/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VR6, noget man skal være opmærksom på?
Fra : Michael Vindt


Dato : 14-06-06 20:19

Halløj

Har fulgt gruppen et stykke tid og ville benytte mig af den store viden der
ligger her.

Jeg har kig på et par VR6'ere fra '92. Begge med automatgear.

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Rust, olieforbrug,
gearkasse eller andet?

Mvh
Michael



 
 
Klaus D. Mikkelsen (14-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-06-06 21:15

Michael Vindt skriver:
>
> Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Rust, olieforbrug,
> gearkasse eller andet?

En 14 år gammel bil, så skal du være opmærksom på alt.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Michael Vindt (14-06-2006)
Kommentar
Fra : Michael Vindt


Dato : 14-06-06 21:43

>> Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Rust, olieforbrug,
>> gearkasse eller andet?
>
> En 14 år gammel bil, så skal du være opmærksom på alt.

Ja det er selvfølgelig rigtigt, men det var mere om de havde nogle svage
punkter...

/Michael



Aksel (14-06-2006)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 14-06-06 22:15


"Michael Vindt" <mlv@os.dk> skrev i en meddelelse
news:449074d4$0$27577$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Rust, olieforbrug,
>>> gearkasse eller andet?
>>
>> En 14 år gammel bil, så skal du være opmærksom på alt.
>
> Ja det er selvfølgelig rigtigt, men det var mere om de havde nogle svage
> punkter...
>
> /Michael

En VR6 har sandsynligvis fået tæsk hver dag siden den blev solgt, så du skal
regne med at dens generelle stand er væsentlig ringere end kilometertallet
berettiger.

Hvis den ikke har kørt i DK fra ny skal du regne med at kilometerstanden er
forfalsket (det kan den også være alligevel), det er utroligt at der er så
mange 10 år gamle tyskimporterede biler der kun har kørt 60.000 km.

Hilsen Aksel



Lars Knudsen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 15-06-06 07:39

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote in
news:44907c28$0$38635$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvis den ikke har kørt i DK fra ny skal du regne med at
> kilometerstanden er forfalsket (det kan den også være alligevel), det
> er utroligt at der er så mange 10 år gamle tyskimporterede biler der
> kun har kørt 60.000 km.

Hørt!. Ved biler med lavt km-tal kan man kun opfordre til at man ser sig
rigtigt godt for.

/lars

Per Henneberg Kriste~ (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-06-06 12:34

Aksel wrote:

> En VR6 har sandsynligvis fået tæsk hver dag siden den blev solgt, så
> du skal regne med at dens generelle stand er væsentlig ringere end
> kilometertallet berettiger.

Hvorfor er det lige at en bil med mange(?) HK har fået tæsk? En bil med 50HK
skal have mange tæsk bare for at følge nogenlunde med trafikken, men en med
170HK kører stort set bare i tomgang for at følge trafikken. Er der endelig
mulighed for at lufte de mange HK, er det som regel kun i kortere tid og
over kortere afstande. 170HK for en 2.6/2.7/2.8 liters bil er heller ikke
overvældende.

> Hvis den ikke har kørt i DK fra ny skal du regne med at
> kilometerstanden er forfalsket (det kan den også være alligevel), det
> er utroligt at der er så mange 10 år gamle tyskimporterede biler der
> kun har kørt 60.000 km.

Jeg er sikker på at du kunne tjene en klatskilling ved at skrive og
dokumentere noget om det. Men ved du f.eks. hvor mange familier i
Sydtyskland der har mere end 3 biler, hvoraf en af dem står inderst når der
skal vælges bil?

Jeg siger ikke at der ikke er nogen der snyder med km-tallet, men jeg tror
på der er mange forhandlere af biler med lavt km-tal der er reelle nok.

