Citroën C5 110 HK HDi (ny model
Fra : Mø||er

Dato : 17-06-06 10:42

Hej NG

Jeg har en Citroën C5 som jeg endtlig er utrolig glad for, selvom jeg
har en de problemer med den. Jeg har en liste nedenfor med problemer som
Citroën ikke kan rette. Er der flere der har lignende problemer og om de
eventuelt har fået dem rettet?

1.Lak fejl på bagklappen. Denne fejl har været forsøgt udbedret 4 gange
og er forsat ikke rettet pga. sjusk. Første gang blev bagklappen
omlakeret, hvorefter der var yderlige 7-10 yderlige lakfejl. Anden gang
den var til ”udbedring” var lakéren ikke på arbejde alligevel. Tredje
gang blevet det forsøgt udbedret med sandpapir med synlige spor af
ridser fra sandpapiret. Fjerde gang fejlen var forsøgt udbedret var
ridserne fra sandpapiret fjernet men lakfejlen var ikke udbedret.

2.Kobling hopper ved igangsætning. Der er problemer med koblingen eller
”svinghjulet”, som det hedder, svinghjulet er løst, eller kan ikke koble
ind korrekt uden, at få bilen til at hoppe. Fejl er lokaliseret men ikke
udbedret.

3.Lyd fra servostyring i kabine. Der er en fejl i nogle rør til
servostyringen som gør, at det lyder som om, at der er en fårekylling i
instrumentbrættet. Fejl er lokaliseret men ikke udbedret.

4.Motoren går ikke ud når der slukkes for bilen. Det sker, at der bilen
ikke vil slukke, selvom jeg har slukket for tændningen. Fejl forsøgt
udbedret, fejl er ikke rettet.

5.Motoren kører periodisk som en kold bil fra midten af 80'erne. Fejl
forsøgt udbedret, fejlen er ikke rettet.
6.Kørerlys blinker under kørsel. Fejl forsøgt udbedret men ikke rettet.
reparationen har gjort det bedre, så lyset ikke går helt ud, længere,
men blinker fortsat.

7.Hydraulikken sætter sig i ”høj” position uden, at jeg har bedt om det.
Fejl er ikke rettet (ny fejl)

8.Fartpilot laver periodisk problemer. (muligvis rettet)

9.Park auto (baksensor) Virker ikke. Fejl rettet.

10.Defekt klimaanlæg, Fejl rettet.

11.Forleden uge lugtede bilen meget brændt og blæseren kørte i 20
minutter efter, at jeg slukkede motoren. Jeg ringede som jeg plejer til
citroen og oplyste om oplevelsen. ( det er for, at sikre mig jurisk).
Jeg vil lige tilføje og jeg køre pænt i min bil.

12.Klimaanlæget er begyndt, at larme. Det løde først som turboen som
køre op og ned i hastighed. Men så slukkede jeg klimaanlægget og lyden
forsvandt. Jeg forsøgte igen – med samme resultat. Jeg har sidenhen
læst, at det er en fejl på nogle C5'ers klimaanlæg, men fejlen kan
rettes. Fejl ikke rettet (ny fejl som endnu ikke er oplyst til citroën)

Fra : Lars Kvorning

Dato : 17-06-06 13:00

Hej Møller

Med sådan en liste, hvor stort set alle fejl-typer er listet, må det være
helt utrolige egenskaber bilen har med hensyn til køreegenskaber, komfort,
plads og ejerglæde - siden du skriver at du er glad for den.

Jeg synes det er lige på grænsen til at du hurtigst muligt skal skille dig
af med bilen. Du beskriver jo også, at mange af fejlen kan Citrion
værkstedet rette. Det kan man da ikke leve med.

Jeg har selv en VW Golf, som er et år gammel. Jeg vil slet ikke acceptere
nogen fejl overhovedet - det er trods alt mange penge bilerne koster i
Danmark.

Lars Kvorning

Fra : Benny Højvælde

Dato : 17-06-06 23:59

"Lars Kvorning" <kvorning@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har selv en VW Golf, som er et år gammel. Jeg vil slet ikke acceptere
> nogen fejl overhovedet - det er trods alt mange penge bilerne koster i

Jeg kan se at du ikke bruger VW's værksteder for så var du ikke tilfreds med
bilen.

Benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-06 06:33

"Benny Højvælde" skriver:

> Jeg kan se at du ikke bruger VW's værksteder for så var du ikke tilfreds med
> bilen.

Hov, hov. Selvom de fleste autoriserede Volkefovnsværksteder er nogle
kartoffelsparkere, ja så findes der og så det modsatte.

Der er bare langt i mellem dem.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Martin Orvad

Dato : 18-06-06 16:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Benny Højvælde" skriver:
>
> Hov, hov. Selvom de fleste autoriserede Volkefovnsværksteder er nogle
> kartoffelsparkere, ja så findes der og så det modsatte.

En lille OT-note til den: VW i Ålestrup kan varmt anbefales. Rigtig god
service. Kompetent personale. Rimelige priser.

Jeg er kunde hos dem, og har ellers intet med dem at gøre.

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Fra : Jesper

Dato : 18-06-06 17:18

> En lille OT-note til den: VW i Ålestrup kan varmt anbefales. Rigtig god
> service. Kompetent personale. Rimelige priser.
>
> Jeg er kunde hos dem, og har ellers intet med dem at gøre.

Jeg brugte dem tilbage i 2000/2001, da jeg arbejdede i nærheden. God
service, billige priser, venlige mennesker.

Mvh
jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-06 17:37

Martin Orvad skriver:

> En lille OT-note til den: VW i Ålestrup kan varmt anbefales. Rigtig god
> service. Kompetent personale. Rimelige priser.
>
> Jeg er kunde hos dem, og har ellers intet med dem at gøre.

Samme her...

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 15:09

Lyder som om dengang jeg havde en Pug 307 ...

Det eneste der hjalp var skille sig af med den spand lort samt et
inkompetent værksted.

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-06-06 15:34

"Mø||er" <mail@s-b.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Citroën C5 som jeg endtlig er utrolig glad for, selvom jeg
> har en de problemer med den.

...se, det forstår jeg så ikke efter at have læst resten, men det må du selv
om

Som Janner skriver, så synes jeg ligeledes at det minder meget om min
Peugeot-tid

Hvis du er medlem af FDM kan du evt. lade dem hjælpe, da de nævnte fejl bare
skal laves !

Aldrig mere fransk (bil)!

/Caspersen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-06-06 18:45

> 4.Motoren går ikke ud når der slukkes for bilen. Det sker, at der bilen
> ikke vil slukke, selvom jeg har slukket for tændningen. Fejl forsøgt
> udbedret, fejl er ikke rettet.

Er der monteret træk på den? Jeg mener at kunne huske at noget af
ledningsnettet i bilen skal skiftes når der monteres træk. Hvis det ikke
gøres, kan det resultere i de underligste el-fejl.

Du kan finde hjælp og lidelsesfæller her:
http://www.citronik.dk/jforum/forums/show/12.page

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 17-06-06 20:36

Hej

> [...]
> har en de problemer med den. Jeg har en liste nedenfor med problemer som
> Citroën ikke kan rette. Er der flere der har lignende problemer og om de

Jeg går ud fra at det er 1,6 liters motoren? I så fald skal du måske
kigge lidt på listen her:

<http://www.auto-motor-und-sport.de/service/rat_tat/alle_rueckrufe_2005.75638.htm>

Der har i Tyskland været en del tilbagekaldelser på biler med netop den
motor. Senest er det Mazda 3, men både C4, C5 og Picasso har været
tilbagekaldt pga motorproblemer. Samme motor ligger i Ford's biler, men
sjovt nok har de ikke været tilbagekaldt.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Bagmanden

Dato : 17-06-06 22:16

> 8.Fartpilot laver periodisk problemer. (muligvis rettet)

Fartpilot på en 1.6 HDI - Hvordan er den monteret?
Det lyder som om at noget af forklaringen (måske) kunne ligge
der!
--
F.B.

Fra : Mø||er

Dato : 17-06-06 22:51

Fartpiloten sidder på ratstammen

Steffen

Fra : Bagmanden

Dato : 17-06-06 23:05

> Fartpiloten sidder på ratstammen

OK, som man spørger får man svar
1.6 HDi er ikke født med fartpilot så vidt jeg husker og hvis
dette er korrekt så må den være eftermonteret. Jeg har en 1.6 HDi
fase 2 og der er ikke fartpilot!!

