Kan man tanke etanol i DK?
Fra : 2

Dato : 16-06-06 10:15

Hej Kan man tanke etanol her i Dk, eller købe større mængde til en
tank på bopæl?
For i Sverige har de etanol E85.
Er det nået til DK endnu?

MVH

Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-06 10:37

2 skriver:

> Hej Kan man tanke etanol her i Dk, eller købe større mængde til en
> tank på bopæl?
> For i Sverige har de etanol E85.
> Er det nået til DK endnu?

Du kan få BIO95 hos statoil.

Men det er kun 5% ethanol, mod 85 % i den svenske....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : 2

Dato : 16-06-06 11:27

>Du kan få BIO95 hos statoil.
>
>Men det er kun 5% ethanol, mod 85 % i den svenske....

Ja 5 % er kun så lidt så det næsten kun er af princip end en reel
forskel. Det skulle være omkring % som den svenske, eller 100% så
kan jeg selv blande lidt benzin i.
For det vil vel kræve en del sikkerhed under transport hvis man selv
kører til Sverige og henter, samt større mængde over 1000 L før det
kan betale sig.?

Torben

Fra : Kim Persson

Dato : 16-06-06 16:58

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> wrote in message

> [...]

Dertil kommer at onde tunger siger at bilen kører lidt kortere på literen
med BIO95
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=4279217

//Kim

Fra : Bo Velschow

Dato : 16-06-06 18:58

"Kim Persson" <5th@image.dk> skrev i en meddelelse

> "2" <fuptilspam@yahoo.dk> wrote in message

> Dertil kommer at onde tunger siger at bilen kører lidt kortere på literen
> med BIO95
> http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=4279217

Ike onde tunger, men simpel forholdsregning. Regnestykket lavede jeg
allerede 31. maj i tråden "Skal i køre med biobrændsel" (på trods af, at jeg
startede med en regnefejl! ) - det kan f.eks. læses her:

Så ja, ved at tanke Bio95 betaler man som nævnt i ovennævnte TV2-artikel med
dagens benzinpriser derfor en overpris på godt 20 øre per liter - men det
lægger folk antagelig ikke mærke til, at dømme efter den succes, Statoil har
fået... jeg synes dog, benzinen er dyr nok i forvejen, så jeg vælger p.t.
Statoil fra i min "tank-portefølje". Begynder Statoil derimod at give f.eks.
25-30 øre rabat på Bio95 (i forhold til prisen på alm. oktan 95), ja så
bliver det straks mere interessant!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-06-06 18:35

Bo Velschow wrote:
> Begynder Statoil derimod at give f.eks.
> 25-30 øre rabat på Bio95 (i forhold til prisen på alm. oktan 95), ja så
> bliver det straks mere interessant!

Det gør de sgu nok ikke, eftersom Bio95 er lidt dyrere at fremstille end
alm 95.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Bo Velschow

Dato : 18-06-06 21:49

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gør de sgu nok ikke, eftersom Bio95 er lidt dyrere at fremstille end
> alm 95.

Næh, og regningen skal jo havne hos dem, der kan/vil(??) betale - nemlig
forbrugerne..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : ena

Dato : 18-06-06 22:49

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Fremstillingsprisen er forholdsvis uinteresant da også etanol pålægges 3-400
% skatter og afgifter, i andre lande fx. Sverige er der lavere afgifter på
etanol så 1 liter koster kun 7,10 Skr/ liter - men i DK skal også etanol
pålægges fulde afgifter skatter moms mv.

Fra : 2

Dato : 19-06-06 22:25

> [...]
>etanol så 1 liter koster kun 7,10 Skr/ liter - men i DK skal også etanol
>pålægges fulde afgifter skatter moms mv.

Ja skatter har vi alt for mange af i DK, vi bliver snart nødt til at
rejse til sverige i weekender for at kunne nå at betale det samlede dk
skattetryk