--
Per, Esbjerg



Flemming Lynggaard (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 15-06-06 14:39


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:449145bd$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> Jeg er sikker på at du kunne tjene en klatskilling ved at skrive og
> dokumentere noget om det. Men ved du f.eks. hvor mange familier i
> Sydtyskland der har mere end 3 biler, hvoraf en af dem står inderst når
> der skal vælges bil?
>
> Jeg siger ikke at der ikke er nogen der snyder med km-tallet, men jeg tror
> på der er mange forhandlere af biler med lavt km-tal der er reelle nok.
>

Der har vel været ca 50 udsendelser i tysk tv hvor de tjekkede og tjekkede
bilers km tal og der blev fusket i STOR stil - var et skræmmende højt %tal
der var forfalsket..

F



Aksel (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 15-06-06 19:50


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:449145bd$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Aksel wrote:
>
>> En VR6 har sandsynligvis fået tæsk hver dag siden den blev solgt, så
>> du skal regne med at dens generelle stand er væsentlig ringere end
>> kilometertallet berettiger.
>
> Hvorfor er det lige at en bil med mange(?) HK har fået tæsk? En bil med
> 50HK skal have mange tæsk bare for at følge nogenlunde med trafikken, men
> en med 170HK kører stort set bare i tomgang for at følge trafikken. Er der
> endelig mulighed for at lufte de mange HK, er det som regel kun i kortere
> tid og over kortere afstande. 170HK for en 2.6/2.7/2.8 liters bil er
> heller ikke overvældende.
>

Jeg mente egentlig heller ikke at det var motoren der tog mest skade af
tæskene, men alle andre mekaniske dele bliver hårdere belastet, og er derfor
ofte mere slidte end i en "nornal" bil med samme kilometerstand.

Og det er en bil der appelerer til Brian og Achmed typerne som kan ødelægge
hvad som helst.

Hilsen Aksel



Ib Jakobsen (14-06-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 14-06-06 23:40

Michael Vindt skrev:

> Jeg har kig på et par VR6'ere fra '92. Begge med automatgear.


Som en anden også siger så indbyder den til at få tæv. Hvorfor skulle
man ellers have den?.



> Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Rust, olieforbrug,
> gearkasse eller andet?


Knastkæder har det med at blive slidt og rasler ad helvede til. At de så
sidder dybt inde i motoren som derfor skal splittes næsten helt ad for
udskiftning gør til en bekostelig affære.


--
MVH

Ib Jakobsen

Per Henneberg Kriste~ (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-06-06 12:39

Ib Jakobsen wrote:
> Michael Vindt skrev:

>> Jeg har kig på et par VR6'ere fra '92. Begge med automatgear.

> Som en anden også siger så indbyder den til at få tæv. Hvorfor skulle
> man ellers have den?.

Fordi man kan lide lyden af 6 cylindre. Fordi man er ligeglad med hvad den
går på literen. Fordi man hader diesellyden. Fordi man vil have mere end
hvad naboen købte ugen før man købte sin. Fordi fordi fordi ....


--
Per, Esbjerg



Ib Jakobsen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 15-06-06 15:56

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Fordi man kan lide lyden af 6 cylindre.

Og lyden bliver bedre når den får lov til at arbejde lidt mere. Har selv
haft adskellige 6-cyl.

Fordi man hader diesellyden.

Diesel kan sagtens lyde godt. Men tænker man på en gammel slidt VW eller
Peugeot hvor pumpen ikke er indstillet korrekt, så har du ret.


Fordi man vil have mere end hvad naboen købte ugen før man købte sin.

ja.


Fordi fordi fordi ....

Fordi man kan lidt det lange seje træk den kan lave fra lave
omdrejninger til nær det røde felt. Og det gør man ofte. Og så kom vi
tilbage igen til at den nok har fået lidt tæv.


--
MVH

Ib Jakobsen

Per Henneberg Kriste~ (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-06-06 16:23

Ib Jakobsen wrote:

> Fordi man kan lidt det lange seje træk den kan lave fra lave
> omdrejninger til nær det røde felt. Og det gør man ofte. Og så kom vi
> tilbage igen til at den nok har fået lidt tæv.

