Udstødnings manifold pakning, Hvordan lave~
Fra : Per Olsen

Dato : 19-06-06 13:41

Hej

Jeg skal her i den kommende weekend have afmonteret min manifold på min
nissan almera 1.6 sr fra 96 - Jeg håber at alt går som smurt når de 8 boldte
løsnes fra motorblokken uden at de siger knæk.
- Jeg har givet dem godt med rustløsner her den sidste uge, så jeg håber!
Planen er at tage manifolden af Fredag når den er kold, og så over til en
lokal gut der vil prøve at svejse den.

Spørgsmål:
Skal lampdasonden afmonteres inden svejsning? det er tæt der ved at den er
revnet? noget man skal være opmærksom på der?

- Pakning, en pakning 130 kr ved Nissan, det er sjv det eneste sted man kan
købe en sådan, og der skal bruges to!
- Kan man lave nogle selv billigere? Nogen der har en skabelon til en sådan?

Kan se at biltema har noget universal pakningsplader man selv kan skre i til
omkring en tyver... så mangler jeg bnlot at finde en skalbelon samt tykkelse
på pakningen... men vil den holde??!? nogen der har prøvet det ? Tips

;Mvh Per

Fra : Christopher Stein

Dato : 19-06-06 13:54

Per Olsen skrev:
> [...]
> på pakningen... men vil den holde??!? nogen der har prøvet det ? Tips

de pakninger der sidder i et sæt til en mondeo er af metal... er de også
det når du køber dem i biltema?

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 14:27

"Per Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Planen er at tage manifolden af Fredag når den er kold, og så over til en

Tror ikke rustløsner ændrer det mindste. Men hvis de knækker så kan en
varmebehandling gøre underværker. Så går de MEGET let ud hvis man kan komme
til at varme dem rødglødende. Under alle omstændigheder så er chancerne
større for at du kan pille dem ud når motoren er kogende.

> Spørgsmål:
> Skal lampdasonden afmonteres inden svejsning? det er tæt der ved at den er
> revnet? noget man skal være opmærksom på der?

Svært at sige....den kan jo nok tåle flere hundrede grader, men jeg tror jeg
ville da den er halvdyr. Gevindet i udstødningen plejer altid at gå i
stykker når man piller sonden ud, så det er jo heller ikke lykken.

> [...]
> kan
> købe en sådan, og der skal bruges to!
> - Kan man lave nogle selv billigere? Nogen der har en skabelon til en

De er ikke så gode dem man laver selv

> [...]
> tykkelse
> på pakningen... men vil den holde??!? nogen der har prøvet det ? Tips

De skal kunne holde til meget høje temperaturer og tryk osv. Jeg ville købe
de originale da det er hamrende træls at skulle pille manifolden af endnu en
gang fordi man ville spare et par håndøre

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-06 18:46

Per Olsen wrote:
> [...]
> håber! Planen er at tage manifolden af Fredag når den er kold, og så
> over til en lokal gut der vil prøve at svejse den.

Skru den af imens det hele er godt gennemvarmt, efter en god køretur, så
plejer det at være til at skille ad uden at knække boltene.
Bare husk at passe godt på pølserne, ellers er der dømt ristede

> Spørgsmål:
> Skal lampdasonden afmonteres inden svejsning? det er tæt der ved at
> den er revnet? noget man skal være opmærksom på der?

Jeg ville ikke skrue den af, netop fordi gevindet tit og ofte går itu, når
den skrues ud.

> [...]
> skre i til omkring en tyver... så mangler jeg bnlot at finde en
> skalbelon samt tykkelse på pakningen... men vil den holde??!? nogen

Det pakningspapir man kan købe, det holder ikke 5 minutter ved et
udstødningsmanifold.
Køb de originale pakninger, hvis ikke du kan får dem u-originalt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport