TEST used his keyboard to write :
> Jeg har undret mig over hvad der er det normale, når man har sin bil til
> reparation. Jeg bliver altid mødt med en lejebil, godtnok til en special
> værstedspris. Der er her tale om mærke værksteder (VW).
Det er vist meget meget forskelligt - Peugeot Vejle skilter med at det
er ulovligt for dem at låne bilerne gratis til kunderne (hvilket vist
ikke er korrekt).
Andre steder har de faste priser men låner gratis ud hvis de synes,
f.eks. hvis de har dummet sig eller hvis det er en stor (og dyr!)
reperation eller hvis vil have at kunden kommer igen næste gang
> Får i andre bare en låne (kundebil) eller skal i også bare betale ved kasse
> 1 ?
De gange jeg har haft min på værksted - og det er for mange i forhold
til hvor lang tid jeg har haft den - har lånebiler været betaling ved
kasse 1, af samme grund har jeg ikke benyttet mig af dem...
I marts havde jeg bilen ved maleren og de gjorde det ikke godt nok - da
de skulle prøve igen fik jeg gratis lånebil. I dag har bilen været ved
mekaniker for at få repareret AC anlægget (en garantirep) og da de ikke
var færdig til tiden (kl 16) fordi reservedelene først kommer i morgen
har jeg fået en gratis lånebil.
Altså, når værkstedet ikke overholder deres del af aftalen eller dummer
sig så er min oplevelse at så får man lånebilen gratis.
> Er der også forskel mellem garanti reparationer og almindelige reparationer
> ?
Fabriksgaranti udløser mange steder en lånebil, almindelig
brugtvognsgaranti gør sjældnere.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -
http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060