Gæt et forbrug....
Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-06-06 15:48

Vi har lige været på en lille hygge-tur fra vores svenske naturidyl
til Kolding i går og i dag. Det var jo en udmærket lejlighed for at få
luftet Peugeot'en - og så var jeg også lidt nysgerrig for hvilken
benzinøkonomi man (ikke) fik ud af den på sådan en tur.

Tankede helt til kanten på den lokale station i Eslöv og nulstillede
triptælleren. I dag på vej hjem tankede vi igen, helt til kanten og
triptælleren stod der på 582,50 km.

Desværre er der ingen kørecomputer i bilen så jeg kan ikke give en
gennemsnitshastighed. Men turen blev udgjort af cirka 90% motorvej
hvoraf en del er 130 km/t zone. Der var ingen kø kørsel. Cirka
hastigheden på motorvejen tilstræbes at være cirka 120 km/t hhv 140
km/t på speedometeret. Brugte fartpilot når muligt. ac/klimaanlæg
tændt under hele turen.

Bilen er en Peugeot 406 coupé 3.0V6 aut. fra 1999 og 115.000 km bag
sig.

Det er i øvrigt benzin iblandet en smule bioethanol i stil med det der
lige et introduceret i DK der køres på, da det er det "man" sælger
alle vegne her i det svenske. Nogen mente det gjorde en forskel, så
derfor vel værd at oplyse

Hvor mange liter benzin tankede jeg i dag?

Der er ingen præmie til mest rigtige svar udover æren.

** Lars

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-06-06 15:51

> Hvor mange liter benzin tankede jeg i dag?

30 liter
Stef

Fra : Leo Jensen

Dato : 16-06-06 15:59

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> 30 liter

Ja, mindst.... 3.0 V6 og små 20 km/l ? Nej vel....

50 liter

Leo

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-06-06 16:07

On Fri, 16 Jun 2006 16:58:55 +0200, "Leo Jensen"
<maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:

>Ja, mindst.... 3.0 V6 og små 20 km/l ? Nej vel....
>50 liter

50 liter er tættere på det rigtige tal end 30

** Lars

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-06-06 16:31

> Ja, mindst.... 3.0 V6 og små 20 km/l ? Nej vel....
>
> 50 liter

Nåå ja det var jo ikke en diesel )))) Ja 50 er nok tættere på.... der er
jo nogle der har råd til benzin )

Stef

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 16-06-06 16:22

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange liter benzin tankede jeg i dag?

65,28 L.
/ad

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-06-06 16:27

> Hvor mange liter benzin tankede jeg i dag?

Jeg vil gætte på 67,2 liter.

Niels

Fra : Uni Bull

Dato : 16-06-06 18:38

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange liter benzin tankede jeg i dag?

64,3 l
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Bo Velschow

Dato : 16-06-06 18:44

> [...]
> tændt under hele turen.
>
> Bilen er en Peugeot 406 coupé 3.0V6 aut. fra 1999 og 115.000 km bag

ECE-norm 8.6 km/l; tankvolumen 70 liter - og du har næppe kørt på dampe de
sidste 100 meter til tanken

Mon ikke den har gået ca. 12 km/l (bør vel være muligt med "morfar-kørsel"
hele vejen ) ), så du har brugt ca 48.5 liter??

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-06-06 21:27

On Fri, 16 Jun 2006 16:48:07 +0200, Lars Knudsen
<larsdelete@deletelandligt.dk> wrote:

> [...]
>triptælleren stod der på 582,50 km.
>
>Hvor mange liter benzin tankede jeg i dag?

Vi kan jo ikke trække spændingen i uendeligheder. Jeg tankede præcist
58,14 L oktan 95. Faktisk lige over 10 km/L - og jeg kørte nu ikke
specielt morfar - blot ikke udpræget meget for hurtigt.

Men det var i øvrigt en smule bedre end jeg havde forventet

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-06 22:05

Lars Knudsen skriver:

> Men det var i øvrigt en smule bedre end jeg havde forventet

Tæt trafik kan let ødelægge et gennemsnit.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Brian

Dato : 16-06-06 22:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Tæt trafik kan let ødelægge et gennemsnit.

Hmm... nææ, det kan det sådan set ikke - men det kan bringe gennemsnittet
ned

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-06 22:21

Brian skriver:

> Hmm... nææ, det kan det sådan set ikke - men det kan bringe gennemsnittet
> ned

Darn !

Skal vist snart i seng....

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-06-06 19:11

> [...]
> specielt morfar - blot ikke udpræget meget for hurtigt.
>
> Men det var i øvrigt en smule bedre end jeg havde forventet

Damn. Det er ikke meget bedre end min Jaguar XJ 3.2. Jeg har lige kørt
Middelfart - Ljungby (440 km) på 45.8 liter derop og 50 liter hjem. Rygvind
(ja, det betyder noget) og god tid derop, på hjemturen skulle jeg bare
hjem....

MVH Leo

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-06-06 19:46

On Sat, 17 Jun 2006 20:10:50 +0200, "Leo Jensen"

> [...]
>(ja, det betyder noget) og god tid derop, på hjemturen skulle jeg bare

Næh.. Men det er jo også nogenlunde samme størrelse motor..

** Lars