Schweiziske prøveplader
Fra : Daniel

Dato : 16-06-06 12:47

Hej med jer!

Er der nogen, som har erfaringer med schweiziske prøveplader?

Jeg skal afhente en bil dernede og bringer den til Danmark

/Daniel

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-06 15:06

Daniel wrote:
> Hej med jer!
>
> Er der nogen, som har erfaringer med schweiziske prøveplader?
>
> Jeg skal afhente en bil dernede og bringer den til Danmark

Sidst dette emne var oppe var konklusionen vist at det var billigere og
lettere at hente den på en autotransporter/trailer.

Leif

Fra : Aksel

Dato : 16-06-06 15:10

"Daniel" <fjernDETTEdanieldk121@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej med jer!
>
> Er der nogen, som har erfaringer med schweiziske prøveplader?
>
> Jeg skal afhente en bil dernede og bringer den til Danmark
>
> /Daniel

I Danmark må du ikke køre med udenlandske prøveplader, og du må ikke bruge
danske prøveplader i udlandet, jeg ved ikke om sveitziske må bruges i
Tyskland, men tyske må bruges udenfor Tyskland.

Hilsen Aksel

Fra : solvang

Dato : 16-06-06 15:15

> I Danmark må du ikke køre med udenlandske prøveplader, og du må ikke bruge
> danske prøveplader i udlandet, jeg ved ikke om sveitziske må bruges i

> Tyskland, men tyske må bruges udenfor Tyskland.
det mener jeg så ikke de må...

Fra : Aksel

Dato : 16-06-06 16:36

"solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> det mener jeg så ikke de må...

Så vidt jeg ved er det kun dansk lov der forbyder brug af udenlandske
prøveplader i DK, i andre lande skulle det være lovligt at bruge dem, men
der kan selvfølgelig være andre lande der har forbud.

Fra : Ivar

Dato : 17-06-06 09:31

Aksel skrev:

> Så vidt jeg ved er det kun dansk lov der forbyder brug af udenlandske
> prøveplader i DK, i andre lande skulle det være lovligt at bruge dem, men der
> kan selvfølgelig være andre lande der har forbud.

Forsikringen kan være et problem. Til prøveplader er der knyttet en
ansvarsforsikring, det er der også i Schweiz og Tyskland. Den vil
typisk være begrænset, og jeg kan forestille mig, at den i de fleste
lande ikke tillader kørsel i udlandet.
For øvrigt må danske prøveplader ikke benyttes til transport fra et
sted til et andet, med mindre det er til og fra værksted. Der kan
være tilsvarende regler for schweiziske prøveplader. Bilafgifter
er dog så små i Schweiz, at det nok ikke er tilfældet.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-06 21:05

Aksel skrev:
> Så vidt jeg ved er det kun dansk lov der forbyder brug af udenlandske
> prøveplader i DK, i andre lande skulle det være lovligt at bruge dem, men
> der kan selvfølgelig være andre lande der har forbud.

Hænger det sammen med om man er dansk eller ej?

Syntes jeg jævnt ofte ser tyske prøveplader i DK.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-06-06 23:10

..

> Hænger det sammen med om man er dansk eller ej?
>
> Syntes jeg jævnt ofte ser tyske prøveplader i DK.
>
> --
Jep. Hvis det er de røde tyske plader, må f.eks. svenskerne gerne køre
transit i Danmark, men en dansker på ikke køre ind i landet med dem.

Kurt

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 18-06-06 10:42

> men en dansker på ikke køre ind i landet med dem.

Jow dét må han nu godt. Danskeren må blot ikke bo i landet, men
ha' sin adresse i udlandet. Kører en danskresiderende dansker i en
udenlandsk bil i DK, skal den "udenlandske" ejer være med i bilen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-06-06 12:03

On Fri, 16 Jun 2006 13:47:18 +0200, "Daniel"
<fjernDETTEdanieldk121@hotmail.com> wrote:

>Hej med jer!
>
>Er der nogen, som har erfaringer med schweiziske prøveplader?
Ikke personligt, men den forhandler jeg har købt importbiler af
hentede flere biler i Schweiz på schweiziske prøveplader og kørte hele
turen hjem på samme (Går den, sår går den, ellers må man jo betale)

>Jeg skal afhente en bil dernede og bringer den til Danmark
Undersøg i Schweiz om du kan benytte deres prøveplader i landet,
undersøg også om du må tage deres prøveplader med ud af landet.

Du undersøger på forhånd om der er en forsikring på pladerne/bilen
(Grønt forsikringsbevis der dækker i de lande du kører igemmen, i det
tidsrum du kører). Uden Grønt forsikringsbevis bør du ikke køre så
meget som en meter.

Når du kommer til den Tysk/Danske grænse skal du have fat i nogle
Danske prøveplader (med mindre du er bosiddende udenfor Danmark, så
fortsætter du bare), Spørg evt. hos politiet/motorkontoret i Padborg,
de har med garanti prøvet dette før.

/Hans

Fra : Daniel

Dato : 17-06-06 15:01

Hej Hans

> Undersøg i Schweiz om du kan benytte deres prøveplader i landet,
> undersøg også om du må tage deres prøveplader med ud af landet.

Ved du evt. hvor jeg skal henvende mig?

Tusind tak for de gode råd, dem kan jeg virkeligt godt bruge.

/Daniel