Gæt et forbrug 2
Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 18-06-06 17:47

Jeg ved ikke om det bliver ved med at være sjovt! Men her er en
gættekonkurrence til:

Strækning: Gøteborg N - København C t/r ... 730 km (incl et par
sidespring)
Vej: Alt på motorvej foruden 50 km i København indre by plus
omkring 30 km på svenske landeveje (tankning)
Dæk: 225/45-R17 Michelin med lav rullemodstand
Bil: Volvo S60 T5 aut. med klima tændt
Vejr: Godt/varmt - medvind ud, sidevind hjem
Kørsel: På motorvej 115-125 km/t med fartpilot ellers normal kørsel
med normal/kraftig acceleration, her og der lidt traffik - en enkelt eller
to accelerationer hvor den løb 4. gear ud.

Forbrug udregnes efter forbrugsmåler som nulstiltes inden turen. Den er ret
pessimistisk så min erfaring er at den er ganske præcis når der lægges 0.5
km/L til (altså måler den for højt et forbrug!)...

MVH Esben

Fra : BJ

Dato : 18-06-06 17:49

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg ved ikke om det bliver ved med at være sjovt! Men her er en
> gættekonkurrence til:

'Det nærmer sig..

> Strækning: Gøteborg N - København C t/r ... 730 km (incl et par
> sidespring)

11,3 km/liter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 18-06-06 18:04

> 'Det nærmer sig..

Hvad der næppe er sjovt er en tur på 730 km, hvor
man har bevæget sig mellem max 115 - 125 km/t

> 11,3 km/liter.

En S60 T5 aut. går næppe 10 km/l, så jeg tror
www.hvorlangtpaaliteren.dk -> 9,8 km/l...

Fra : BJ

Dato : 18-06-06 18:09

"Dr. Jekyle and mr. Hyde..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> En S60 T5 aut. går næppe 10 km/l, så jeg tror
> på www.hvorlangtpaaliteren.dk -> 9,8 km/l...

Jeg har præsteret at køre ca. den samme strækning med et resultat på 10,2
km/liter blyfri 98.

Min er godt nok kun en T6..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 18-06-06 18:12

> Min er godt nok kun en T6

Du er så til gengæld mere "morfar" end Esben

Fra : BJ

Dato : 18-06-06 18:14

"Dr. Jekyle and mr. Hyde..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du er så til gengæld mere "morfar" end Esben

Det må skyldes, jeg ikke har samme kraftige motor som Esben og derfor er
afskåret fra kraftige accelerationer..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 18-06-06 19:23

> Jeg ved ikke om det bliver ved med at være sjovt! Men her er en
> gættekonkurrence til:

OK - det var ikke så interessant en konkurrence :)

Resultatet var 11.4 km/L

Mogens har ret i det ikke var verdens mest hårrejsende biloplevelse. Det var
mest at nyde det meget flotte og omskiftelige landskap der virkelig er langs
Sverigs vestkyst. Fartpilot aktiveret stort set hele tiden og sædet vippet
godt tilbage så man kunne tage en lur ;)

Lidt sjovt var der da i weekenden på en motorvej uden hastighedsbegrænsning.
Jeg kørte en overgang med en Golf VR6 og en helt ny BMW M6 (uden plader!).
Jeg ledte kolonnen under en enkelt acceleration pga. traffik i indersporet -
før den anden acceleration ville jeg give BMW'en plads og trak ind. Det
passede cirka med at da jeg skiftede til 5. gear var BMW'en lige synlig
foran mig og Golfen var akkurat synlig som en prik i bakspejlet :)

Den er virkelig sindsyg hurtig M6'eren :)

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 18-06-06 19:25

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Resultatet var 11.4 km/L

Ja, det havde jeg aldrig gættet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 18-06-06 19:44

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> wrote:

>Jeg ved ikke om det bliver ved med at være sjovt! Men her er en
>gættekonkurrence til:

Så kan I da lige få en mere at tænke over:

Sønderborg - Kerteminde over Lillebælt, landevej hele vejen og igennem
alle byerne, hastighed omkring fartgrænserne, Lupo 3l, svag vind fra
syd.
Hvad står forbrugstælleren på?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 18-06-06 19:46

> Hvad står forbrugstælleren på?

28,5 km/l

Fra : Leonard

Dato : 18-06-06 20:25

"Dr. Jekyle and mr. Hyde..." <no@reply.dk> wrote:

>28,5 km/l

Det var i formiddags på vej derned, hvor der blev kørt motorvej med
gældende hastighed plus 5-10% ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : BJ

Dato : 18-06-06 19:46

KLIP

> Hvad står forbrugstælleren på?

"Hent 100 kr. ved nærmeste Shell tankstation" med tak for venlig assistance
"DONG".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 18-06-06 20:23

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>"Hent 100 kr. ved nærmeste Shell tankstation" med tak for venlig assistance
>"DONG".

Desværre så skal den også tankes jævnligt, det er dog lidt mindre
ubehageligt at hive muldvarpeskindet frem end når det er min
Transporter, der skal fyldes op

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 20:09

On Sun, 18 Jun 2006 20:44:02 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> [...]
>
>Sønderborg - Kerteminde over Lillebælt, landevej hele vejen og igennem
>alle byerne, hastighed omkring fartgrænserne, Lupo 3l, svag vind fra

En bekendt siger knap 40 km/l ved konstant 80-90, så mit bud er 38
km/l.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Leonard

Dato : 18-06-06 20:26

Ivan Madsen <> wrote:

>En bekendt siger knap 40 km/l ved konstant 80-90, så mit bud er 38
>km/l.

Et godt bud, 37 km/l

--
Leonard