mulighed for bedre lyd på en sierra?
Fra : Dak

Dato : 16-06-06 18:54

undre mig bare om det er muligt med få midler? f.eks. hjælper det at sætte
en af de fancy endedele på udstødningen? eller er der nogen som har en bedre
måde... vil bare rode med det for skæg så ikke noget som koster mere end 3
cifre.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Peter Frost

Dato : 16-06-06 19:01

Jeg fjernet den 90 graders gummi slange der sad på indsugningen og satte et
K&N filter på... Det lyd lidt mere af noget end før :) Men havde det kun på
om sommeren, da luftfilter kassen får varme når det er kold, så motoren
bliver hurtig varm...

Du kan også købe en sports potte i stedet for bagpotten...

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 11:59

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på
> om sommeren, da luftfilter kassen får varme når det er kold, så motoren

Var det ikke et Simota filter du puttede på ?

MVH
Thomas H.

Fra : Bo Velschow

Dato : 16-06-06 19:02

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en af de fancy endedele på udstødningen? eller er der nogen som har en
> bedre måde... vil bare rode med det for skæg så ikke noget som koster mere

Hehe - næh, en rørhale giver ikke andet end en lidt lettere tegnebog. Du
skal vist over i noget sportsudstødning eller den slags for at få en anden
lyd (om den så er "bedre" er nok op til dig selv at bedømme...! ).

Sådan noget thansen hér
http://www.thansen.dk/products.asp?c=714301629&n=448670178 kan nok give
højere lyd.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 19:02

> [...]
> en af de fancy endedele på udstødningen? eller er der nogen som har en
> bedre måde... vil bare rode med det for skæg så ikke noget som koster mere

På en sierra passer snart set alt fra bilverdenen og det er ikke overdrevet.
Den er herlig universal så man kan montere en bmw eller saab motor eller en
stor led v8 motor....så et udstødning er meget let at få eller tilbasse til
bilen.

--
Tom

Fra : Basil

Dato : 16-06-06 19:11

Dak sendte dette med sin computer:
> [...]
> cifre.
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Lad den gamle spand være så lydløs som muligt, så bliver dine naboer
ikke irriteret på dig, hver gang de skal høre på den ulidelige larmende
gamle spand, som stadig ikke er en racerbil, ligegyldigt hvor meget den
larmer.
Gem hellere grynene til noget benz, den går jo ikke for langt på
literen
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 19:55

> [...]
> spand, som stadig ikke er en racerbil, ligegyldigt hvor meget den larmer.

Hehe!! - kan kun være enig her

> Gem hellere grynene til noget benz, den går jo ikke for langt på literen

Her er jeg ikke enig!! - "langt" er selvfølgelig et relativt begreb, men at
holde den gamle 2.0i DOCH motor over 12Km/liter kræver ikke specielle
køreegenskaber og på langtur er 14 bestemt ikke usandsynligt. Mange nye
biler i dag kan end ikke være med her.

Vh. Per
Sierra 2.0i DOHC st.car fra '89

Fra : Thomas

Dato : 16-06-06 19:54

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message
> [...]
> end 3 cifre.
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

http://www.thansen.dk/product.asp?c=714317707&n=1199131758&pn=1226005181

Mvh

Thomas

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 16-06-06 23:37

> [...]
> en af de fancy endedele på udstødningen? eller er der nogen som har en
> bedre måde... vil bare rode med det for skæg så ikke noget som koster mere

Et stykke pap og en klemme vil gøre underværker på en Sierra.

Michael

Fra : Benny Højvælde

Dato : 17-06-06 07:56

> [...]
> en af de fancy endedele på udstødningen? eller er der nogen som har en
> bedre måde... vil bare rode med det for skæg så ikke noget som koster mere

Ja hvis 2 af de 3 cifre er bag kommaet er det ikke meget.

Før det her periodisk syn halløj var der en af mine venner der stoppede en
2,8i Granada motor i en Sierra. Det er nok den eneste måde at få en Sierra
til at lyde af noget.

En anden puttede en Rover 3,5L V8 i en Volvo Amazone. Den lød fa.... godt.

Benny

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-06-06 00:08

Benny Højvælde wrote:
> Før det her periodisk syn halløj var der en af mine venner der stoppede en
> 2,8i Granada motor i en Sierra. Det er nok den eneste måde at få en Sierra
> til at lyde af noget.

I Sydafrika kunne man vistnok få en Limited Edition af Sierra'en: XR8 -
med V8 motor :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 08:44

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I Sydafrika kunne man vistnok få en Limited Edition af Sierra'en: XR8 -
> med V8 motor :)

Motoren var fra en ægte Mustang 5.0 V8....Så deet..
Sierra har altid været noget specielt...sådan historisk *S*.

Fra : Basil

Dato : 18-06-06 14:16

Efter mange tanker skrev Lars L. Hansen:

> I Sydafrika kunne man vistnok få en Limited Edition af Sierra'en: XR8 - med
> V8 motor :)

De har altid lave skægge (skæggere) biler i Sydafrika.
Der var også engang de lavede en Capri mk. 1 eller 2 med noget V8 i.
Jeg mener den hed Auckland Capri, men husker sikkert forkert.
Der bliver også produceret nogen færdigbyggede kitcars, Cobra og GT40
dernede i varmen.
New Zealand er nok det eneste sted de har mere aktivitet med
underlige/finurlige biler og kitcars.
Kai

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-06-06 15:06

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev :

>De har altid lave skægge (skæggere) biler i Sydafrika.
>Der var også engang de lavede en Capri mk. 1 eller 2 med noget V8 i.
>Jeg mener den hed Auckland Capri, men husker sikkert forkert.

Din geografi er da noget forvirret ;)

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : Basil

Dato : 18-06-06 15:40

jan@stevns.net har bragt dette til verden:

> Din geografi er da noget forvirret ;)

Jeps, men den er sand nok, det er kun Auckland navnet jeg er i tvivl
om.
Kai

Fra : PetrolHead

Dato : 22-06-06 15:18

Basil skrev:

> jan@stevns.net har bragt dette til verden:

> Jeps, men den er sand nok, det er kun Auckland navnet jeg er i tvivl
> om.

Auckland er så vidt jeg husker New Zealand ;)