Med mindre du bor lige ved siden af en jysk motorvej har det været begrænset
hvor meget du kan tæske din bil. Før du får livet plaget af motoren har du
mistet dit kørekort adskillige gange.

Lyden ... jeg bor i en lille landsby hvor man har kunnet høre bilerne langt
omkring i disse solrige dage. Med direkte adgang til haven fra udestuen og
den til solbadning udsatte (mange kg!) drømmeseng finder jeg det temmelig
meget irriterende når de samme biler dag efter dag bliver gasset op for at
køre rundt på nogle stille villaveje "fordi det lyder godt". Det lyder
/ikke/ godt. Det larmer og forstyrrer min eftermiddagssøvn :)

Når man har lært at accelleration koster både benzin og dæk - som garanteret
er på den brede side af 20 cm på en sådan bil - så holder man hurtigt op og
finder melodien.

Alternativt køber man en 50HK bil, og så kommer der en som spørgeren i denne
tråd og vil købe bilen og køre normalt i den :)

Eller sagt på en anden måde: Prøv at stille dig ud på landevejen og se hvad
der sker. Det er ikke de højestydende motorer der bliver belastet mest
procentvis.


--
Per, Esbjerg



Esben Juul Sørensen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 15-06-06 17:21

>> SNIP en helt masse...


Jeg holder lidt med Per - det er nok ikke motoren man skal være mest bange
for. Det er klart at en 18 årig knægt som har pint den i et par år - og
altid med kold motor - det tager pusten fra de fleste og pakningerne kan
være udsat.

Så det gælder altså om at tjekke tidligere ejere. En én-ejers er langt det
bedste her - ellers kan den have gået på omgang fra ung knægt til ung knægt.
Det ER altså en vældig populær "kør i smadder" bil.

Vær derfor lige så opmærksom på følgeskader som altid findes i større
procentdel på kraftige biler. Masser af stenskud på motorhjelmen indikerer
kort afstand til forankørenden = aggressiv kørestil.

Omlakeringen og blikskader indikerer idiotkørsel og kan ødelægge selv den
mest hårdhudede undervogn.

Siden er der interiør og al mekanikken. En bil i sådan en klasse ville jeg
aldrig købe medmindre alting fungerer perfekt. Alt andet indikerer snarlige
store investeringer. Så er det bedre at lægge lidt ekstra penge fra
starten - så undgår man de uforudsete ekstraudgifter som altid gør mest
ondt!

VH Esben



Michael Vindt (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Michael Vindt


Dato : 15-06-06 17:59

> Jeg holder lidt med Per - det er nok ikke motoren man skal være mest bange
> for. Det er klart at en 18 årig knægt som har pint den i et par år - og
> altid med kold motor - det tager pusten fra de fleste og pakningerne kan
> være udsat.

Ja, det er klart

> Så det gælder altså om at tjekke tidligere ejere. En én-ejers er langt det
> bedste her - ellers kan den have gået på omgang fra ung knægt til ung
> knægt.
> Det ER altså en vældig populær "kør i smadder" bil.
>
> Vær derfor lige så opmærksom på følgeskader som altid findes i større
> procentdel på kraftige biler. Masser af stenskud på motorhjelmen indikerer
> kort afstand til forankørenden = aggressiv kørestil.
>
> Omlakeringen og blikskader indikerer idiotkørsel og kan ødelægge selv den
> mest hårdhudede undervogn.
>
> Siden er der interiør og al mekanikken. En bil i sådan en klasse ville jeg
> aldrig købe medmindre alting fungerer perfekt. Alt andet indikerer
> snarlige
> store investeringer. Så er det bedre at lægge lidt ekstra penge fra
> starten - så undgår man de uforudsete ekstraudgifter som altid gør mest
> ondt!

Ja, det er det nogle gode tegn at kigge efter. Det vil jeg da tage med mig,
når jeg skal ud og kigge.

Hvis der er andre der har konkrete erfaringer med modellen, hører jeg gerne
om dem.

Der var i hvert fald det med kædetrækket...

Mvh
Michael





Ib Jakobsen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 15-06-06 18:29

Esben Juul Sørensen skrev:

> Jeg holder lidt med Per -

Gør du bare det. Men jeg vil lige indskyde at jeg står med den slags
vogne i hverdagen.



det er nok ikke motoren man skal være mest bange
> for. Det er klart at en 18 årig knægt som har pint den i et par år - og
> altid med kold motor - det tager pusten fra de fleste og pakningerne kan
> være udsat.

Grænsen for "ung mand" har vist flyttet sig til over de 40.

>
> Så det gælder altså om at tjekke tidligere ejere.

Ikke så tosset hvis man kan det.


> En én-ejers er langt det
> bedste her - ellers kan den have gået på omgang fra ung knægt til ung knægt.
> Det ER altså en vældig populær "kør i smadder" bil.

Og netop kørt i smadder dækker over mere end motor. F.eks gear undervogn
kabine.


> Vær derfor lige så opmærksom på følgeskader som altid findes i større
> procentdel på kraftige biler.

Ja præcis.

> Masser af stenskud på motorhjelmen indikerer
> kort afstand til forankørenden = aggressiv kørestil.

Ja, god parameter.


>
> Omlakeringen og blikskader indikerer idiotkørsel og kan ødelægge selv den
> mest hårdhudede undervogn.

Ja, eller gammel man/kone som tror det er en traktor de har.

> Siden er der interiør og al mekanikken. En bil i sådan en klasse ville jeg
> aldrig købe medmindre alting fungerer perfekt. Alt andet indikerer snarlige
> store investeringer. Så er det bedre at lægge lidt ekstra penge fra
> starten - så undgår man de uforudsete ekstraudgifter som altid gør mest
> ondt!

Derfor kan man også let se om det er et velholdt eksemplar med få km på
klokken. Eller om det er en der stillet tilbage.




--
MVH

Ib Jakobsen

Esben Juul Sørensen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 15-06-06 22:28

> > En én-ejers er langt det
> > bedste her - ellers kan den have gået på omgang fra ung knægt til ung
knægt.
> > Det ER altså en vældig populær "kør i smadder" bil.
>
> Og netop kørt i smadder dækker over mere end motor. F.eks gear undervogn
> kabine.

Jep - gear er ikke rart. Det bør man undersøge Michael! Og det går ikke med
en times prøvekørsel - det tager en dag at danne sig et indtryk af bilen og
alle detaljerne!

VH Esben



Ib Jakobsen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 15-06-06 18:18

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Med mindre du bor lige ved siden af en jysk motorvej har det været begrænset
> hvor meget du kan tæske din bil. Før du får livet plaget af motoren har du
> mistet dit kørekort adskillige gange.


Man kan vel godt tæske en bil uden at kører med mange omdrejninger i
højeste gear?. Rundt om hjørnet i første gear-andet gear-tredie gear til
det røde felt.


> meget irriterende når de samme biler dag efter dag bliver gasset op for at
> køre rundt på nogle stille villaveje "fordi det lyder godt". Det lyder
> /ikke/ godt. Det larmer og forstyrrer min eftermiddagssøvn :)


Jamen er det ikke nøjagtigt det at tæske en bil?. Godt med hjulspin.

>
> Når man har lært at accelleration koster både benzin og dæk - som garanteret
> er på den brede side af 20 cm på en sådan bil - så holder man hurtigt op og
> finder melodien.

Det er Kurt-ole skide lige glad med. Kan den så skal den. Jeg kender en
ung mand med en VR6. De dæk du omtaler holder kun 3500km. Næste sæt godt
5000km. Står også lige med en Volvo v70 T5 som er chiptunet. Det er
ikke en ung mand der har kørt den. Jeg har også set dækkene til den.

>
> Alternativt køber man en 50HK bil, og så kommer der en som spørgeren i denne
> tråd og vil købe bilen og køre normalt i den :)

Prøv lige at læse hvad du skriver. Hvad mener du med "...og køre
_normalt_ i den"?.


> Eller sagt på en anden måde: Prøv at stille dig ud på landevejen og se hvad
> der sker. Det er ikke de højestydende motorer der bliver belastet mest
> procentvis.

Hvis man tager den 50hk du omtaler så er den slet ikke pumpet til
grænsen. Så tæver du den alt hvad den kan, så når du ikke smertegrænsen.
Tæver du den højtydende under det maksimale den kan yde har du sikkert
overskredet smertegrænsen. Skal man drage paralleller kan man måske
groft spørge om hvorfor en F1-racer kun kan køre 250 km og en dragracer
400m?.


--
MVH

Ib Jakobsen

Per Henneberg Kriste~ (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-06-06 18:31

Ib Jakobsen wrote:

> Hvis man tager den 50hk du omtaler så er den slet ikke pumpet til
> grænsen. Så tæver du den alt hvad den kan, så når du ikke
> smertegrænsen. Tæver du den højtydende under det maksimale den kan
> yde har du sikkert overskredet smertegrænsen. Skal man drage
> paralleller kan man måske groft spørge om hvorfor en F1-racer kun kan
> køre 250 km og en dragracer 400m?.

170HK og en 2,7liters motor er da slet ikke pumpet overhovedet!

--
Per, Esbjerg



Ib Jakobsen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 15-06-06 18:47

Per Henneberg Kristensen skrev:

> 170HK og en 2,7liters motor er da slet ikke pumpet overhovedet!

Nej og ret beset så er det vel endda en 2,8l. Motorkode AAA.




--
MVH

Ib Jakobsen

Per Henneberg Kriste~ (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-06-06 19:20

Ib Jakobsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skrev:

>> 170HK og en 2,7liters motor er da slet ikke pumpet overhovedet!

> Nej og ret beset så er det vel endda en 2,8l. Motorkode AAA.

Jeg har ikke frygtelig meget forstand på de benzinbiler /selv om/ det er
VW´er :)

Jeg prøvede en 0-300m med en engang - og vandt! Jeg ved så ikke hvor hurtig
han var med gearskiftet og hvor højt han var med omdrejningerne, men han
blev vist - lige som jeg - overrasket :)

Måske skal spørgeren så gå efter en dieselbil med stort antal HK i stedet
for en VR6´er. Dieselbilister er jo kendte for gerne at vil køre langt på
literen, så det er formentlig sjældent at motoren får tæsk :)

Eller hvad? :)

--
Per, Esbjerg



Rasmus (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 15-06-06 19:39


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:4491a4d8$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ib Jakobsen wrote:
>> Per Henneberg Kristensen skrev:
>
>>> 170HK og en 2,7liters motor er da slet ikke pumpet overhovedet!
>
>> Nej og ret beset så er det vel endda en 2,8l. Motorkode AAA.
>
> Jeg har ikke frygtelig meget forstand på de benzinbiler /selv om/ det er
> VW´er :)
>
> Jeg prøvede en 0-300m med en engang - og vandt! Jeg ved så ikke hvor
> hurtig han var med gearskiftet og hvor højt han var med omdrejningerne,
> men han blev vist - lige som jeg - overrasket :)

Hvilken diesel bil var det?

/Rasmus



Per Henneberg Kriste~ (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-06-06 20:06

Rasmus wrote:

>> Jeg prøvede en 0-300m med en engang - og vandt! Jeg ved så ikke hvor
>> hurtig han var med gearskiftet og hvor højt han var med
>> omdrejningerne, men han blev vist - lige som jeg - overrasket :)

> Hvilken diesel bil var det?

En Golf III med chippet 110HK motor ~ 145HK

Det skal så lige siges der var 2 personer i VR6´eren og jeg var alene.

--
Per, Esbjerg



Esben Juul Sørensen (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Esben Juul Sørensen


Dato : 15-06-06 22:08

> Det er Kurt-ole skide lige glad med. Kan den så skal den. Jeg kender en
> ung mand med en VR6. De dæk du omtaler holder kun 3500km. Næste sæt godt
> 5000km. Står også lige med en Volvo v70 T5 som er chiptunet. Det er
> ikke en ung mand der har kørt den. Jeg har også set dækkene til den.

Påstår du nu også at en T5 ikke kan holde til tæsk :)

Det er i hvert fald løgn - og mine Michelin dæk til 2000 kr stykket har nu
kørt 3000km med 8mm mønster tilbage ;)

Fordi du ødelægger dækkene ved mellemaccelerationer betyder det ikke du
ødelægger bilen. Dieselbiler er meget værre ved dækkene fordi man netop
anvender højt moment ved lave omdrejninger.

VH Esben
Volvo S60 T5 aut



Ukendt (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-06-06 18:57


"Michael Vindt" <mlv@os.dk> skrev i en meddelelse
news:44906123$0$27588$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Halløj
>
> Har fulgt gruppen et stykke tid og ville benytte mig af den store viden
> der ligger her.
>
> Jeg har kig på et par VR6'ere fra '92. Begge med automatgear.
>
> Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Rust, olieforbrug,
> gearkasse eller andet?

Jeg husker, at der var bøvl med netop de allerførste VR6'ere.
Hvad der var problemet aner jeg ikke, men hvad er prisen ?
En VR6 og så med automatgear. Det er en sær kombination mener jeg.



Michael Vindt (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Michael Vindt


Dato : 15-06-06 19:06

> Jeg husker, at der var bøvl med netop de allerførste VR6'ere.
> Hvad der var problemet aner jeg ikke, men hvad er prisen ?
> En VR6 og så med automatgear. Det er en sær kombination mener jeg.

Det er jo smag og behag. Jeg er mest til automatgear.

Nogen der kender til det omtalte bøvl på de første modeller?

Mvh
Michael



Per Henneberg Kriste~ (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-06-06 19:21

Michael Vindt wrote:
>> Jeg husker, at der var bøvl med netop de allerførste VR6'ere.
>> Hvad der var problemet aner jeg ikke, men hvad er prisen ?
>> En VR6 og så med automatgear. Det er en sær kombination mener jeg.
>
> Det er jo smag og behag. Jeg er mest til automatgear.

Det kunne tyde på en tysk importbil. De var dengang for dyre at importere
til at de kunne sælges.

Lige som Polo 1.4 og 1.6 med klima - det kan du ikke få herhjemme, men det
vrimler med dem syd for grænsen :)

--
Per, Esbjerg



Rasmus (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 15-06-06 19:35


"Michael Vindt" <mlv@os.dk> wrote in message
news:4491a190$0$27557$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg husker, at der var bøvl med netop de allerførste VR6'ere.
>> Hvad der var problemet aner jeg ikke, men hvad er prisen ?
>> En VR6 og så med automatgear. Det er en sær kombination mener jeg.
>
> Det er jo smag og behag. Jeg er mest til automatgear.
>
> Nogen der kender til det omtalte bøvl på de første modeller?

Det var vist noget med tændingssystemet ?, men prøv at check vagcars.dk

/Rasmus



Per Henneberg Kriste~ (15-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-06-06 20:07

Rasmus wrote:
> "Michael Vindt" <mlv@os.dk> wrote in message
> news:4491a190$0$27557$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Det er jo smag og behag. Jeg er mest til automatgear.
>>
>> Nogen der kender til det omtalte bøvl på de første modeller?

> Det var vist noget med tændingssystemet ?, men prøv at check
> vagcars.dk

Eller www.clubgolf.dk. Der er flere med VRoom VRoom dér :)

--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste