To problemer - To biler :)
Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 14-06-06 22:34

Hej kloge mennesker

Jeg har to "problemer".

Fruen overvejer at begynde at læse, og der er Golf IV'eren en lidt dyr
fornøjelse. Vi har kigget på at udskifte den med en Hyundai Accent, eller en
Suzuki Baleno til ca. 35.000 - er det helt galt?

Vi skulle gerne finde en bil, som jeg selv nogenlunde kan vedligeholde, og
er rimelig i rep., og som går
langt på literen. Og så selvfølgelig betales kontant - der er 30 - 35 nok
loftet.

------

Det andet problem er min MB E220 CDI - 2000.

Indimellem, så "vugger" den når den er kold, og tomgangen er lidt ujævn. Men
det er kun nogle gange,
og så snart den får bare lidt omdrejninger, eller bliver varm, så er der
ingenting.
Det er vel kun 2 ud af ugens 7 dage den gør det - det er bare irreterende.

- er det noget jeg selv kan fixe, eller afhjælpe, eller skal jeg vente til
den skal til service om 1200 km? :)

/Morten

Fra : Martin[3630]

Dato : 14-06-06 22:49

"Morten Linder (2600)" <morten@linder.dk> wrote in message
> [...]
> er rimelig i rep., og som går
> langt på literen. Og så selvfølgelig betales kontant - der er 30 - 35 nok

Jeg ville nok vælge noget ligende den her til den pris..
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=517000297&page=3

Det er bedre kvalitet, og så er det en Toyota - de er dejligt nemme at
reparere på, og så er det ikke så ofte det er nødvendigt...

Og nej, det er ikke en jeg har til salg ( eller nogen jeg kender for den
sags skyld..)

> [...]
>
> - er det noget jeg selv kan fixe, eller afhjælpe, eller skal jeg vente til

Jeg ville vente...

/Martin

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 15-06-06 05:41

Mange tak for input :)

jeg har forsøgt at overbevise fruen om at corolla er sagen tidligere - MEN,
den er jo "grim" er svaret :)

jeg fortsætter kampen.

/Morten

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-06-06 06:01

Hej

Morten Linder (2600) wrote:
> jeg har forsøgt at overbevise fruen om at corolla er sagen tidligere - MEN,
> den er jo "grim" er svaret :)
>
> jeg fortsætter kampen.

Sådan en her har jeg da set mange piger tøffe rundt i:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=919066&page=1

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-06-06 06:47

"Morten Linder \(2600\)" <morten@linder.dk> skrev :

>jeg fortsætter kampen.

Ok - Don Quijote ;)

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : Basil

Dato : 15-06-06 14:40

Morten Linder (2600) forklarede:
> [...]
> rimelig i rep., og som går
> langt på literen. Og så selvfølgelig betales kontant - der er 30 - 35 nok

Lige nøjagtig Baleno er nok en jeg ville holde mig fra.
Jeg har selv en Liana, så er ikke skræmt over billigbiler!
Den er dyr i gearkasser, ruster og er sjældent samlet særlig pænt.
Hvis du skal stå for vedligehold, så må du sikkert også bestemme noget,
og så er en Corolla eller Starlet lige sagen, også for økonomien.
Sørg for at ikke købe en som en eller anden grønthandler har stået og
lakeret i baggården, så kan det kun gå godt.
Kai

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 05-07-06 18:40

det var luftmassemåleren i MB'en :)