Fartpilot kan ikke eftermonteres da det vil betyde at fremtidige
opdateringer af software ikke tager højde for fartpiloten og
derfor fjerne de evt. modifikationer der blev lavet ved
eftermonteringen.

Så fartpiloten kan være en mekanisk type (uden displayinfo.) og
det er her jeg tænker at der kan gå ged i bl.a. multiplexen.

--
F.B.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-06-06 11:38

> [...]
> en de problemer med den. Jeg har en liste nedenfor med problemer som
> Citroën ikke kan rette. Er der flere der har lignende problemer og om de

Listen er uden tvivl u-udtømmelig, se bare hvad Bilmagasinet skriver i deres
nyeste brugttest af netop C5:
http://www.bilbasen.dk/nyheder/ShowFile.asp?id=351&crypt=efe937780e95574250dabe07151bdc23&nl=1

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Jens

Dato : 18-06-06 19:31

Henrik B. <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Mø||er" <mail@s-b.dk> skrev i en meddelelse

> Listen er uden tvivl u-udtømmelig, se bare hvad Bilmagasinet skriver i deres
> [...]

Kan du ikke komme med noget relevant information i forhold til "nyeste
model" - i stedet for en 2 år gammel artikel om en 5 år gammel model?
--

Jens F

Fra : TDN

Dato : 18-06-06 15:31

> [...]
> at det er en fejl på nogle C5'ers klimaanlæg, men fejlen kan rettes. Fejl
> ikke rettet (ny fejl som endnu ikke er oplyst til citroën)

Kunne være sjovt at få en kommentar fra Frankofilerne her i gruppen som
fredigt anbefaler den ny model C5, da problemerne fra 1.generation burde
være løst

Mvh
Thomas

Fra : Bagmanden

Dato : 18-06-06 16:16

TDN wrote:
> Kunne være sjovt at få en kommentar fra Frankofilerne her i
> gruppen som fredigt anbefaler den ny model C5, da problemerne
> fra 1.generation burde være løst

Jamen så siger jeg det igen igen (tidligere tråde) at jeg har en
C5 fase 2 der er ét år og otte måneder gammel og den har kostet
mig to nærlyspærer og olieskift/service.

Alt fungerer som det skal, nåja, bortset fra et ultrakort blink
fra lygterne når en pumpe går igang, men det betyder ikke en
hylende fis for sikkerheden.

Jeg er ked af at ødelægge ilusionen hos dem af jer der mener at
at franske biler hele tiden går i stykker og holder på
værkstedet, men jeg kan altså ikke genkende det fra min bil eller
fra venner og bekendte der kører (nyere) fransk.

Sluttelig kan dem af jer der er medlem af FDM hente en artikel
fra ADAC hvor der netop henvises til bl.a. Citroën C4 og C5 som
biler der ligger i bund hvad angår nedbrud og hjælp fra de "gule
engle" (har jeg ladet mig fortælle).

--
F.B.
Der kender alle historierne, også dem der omhandler tyske og

Fra : TDN

Dato : 18-06-06 16:39

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> F.B.
> Der kender alle historierne, også dem der omhandler tyske og japanske

Man skal desværre købe adgang hos ADAC og hos FDM ligger resultaterne
desværre heller ikke. Jeg kan finde lidt fra 2004 men det er nok den første
version.

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050521/BEGGE/105210463/0/AARHUS&SearchID=73248062992801

"Fiat-koncernen kan ikke hente trøst i firmaklassen. Her bunder Alfa 156 med
fejl i især motorstyringen. Populære konkurrenter som Citroën C5, Opel
Vectra og Peugeot 406 klarer sig ikke meget bedre. Også her er det
elektronikken, der tvinger ejerne til at ringe til chefen og undskylde, at
de bliver forsinkede."

Ellers kan du kigge lidt på hvad ejerne af Citröen og Peugeot (samt andre)
synes om deres biler her:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DBD31860-1414-4A51-93F8-01412CCC64EB/0/2228.pdf

Men du mener vel ikke det er et problem

Mvh
Thomas

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-06-06 21:22

TDN wrote:

> Kunne være sjovt at få en kommentar fra Frankofilerne her i gruppen som
> fredigt anbefaler den ny model C5, da problemerne fra 1.generation burde
> være løst

Hejhej - hermed en kommentar!

Følg nu med ffs! C5 Serie 2 i 2004-aftapning banker Primera, Avensis,
Mondeo, Octavia og S40 hvad angår driftsikkerhed - ifølge tyske ADAC. Så
flet nu næbbet.

http://www.autokiste.de/psg/0504/grossbild/4207_3.jpg
http://www.autokiste.de/start.htm?site=/psg/0504/4207.htm

Fra : TDN

Dato : 19-06-06 05:32

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Følg nu med ffs! C5 Serie 2 i 2004-aftapning banker Primera, Avensis,
> Mondeo, Octavia og S40 hvad angår driftsikkerhed - ifølge tyske ADAC. Så

Så må Mø||er jo være meget uheldig og den eneste C5 ejer med problemer....

Du sprang meget let og elegant over Autoindex undersøgelsen....

Mvh
Thomas

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-06-06 19:49

TDN wrote:
> Så må Mø||er jo være meget uheldig og den eneste C5 ejer med problemer....

Der er lige et par led i dit ræsonnement jeg ikke kan følge?

Du spørger selv om en kommentar til hvorfor frankofilerne anbefaler en
C5, serie II.
Jeg svarer dig, at i hvert fald 2004-modellen er mere stabil end de
fleste af de andre biler i klassen.

> Du sprang meget let og elegant over Autoindex undersøgelsen....

Kender jeg ikke - link mig...

Fra : TDN

Dato : 19-06-06 20:05

> [...]
> serie II.
> Jeg svarer dig, at i hvert fald 2004-modellen er mere stabil end de fleste

Her er den:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DBD31860-1414-4A51-93F8-01412CCC64EB/0/2228.pdf

Så hvis Mø||er er tilfreds på trods alle de fejl hans C5 har, så tør jeg jeg
ikke tænke på hvor mange fejl de utilfredse Citröen ejere har

Men lad os hellere stoppe her, du kender efterhånden min holdning til
franske biler og jeg kender din. Vi bliver vist aldrig enige....

Mvh
Thomas

Fra : Bo Velschow

Dato : 19-06-06 20:26

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så hvis Mø||er er tilfreds på trods alle de fejl hans C5 har, så tør jeg
> jeg ikke tænke på hvor mange fejl de utilfredse Citröen ejere har

Nænænænæ, stop lige en halv! - den undersøgelse kan overhovedet ikke bruges
til noget! Den er baseret på kun 2 Peugeot/Citroen-ejere, der begge havde
biler, der ved en fejl var blevet bygget af underbetalte børnearbejdere i
Nordkorea med stumper fra ophuggede før-krigs Lada'er - og i øvrigt er alle
hos FDM kendt som notoriske PSA-hadere - så den er _overhovedet_ ikke
repræsentativ!!!

(sorry - kunne ikke dy mig! Det er lidt tankevækkende, at PSA-ejerne
står model til den slags horrible historier om total mangel på kvalitet, og
hårdnakket tilbageviser den ene undersøgelse efter den anden - men så længe
de er glade (som Møller lader til at være), er det jo helt fint...!)

PS! Blot for en god ordens skyld: Ovenstående indlæg er selvfølgelig dybt
ironisk ment og på ingen måde tænkt som værende injurierende osv osv.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-06-06 22:30

TDN wrote:

> [...]
>
> Så hvis Mø||er er tilfreds på trods alle de fejl hans C5 har, så tør jeg jeg
> ikke tænke på hvor mange fejl de utilfredse Citröen ejere har

Tja, jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om sådan en undersøgelse. Den
siger sikkert mere om de folk der vælger et givent bilmærke end om
mærkets egentlige kvaliteter.

Min henvisning var til en statistik om en specifik årgang af Citroën C5.
- og det var det du efterlyste.
Den undersøgelse du bringer frem, handler om mærketilfredshed og baserer
sig bl.a. på ejernes subjektive oplevelser af værkstederne. Det er helt
usammenligneligt.

> Men lad os hellere stoppe her, du kender efterhånden min holdning til
> franske biler og jeg kender din. Vi bliver vist aldrig enige....

Jeg beskæftiger mig ikke med holdninger - jeg refererer fakta :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-06-06 22:34

"Lars L. Hansen" skriver:

> Den undersøgelse du bringer frem, handler om mærketilfredshed og baserer
> sig bl.a. på ejernes subjektive oplevelser af værkstederne. Det er helt
> usammenligneligt.

Det der undrer mig er at man også vægter hvor meget sælgeren vil give i
rabat på en ny bil.