Yaris med raslelyd
Fra : Klaus Jacobsen

Dato : 15-06-06 08:09

Hej!
Jeg har en Toyota Yaris 1,4 D4D fra 2003 med 95000 km på klokken.

Den er indenfor det sidste halve år begyndt at kommer med en raslelyd fra
motoren ved ca. 2000 omdrejninger. Lyden minder mest om en mellemting mellem
et blad der har sat sig fast i en af luftdyserne og et metalskjold der
sidder løst. Lyden kommer kun når bilen trækker, og ikke når man giver gas
med koblingen i bund.

En toyota mand sagde det var noget "tændings-klirren" af en art som jeg
bestemt ikke skulle være nervøs for. Vi var også ude at køre en af hans
biler for at se om lyden var der på den. På hans bil kunne man lige skimte
lyden i baggrunden, men ikke overhovedet i samme grad som på min bil.

Er der nogen der har oplevet fænomenet og som måske kan fortælle mig om den
kære toyota mand har ret i sin påstand.

//Klaus

Fra : Troels - around 9000

Dato : 15-06-06 17:27

> [...]
> biler for at se om lyden var der på den. På hans bil kunne man lige skimte
> lyden i baggrunden, men ikke overhovedet i samme grad som på min bil.

Tændings-klirren på en Diesel? Næeh..

Kan det være et skjold over kat'en der sidder løst? Ved ikke om der sidder
kat på en sådan.

// Troels