Ford Escort 1,8i Sport - specialer?
Fra : numzie@gmail.com

Dato : 19-06-06 13:20

Vi har lige købt sådan en fætter fra 1996.

Hvad betyder Sport i den her sammenhæng, udover der er et træpanel,
hvide skiver i instrumentbrættet og lidt mere skåleformede sæder?

Nogen der ved noget om det?

Hygge,
Kenneth

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-06-06 15:54

Hej

numzie@gmail.com wrote:
> Vi har lige købt sådan en fætter fra 1996.
>
> Hvad betyder Sport i den her sammenhæng, udover der er et træpanel,
> hvide skiver i instrumentbrættet og lidt mere skåleformede sæder?

Dengang havde Ford andre udstyrsniveauer end i dag. En af dem hed Sport.
Senere kom den til at hedde Monaco. Og så var det vist også det.

Sørg for guds skyld at få den tjekket med hensyn til undervogns og
hulrumsbehandlingen. Jeg kender nogen som netop har solgt deres 10 år
gamle Escort som var hullet som en si til trods for jævnlig
undervognsbehandling.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-06-06 16:40

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> undervognsbehandling.
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Og la vær med at købe 13" fælge til dem - købte engang et sæt nye Ford-fælge
i 13" af en gut, der havde købt dem til sin Escort Sport - og fandt ud af at
de ikke ku sidde på. Sport'en er født med 14" - og bremserne fylder mere end
på de andre modeller - derfor ingen 13" til den.
Glemte jeg at skrive at jeg fik dem billigt

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : numzie@gmail.com

Dato : 20-06-06 07:46

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> på de andre modeller - derfor ingen 13" til den.
> Glemte jeg at skrive at jeg fik dem billigt

Takker. Der er alufælge på - kan ikke huske om det er 14" eller 15" -
vil tro, det er 14". Bilen har fuld servicebog og rusttjek op til 2005
- og har fået både UV- og hulrumsbehandling og fået lavet rust for
nylig, så den skulle være i orden. Har rundet 170.000 km.

Men grinte bare lidt at det der "Sport" :)

/Kenneth

Fra : Brian

Dato : 20-06-06 12:26

> <numzie@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Men grinte bare lidt at det der "Sport" :)

_Muligvis_ er forskellen at Sport'en har en 115HK's 1.8i som Mondeo'en. De
andre 1.8i'ere er svjv 105HK...