Autotrailer der vejer 250kg ?
Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 06:50

Findes det ?? den skal kunne laste 950kg.. problemet er at min slæde max må
trække 1200kg..

Mvh
Morten

Fra : Kim S

Dato : 19-06-06 08:34

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Findes det ?? den skal kunne laste 950kg.. problemet er at min slæde max
> må trække 1200kg..

Husk osse lige, at hvis du ikke har B/E-kørekort, må du maks.
sætte din bils egenvægt+50kg på krogen....

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 09:17

> Husk osse lige, at hvis du ikke har B/E-kørekort, må du maks.
> sætte din bils egenvægt+50kg på krogen....

hehe var det ikke lige det jeg skrev ?? at min bil max må trække 1200kg..

Men findes der overhovedet 250kg auto trailere ?

Mvh
Morten

Fra : Kim S

Dato : 19-06-06 12:34

> hehe var det ikke lige det jeg skrev ?? at min bil max må trække 1200kg..

Nej, du skrev hvad din bil må trække....
Min må f.eks trække 1600kg, men vejer 1425kg. Altså
må jeg (Uden b/e) køre med 1475 kg.

Mvh, Kim

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 19-06-06 13:11

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> Min må f.eks trække 1600kg, men vejer 1425kg. Altså
> må jeg (Uden b/e) køre med 1475 kg.
>
> Mvh, Kim

er der ikke noget med, hvis trailer vejer mere end bil + 50 kg så må man
højst køre med en trailer med total vægt 750 kg ?

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-06-06 19:39

..(5750)giller wrote:
> "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> er der ikke noget med, hvis trailer vejer mere end bil + 50 kg så må
> man højst køre med en trailer med total vægt 750 kg ?

Nej.

--
Per, Esbjerg

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-06-06 09:37

Juel wrote:

> hehe var det ikke lige det jeg skrev ?? at min bil max må trække 1200kg..
>
> Men findes der overhovedet 250kg auto trailere ?

Nej. Eller måske. Der laves specielle trailere til Smart, de er ikke
store...
Du kan måske få specialbygget en en-akslet med aluchassis f.eks. hos
PHV i Vejle, men det bliver ikke gratis...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 09:40

> [...]

>Du kan måske få specialbygget en en-akslet med aluchassis f.eks. hos
>PHV i Vejle, men det bliver ikke gratis...

Hmm ok, så må jeg finde et fejeblad..

Mvh
Morten

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-06-06 09:53

Juel wrote:

> Hmm ok, så må jeg finde et fejeblad..
>
> Mvh
> Morten

Ja, alternativet er at låne en større bil at trække med (pas på
B/E-reglerne) eller 'bare' at køre med overlæs...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 10:03

Ja, alternativet er at låne en større bil at trække med (pas på
B/E-reglerne) eller 'bare' at køre med overlæs...

Ja men overlæs er jo som fluepapir i .de, og er ikke på alt for god fod med
dem i forvejen..
Så må man finde en kassevogn et sted evt..

Mvh
Morten

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-06-06 17:01

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Findes det ?? den skal kunne laste 950kg.. problemet er at min slæde max
> [...]

Transpolette ? Ja - det mener jeg da i det mindste, de hedder.
En 2-hjulet ting med træktøj - så parkerer du forhjulene af bilen, du skal
trække, på Transpolleten.
Men det er ikke mange dage siden jeg kom til at tænke på at jeg egentligt
ikke har set sådan en i laaang tid ?!

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller