Reservehjul i forkert størrelse
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-06 22:11

Mit reservehjul er 14", dækket på det er 185/50.
Hjulene der sidder på bilen er 15", dækkene 195/50.

Vil jeg overhovedet kunne bruge reservehjulet til at køre på hvis der
bliver brug for det ?

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-06-06 22:22

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Mit reservehjul er 14", dækket på det er 185/50.
> Hjulene der sidder på bilen er 15", dækkene 195/50.
>
> Vil jeg overhovedet kunne bruge reservehjulet til at køre på hvis der
> bliver brug for det ?

Hvis det ikke kan nå jorden, har du lige opfundet en 25% besparelse på
dækudgifterne, og risikoen for at punktere er også faldet tilsvarende
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Rene LArsen

Dato : 14-06-06 22:26

> Hvis det ikke kan nå jorden, har du lige opfundet en 25% besparelse på
> dækudgifterne, og risikoen for at punktere er også faldet tilsvarende
> [...]

Fuck den var god . . . . . LOL

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 14:10

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke kan nå jorden, har du lige opfundet en 25% besparelse på
> dækudgifterne, og risikoen for at punktere er også faldet tilsvarende

Holder den virkelig vand?

I såfald vil jeg anbefale et større reservehjul, således at dækbesparelsen
bliver 75% i stedet :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-06-06 14:46

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev
> I såfald vil jeg anbefale et større reservehjul, således at dækbesparelsen
> bliver 75% i stedet :)

Ja, godt med dig, du kører jo også kun i et af gearene....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 15:59

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> Ja, godt med dig, du kører jo også kun i et af gearene....

I så fald vil jeg anbefale 5.-gearet ... det trækker alligevel igennem alt
;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Jensen

Dato : 15-06-06 19:14

Per Henneberg Kristensen <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> Holder den virkelig vand?

Jeg så for mange år siden en Citroen der kunne køre på tre hjul. Den var
konstrueret, så den kunne.
Det var meget praktisk hvis man punkterede, så var det ikke engang
nødvendigt med et reservehjul.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-06 23:35

Henrik Stidsen skriver:

> Mit reservehjul er 14", dækket på det er 185/50.
> Hjulene der sidder på bilen er 15", dækkene 195/50.
>
> Vil jeg overhovedet kunne bruge reservehjulet til at køre på hvis der
> bliver brug for det ?

Ja

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Kito

Dato : 15-06-06 06:14

> [...]
> "I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
> that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Som du selv skriver så er det et reservehjul. I min golf 2 er reservehjulet
mindre et dem der sidder på bilen.
(Den er født med mindre reservehjul)
Hvis du punkterer er det bare at skifte, og så køre videre med nedsat fart.

vh
Poul

Fra : Troels - around 9000

Dato : 15-06-06 16:44

> Hvis du punkterer er det bare at skifte, og så køre videre med nedsat
> fart.

Bare og bare. Man kan ikke køre forevigt på et reservehjul :)

// Troels