forrude viskerinterval på ford escort virk~
Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 16-06-06 19:16

Hej

Nogle der har en god ide til hvad der kan være galt med min ford escort?
Lige pludselig stoppede den med at virke med viskerinterval til forruden.
Den kan fint viske hele tiden. Jeg har prøvet at skifte forrudeviskerrelæ,
jeg har prøvet at skifte hele armen med blinklys og viskerkontakt. Det
virker heller.. Så nu er jeg totalblank

Nogen som kan hjælpe?

mvh

Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-06-06 19:32

Hej!

Kim H. Mogensen wrote:

> [...]
> Den kan fint viske hele tiden. Jeg har prøvet at skifte forrudeviskerrelæ,
> jeg har prøvet at skifte hele armen med blinklys og viskerkontakt. Det

Hvilken årgang, model? Tja, du har vel undersøgt sikringen...?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 16-06-06 19:43

> Hej!

> Hvilken årgang, model? Tja, du har vel undersøgt sikringen...?

Ja sikringen har jeg undersøgt. Og det er en Escort 1,6 EFI fra 1991.

mvh

Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-06-06 21:13

Hej!

Kim H. Mogensen wrote:
> Ja sikringen har jeg undersøgt. Og det er en Escort 1,6 EFI fra 1991.

Ok. Tja, du kunne da prøve at føde viskermotoren 12V direkte og se om den
spiller. Ellers er der måske et problem med sikringsboksen - de er nemlig et
kendt problem i Escorterne... Undersøg derfor om der kommer 12V ud fra den
sikring der er til viskermotoren. Også når du har aktiveret viskerarmen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 17-06-06 05:37

> [...]
> et kendt problem i Escorterne... Undersøg derfor om der kommer 12V ud fra
> den sikring der er til viskermotoren. Også når du har aktiveret

Skal jeg ikke måle ved et relæ, som er til interval?? For jeg har sådan set
kun en sikring, som har med visker at gøre, så det er vel der hvor relæ
sidder jeg skal måle?? Og hvordan gør jeg lige det?

Hvis det viser sig at være sikringsboksen, er der så nogen som ved hvad
sådan en svend ca koster?

mvh

Kim

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-06-06 16:04

Hej!

Kim H. Mogensen wrote:
> Skal jeg ikke måle ved et relæ, som er til interval?? For jeg har sådan set
> kun en sikring, som har med visker at gøre, så det er vel der hvor relæ
> sidder jeg skal måle?? Og hvordan gør jeg lige det?

Jo, der kan du da også måle. Hovedsagen er, at du undersøger om der er 12V til
relæet (gerne mens du aktiverer viskeren, selvom der ikke sker noget).

Hertil bruger du et voltmeter og et par strategisk placerede målepinde :)

> Hvis det viser sig at være sikringsboksen, er der så nogen som ved hvad
> sådan en svend ca koster?

Mener det er ca. 1500,- ex. montering. Det kan dog gøres ret hurtigt... Den
sidder fast i et beslag og har kun 4-5 stik monteret. Og så skal man måske
flytte relæer over (kan ikke huske om de er med.).

--
Mvh, Kim Voss Schrader