Laguna II / Nye alufælge, men ryster i rat~
Fra : Klaus Andersen

Dato : 17-06-06 16:57

Hej

Jeg har haft en del problemer med at min Laguna II 2001 ryster i rattet -
især v. 90 og 120 kmt.

Har for nyligt fået nye støddæmpere og fjedre bagi + nye bremser foran - det
hjalp en del, men ikke helt.

Så fik jeg et par nye alufælge på - Enzo V m. Conti Dæk - Og nu ryster den
faktisk endnu mere, også selvom de havde afbalanceret dem.

Nå - men ... Renault fyren mente jeg skulle køre 400-500 km - så dækkende
kunne "sætte sig" og så måtte vi jo se om de skulle afbalanceres igen.

og ... nu er det jeg undrer mig lidt. Jeg synes faktisk ikke det lyder helt
korrekt, det her.

Hvad siger i til det?

Han mente i øvrigt også det kunne komme fra "drivakslen" eller sådan noget i
den stil - en sådan skulle så koste lidt mere end 3000,- at skifte, men det
kan jeg nu heller ikke forstå - den ryster forresten både nå der er koblet
ud og ind.

Jeg vil sætte stor pris på et par gode råd - jeg frygter lidt at jeg er ved
at blive taget ved næsen, men ved ikke nok om biler til at gennemskue det.

Mvh

KA

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-06-06 19:47

Klaus Andersen formulated on lørdag :
> [...]

> og ... nu er det jeg undrer mig lidt. Jeg synes faktisk ikke det lyder helt

At dækkene sætter sig kan sagtens ske og det kræver ny afbalancering.

Kan det være fordi den skal spores ? (styretøjsudmåling)

*****PLEASE NOTIFY THE SENDER IF YOU DO NOT RECEIVE THIS MESSAGE*****