Polering/voksning af lettere falmet dør
Fra : numzie@gmail.com

Dato : 20-06-06 13:04

Jeg har en lillametallic bil, hvor der er lavet noget rust, og
bagskærmen fremstår derfor nyere i lakken end bagdøren, der virker
mat (nok fordi den ses i forholden til den relativt fine bagskærm).

Nu er mit spørgsmål så:

Hvad gør jeg ved bagdøren, for evt. at rette lidt op på den
farveforskel (uden at omlakere :)?

Jeg har prøvet at søge lidt på polering/voksning, men jeg synes, der
er stor uenighed om hvad/hvordan det skal gøres.

Jeg vil egentlig bare shine den bagdør lidt op - og så efterfølgende
give hele bilen en tur, så den bliver lidt blankere og fin - og kan
modstå lidt vand (også fælgene).... uden at jeg har lyst til at gå
i virkelig entusiast-mode og bruge en hel dag og mange forskellige
produkter på at shine den op (den er trods alt 10 år gammel og lidt
ridset hist og pist) :)

Håber nogen har lidt kommentarer.

PS. Har ingen maskiner - alt kommer til at foregå pr. håndkraft :)

/Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 14:14

<numzie@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg har en lillametallic bil, hvor der er lavet noget rust, og
bagskærmen fremstår derfor nyere i lakken end bagdøren, der virker
mat (nok fordi den ses i forholden til den relativt fine >bagskærm).

Poler det matte med "lakrens", det sliber lidt mere end "normal". Så brug
enten en til metallic el. læg ikke for meget energi i, ellers risikere du at
skade mere end gavne.