ford xr4i gearkasse ( type 9 )
Fra : martin

Dato : 21-06-06 13:31

hej.

Er her nogen der ved hvordan man skiller en ford sierra gearkasse ad...
Jeg kan ikke rigtigt få tail housing af der sidder lissom noget fast ved 5
gear.

ved nogen noget eller har nogen nogen manualværk til sådan en kasse ?.

Martin.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 19:12

"martin" <nej@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gear.
>
> ved nogen noget eller har nogen nogen manualværk til sådan en kasse ?.

Det står da i haynes med tværsnitstegninger osv....
Desuden smider man bare den gamle kasse i brændeovnen og køber en anden hos
en hugger.Reservedele til en gearkasse vil langt overstige prisen på nye
stumper

--
Tom

Fra : bjørn

Dato : 22-06-06 03:23

> Desuden smider man bare den gamle kasse i brændeovnen og køber en anden
> hos
> en hugger.Reservedele til en gearkasse vil langt overstige prisen på nye
> stumper

ikke den slags gearkasser kammerat.her ved du vist ikke hvad du snakker om.

Fra : martin

Dato : 22-06-06 06:35

"bjørn" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> ikke den slags gearkasser kammerat.her ved du vist ikke hvad du snakker
> om.

Jeg er enig med bjørn.....

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-06-06 13:02

bjørn skrev:

> ikke den slags gearkasser kammerat.her ved du vist ikke hvad du snakker om.

Hvad er der speciel ved den ?? det er da den samme som sidder F.eks på
Ford Sierra 1,6-1,8-og 2,0er op til 89, med mindre der er til en 4x4 men
der står der jo intet om at det er ?

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : martin

Dato : 22-06-06 13:23

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote in message

> [...]
>
> http://vollert.dk
>
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will

inholdet er forskelligt, jeg ved at 1. gear er højere i xr4i kassen men der
er vist osse andre forskelle.

lige den her kasse (som jeg ikke kan få fra hinanden) er en heavy duty,
straight cut, close-ratio gear kasse, hvor jeg skal skifte indstiks axlen
til en længere...

Martin

Fra : MK

Dato : 22-06-06 13:23

> jeg ved at 1. gear er højere i xr4i kassen men der er vist osse andre
> forskelle.

Hmm synes jeg ikke, jeg lagde mærke til i vores...

> lige den her kasse (som jeg ikke kan få fra hinanden) er en heavy duty,
> straight cut, close-ratio gear kasse, hvor jeg skal skifte indstiks axlen
> til en længere...

Jep, trækker den nemt og helt sikkert nødvendigt
med monteret turbo eller kompressor..

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 18:05

"bjørn" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ikke den slags gearkasser kammerat.her ved du vist ikke hvad du snakker
> om.

Gør DU så det, "kamerat"?

--
Tom

Fra : martin

Dato : 22-06-06 07:16

">>

> Det står da i haynes med tværsnitstegninger osv....
ja. jeg antager at det står i haynes, derfor forspørgslen om viden eller
manual...

> Desuden smider man bare den gamle kasse i brændeovnen og køber en anden
> hos en hugger.Reservedele til en gearkasse vil langt overstige prisen på
> nye stumper
hvis du kender en hugger der har billige type9 gearkasser til ford xr4! RWD.
så er jeg villig til at betale dig for at skaffe dem.....

Fra : Claus Espeholt

Dato : 22-06-06 10:46

Hej
Jeg har både Haynes og en org. Ford Sierra manuel fra 1983 - jeg kender en
der har XR4i dele til salg.
claus@espeholt.dk

Fra : martin

Dato : 22-06-06 13:24

"Claus Espeholt" <espeholt@grenaa-kommune.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har både Haynes og en org. Ford Sierra manuel fra 1983 - jeg kender en
> der har XR4i dele til salg.
> claus@espeholt.dk

har han en gearkasse, og hvor i landet er ham. ?? og er den en RWD