Rust på Golf
Fra : Tue Jensen

Dato : 16-06-06 14:58

Jeg har tidligere skrevet angående rust i stenslag og hvordan det
repareres. Men nu har jeg opdaget, at der lige over forruden er en lille
udbuling i lakken, det virker som om, at der sidder et stort sandkorn/lille
sten(i den størrelse i hvert fald) under lakken, og det ruster lige omkring
den. Samlet set er det måske 1-2 mm bredt. Er noget en garanti evt. ville
dække og hvordan skal det repareres?
--
Tue Jensen

Fra : Tue Jensen

Dato : 16-06-06 14:59

On Fri, 16 Jun 2006 15:57:43 +0200, Tue Jensen wrote:

> [...]
> den. Samlet set er det måske 1-2 mm bredt. Er noget en garanti evt. ville

Golfen(IV) er snart 3 år gammel.
--
Tue Jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-06 15:05

Tue Jensen skriver:

> det virker som om, at der sidder et stort sandkorn/lille
> sten(i den størrelse i hvert fald) under lakken, og det ruster lige omkring
> den.

Hvis der ikke er hul ud gennem lakken ruster den ikke.

Samlet set er det måske 1-2 mm bredt. Er noget en garanti evt. ville
> dække og hvordan skal det repareres?

Rustgarantien dækker næppe. Det er formodentligt et stenslag der har
slået hul i lakken (og galvanisering) hvorefter den er begyndt at ruste.

Reperation er på sædvanlig vis.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html