Peugeot 406 klon-lyde (stabilisator?)
Fra : Troels B. Pedersen

Dato : 19-06-06 14:47

Hej

Jeg skal have fikset en Peugeot 406 sedan fra 1999 (190 kkm) med klonkelyde.
Bagenden er klaret med 2 nye kødben og 2 nye sporstænger.
Men i forenden er der stadig problemer, her klonker det lystigt over bump og
ujævnheder.

Men hvad skal jeg skifte i for, er det bøsninger i svingarme, eller er det
krængningsstabilisator armene som i bag der skal skiftes? Jeg har endnu ikke
skiftet noget her.

Nogle gode erfaringer?

--
MVH Troels Pedersen
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Lars Ola Monsen

Dato : 19-06-06 15:09

> [...]
> krængningsstabilisator armene som i bag der skal skiftes? Jeg har endnu

Det kan være fjærbenslagrene.

Lars Ola Monsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-06-06 15:55

Troels B. Pedersen skrev:
> [...]
> Bagenden er klaret med 2 nye kødben og 2 nye sporstænger.
> Men i forenden er der stadig problemer, her klonker det lystigt over bump og

Den korte: Stabilisatorforbindelsesstænger.

Noget skrammel der ofte larmer.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-06-06 16:47

Hej!

Ib Jakobsen wrote:
> Den korte: Stabilisatorforbindelsesstænger.

Er det ikke det vi andre kalder kødben? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-06-06 18:55

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Er det ikke det vi andre kalder kødben? :)

Jo. Dog ligner det her ikke helt et kødben.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Troels B. Pedersen

Dato : 19-06-06 19:34

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den korte: Stabilisatorforbindelsesstænger.
>
> Noget skrammel der ofte larmer.

Ok, tak for rådet.
Hvad med den lange nu vi er igang?

MVH Troels