat
- det er vel meget fint :)

Mvh
Otto

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-06-06 21:43

C. Caspersen expressed precisely :

> Hvis du ikke kan lide værkstedskaffe skal du i hvert fald ikke vælge
> Peugeot......

Han kan vel bare gå hjem mens de reparerer ? ;)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-06-06 20:23

On Wed, 21 Jun 2006 18:21:39 +0200, MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

>Har lige fået solgt min gamle bimmer (328), og skal have en økonomisk
>lille potte :) Valget står mellem Polo TDI eller den nye Peugeot 207
>HDI 109 HK.

Usj.. Noget af et bytte...

> [...]
>besse... Det er også min mening, men tror Polo'ens kvalitet er bedre.
>Polo'en er også noget dyere, og aircon koster for eks. en større

[..]

>Bilen skulle gerne køre 4-5 år før udskiftning, og gerne uden
>unødvenige værkstedsøg.
>
>Hvad mener I derude?

Der er jo "noget" med franske biler og el-systemet osv, specielt har
nye biler vel nok ry for en del børnesygdomme. Vi har haft forskelligt
efterhånden, Peugeot 205, Ford Fiesta, Citroën Xsara (2 forskellige
2.0 Exclusive Weekend og 2.0 VTS 167HK), Citroën Saxo og nu en E39 BMW
530dA og Peugeot 406 coupe V6.

Jeg syntes helt ærligt ikke de franske har bemærket sig specielt
uheldigt - måske har jeg bare været heldig - men de eneste alvorlige
problemer var i VTS'en - og det var pga vand i bilen efter en bagskade
hvor en stor Saab "parkerede" i højre bag af den med 30 km/t...

Du skal nok påregne større afskrivning på 207'eren end polo'en. På den
anden side kommer merprisen på 27.000 til aircon

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-06-06 20:24

On Wed, 21 Jun 2006 21:22:39 +0200, Lars Knudsen
<larsdelete@deletelandligt.dk> wrote:

af den med 30 km/t...

>Du skal nok påregne større afskrivning på 207'eren end polo'en. På den
>anden side kommer merprisen på 27.000 til aircon

(Ups.. fik trykket send)

nok ikke igen. Og helt ærlig - hvem i alverden sælger en ny bil i dag
uden elruder/spejle udover VW??

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-06 20:50

Lars Knudsen skriver:

> nok ikke igen. Og helt ærlig - hvem i alverden sælger en ny bil i dag
> uden elruder/spejle udover VW??

Flere, men VW har det nu også som standardudstyr på en del biler.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-06-06 21:06

On Wed, 21 Jun 2006 21:50:27 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Flere, men VW har det nu også som standardudstyr på en del biler.

Ja OK - i det prisleje vi taler her ville jeg jo gå ud fra at det var
standard. Helt ærligt - en Polo til 240.000 dkk - og så skal man
betale ekstra for el-ruder?!

** Lars

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 21-06-06 23:16

Lars Knudsen skrev:

> Ja OK - i det prisleje vi taler her ville jeg jo gå ud fra at det var
> standard. Helt ærligt - en Polo til 240.000 dkk - og så skal man
> betale ekstra for el-ruder?!
>
> ** Lars

Køb du trygt en 207, den vil helt sikker holde prisen fornuftigt, 1,6
hdi er prøvet af i 407 og 307 og kører uden problemer, Peugeot er bedre
end det rygte de har herinde, både biler og forhandlere, selvom der
selvfølgelig er undtagelser, som du kan se tidligere i tråden er der
ingen garanti for kvaliteten selvom du køber tysk og sådan en Polo
er sgu for kedelig.

Foreløbig har jeg haft 9 Peugeot og 2 Citroen, og aldrig oplevet større
problemer end venner/naboer med biler af andre mærker.
Aktuel park er
Peugeot 406 2.2 HDI 2002
Citroen Xantia 1.8 1998
Begge kører stabilt og har aldrig krævet meget andet end almindelig
vedligeholdelse, 406 har dog fået skiftet blinkarm på garantien 2 gange,
og er lige indkaldt til en gratis udskiftning af forvarmerrelæet,
egentlig imponerende de betaler da den er 3½ år.

--
Keld Rasmussen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-06 05:51

Keld Rasmussen skriver:

> Køb du trygt en 207, den vil helt sikker holde prisen fornuftigt, 1,6
> hdi er prøvet af i 407 og 307 og kører uden problemer, Peugeot er bedre
> end det rygte de har herinde, både biler og forhandlere,

Autoindex viser nu tydeligt noget andet.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-06-06 11:04

"MacX" <mailto:hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
"Peugeot 207 - tør man?"

> [...]
>
> Hvis man køber fartpilot til sådan en 207 - er den så mekanisk, eller
> er motorstyringen forberedt til det? Den koster nemlig 4500, hvilket

Med det budget og ønsket om design, udstyr og driftssikkerhed ville jeg nok også
tage et kik på og en tur i den nye Civic. Brændstoføkonomien er næppe på niveau
med de to dieseler, men ganske fin bilens og motorens størrelse og ydelse taget i
betragtning. Der er en lidt brugt her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=247600663&page=1 men en ny
koster ikke meget mere.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.157.172.229)

Fra : PSG

Dato : 22-06-06 16:33

Du kan jo også overveje en Seat Leon. I 1,6 l benzinudgaven kan den
prismæssigt godt være med under 240.000 og designmæssigt kan den sagtens
tåle at stille op overfor en Peugeot 207. Motoren og det meste anden teknik
er det velafprøvede fra VW så der burde ikke være nogen grimme overraskelser
i vente.

- Patrick

Fra : KASO

Dato : 22-06-06 20:30

> [...]
>
> Hvis man køber fartpilot til sådan en 207 - er den så mekanisk, eller er
> motorstyringen forberedt til det? Den koster nemlig 4500, hvilket lyder

Tjah - nogle af vores venner har netop skiftet deres Polo TDI til en 206
HDI - de var trætte af de mange fejl på Polo'en !

(Bilen er få år gl. (nyeste model) og har konstant været fejlbehæftet. Da
den er ude over garantien, føler VW ikke trang til at bidrage til festen)

207 er en helt ny model - med deraf følgende risiko for børnesygdomme....

(Det gjorde vist ikke valget nemmere )

Fra : MacX

Dato : 23-06-06 11:20

On 2006-06-22 21:29:40 +0200, "KASO" <a@b.dk> said:

> [...]
> festen)
>
> 207 er en helt ny model - med deraf følgende risiko for børnesygdomme....

Hvadså med deres 206 - kører den fejlfrit eller savner de Polo'en?

Og nej det gjorde ikke valget nemmere ;)

Mvh
Hans

Fra : KASO

Dato : 23-06-06 18:34

> Hvadså med deres 206 - kører den fejlfrit eller savner de Polo'en?

Jeg har desværre ikke nået at høre deres erfaringer endnu - men jeg er også
spændt!

> Og nej det gjorde ikke valget nemmere ;)

Hmm - beklager