Renault Megane?
Fra : MRN

Dato : 14-06-06 19:28

Hejsa gruppe!

Er der nogen bestemte faldgruber man skal kigge efter ved køb af en
brugt Renault Megane? Umiddelbart ser bilen fin ud, men er der nogle
"skjulte" svagheder man skal være opmærksom på på denne model?

Det er en Renault Megane 2,0 RT fra '96 med 130.000 på bagen...

Mvh
MRN

Fra : hanzen

Dato : 14-06-06 19:32

Læs her http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3759956/ hvis du tør.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : MRN

Dato : 14-06-06 20:25

> Læs her http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3759956/ hvis du tør.

Der står kun noget om Laguna. Men de har måske de samme fejl?

Mvh
MRN

Fra : hanzen

Dato : 14-06-06 21:10

> Der står kun noget om Laguna. Men de har måske de samme fejl?
>
> Mvh
> MRN

Det ved jeg ikke, men det er sjældent at *en* model fra en fabrik er tip-top
og en anden noget skrammel. Der er tit en sammenhæng.

Fra : JS

Dato : 15-06-06 17:05

hanzen wrote:
> "MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke, men det er sjældent at *en* model fra en fabrik er
> tip-top og en anden noget skrammel. Der er tit en sammenhæng.

Du aner ikke hvad du taler om. Renault megane er en ret fejlfri bil.

Fra : TDN

Dato : 14-06-06 20:18

> [...]
> svagheder man skal være opmærksom på på denne model?
>
> Det er en Renault Megane 2,0 RT fra '96 med 130.000 på bagen...

Her er en brugtbiltest fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/759BFED3-8D58-4CBF-8C84-E1BA4C04D187/0/7478.pdf

Jeg har en arbejdskollega der ellers var så stolt af deres Megane fra 1996
indtil i starten af 2006 hvor der indenfor 2 måneder var reperationer for
14-15.000 på den...

Mvh
Thomas

Fra : Martin

Dato : 15-06-06 08:13

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> indtil i starten af 2006 hvor der indenfor 2 måneder var reperationer for

Hvilket ikke er foruroligende i betragtning af, at det er en 10 år gammel
bil.

Har i øvrigt en Megane fra 2000 - altså den opdaterede model og der er ingen
ballade med den, koster ikke mere at holde kørende end vores Toyota. Men der
var vist noget med, at den første generation Megane var knap så stabil som
de sidste årgange d.v.s. 00-03/04

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-06 08:17

Martin skriver:

> Hvilket ikke er foruroligende i betragtning af, at det er en 10 år gammel
> bil.

Så mener du at det er normalt med reparbejder for en 14-15kkr på en 10
år gammel bil ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-06 13:16

> Så mener du at det er normalt med reparbejder for en 14-15kkr på en 10
> år gammel bil ?

Prøv du at få skiftet KAT'en + udstødningen og tandremmen på et aut.
VW-værksted, så finder du ud af hvad ting koster ;). De 3 ting løber op i
~15 kKr. til sammen :(.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-06 14:11

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Prøv du at få skiftet KAT'en + udstødningen og tandremmen på et aut.
> VW-værksted, så finder du ud af hvad ting koster ;). De 3 ting løber op i
> ~15 kKr. til sammen :(.

Er det reperationder der pludseligt dukker op over 2 måneder ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-06-06 16:59

> Er det reperationder der pludseligt dukker op over 2 måneder ?

Shit happens whenever, det kan indtræffe når som helst på hvilken som helst
gl. bil. Falder KAT'en sammen er du grounded, der kan gå hul på udst. når
som helst, de dele er der ikke fast serviceinterval på? ;).

Fra : Martin

Dato : 15-06-06 13:16

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Martin skriver:

> Så mener du at det er normalt med reparbejder for en 14-15kkr på en 10
> år gammel bil ?

En tandrem, et sæt hjullejer, bremser, udstødning og lidt andre sliddele +
en en regular reparation - ja, så er vi vist ved at være der.

Fra : TDN

Dato : 15-06-06 14:31

"Martin" <mavc@mal.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En tandrem, et sæt hjullejer, bremser, udstødning og lidt andre sliddele +
> en en regular reparation - ja, så er vi vist ved at være der.

Det var vist reparationer er oventnævnte type, de var trætte af bilen måske
var 30.000 kr værd så kom rep. til en ½-delen af bilens værdi. De ville
solgt den hvis de vidste hvad der kom af reparationer, men det vidste de
ikke og sælge den uden at få det lavet kunne de heller ikke...

Mvh
Thomas

Fra : KASO

Dato : 15-06-06 21:46

> Martin skriver:

> Så mener du at det er normalt med reparbejder for en 14-15kkr på en 10
> år gammel bil ?

Tjah - jeg har en kollega med en 5 år gl. Golf st.car. 2 x service á
10.000kr + seneste service (+ kat, "låsemotor" til benzindæksel, varme i
sidespejl, gummiliste + diverse) á 21.000kr. Bilen er endnu et stykke vej
fra at runde 100.000km.

I den sammenhæng synes jeg ærligt talt at rep. på 14-15.000kr. på en 10 år
gl. bil er rørende billigt...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-06 23:13

KASO skriver:

> Tjah - jeg har en kollega med en 5 år gl. Golf st.car. 2 x service á
> 10.000kr

Hvad har de gjort ved den bil og hvilket værksted er det de bruger der
sådan snyder dem ?

Min Golf III kostede mig bremser, en ABS sensor, en bagpotte og en
lyskkontakt gennem 7 år og 156kkm

> seneste service (+ kat, "låsemotor" til benzindæksel, varme i
> sidespejl, gummiliste + diverse) á 21.000kr. Bilen er endnu et stykke vej
> fra at runde 100.000km.

Det er satanedeme ringe. Sådanne regningeer er sjældne på Golfer af den
årgang.
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/93193438-E539-4184-B007-3137F54504DB/0/7881.pdf

> I den sammenhæng synes jeg ærligt talt at rep. på 14-15.000kr. på en 10 år
> gl. bil er rørende billigt...

Enig - når du laver den sammenligning - den er bare ikek typisk og det
er 15.000 på en 10 år gammel Megane heller ikke.

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 15-06-06 10:51

> [...]

> der
> var vist noget med, at den første generation Megane var knap så stabil som

Vi har i familien en Megane fra dec. 2004. Kørt 105.000km
Der er faktisk ikke gået en måned hvor den ikke har fejlet noget.
Det er kommet så vidt, at vi har besluttet at vi ikke tør løbe nogen risiko,
og derfor heller ikke tager den på ferie til Kroatien.
En lille liste over fejl på 1½ år:

- 2x defekte blinklys, tog værkstedet 3 besøg for hver, inden de skiftede
til nye.
- 2x defekt sprinkleranlæg(stoppet dyser og sprinkler der kommer på
forruden når det skal ud bagpå) - problemet er netop opstået for 3. gang.
- 4x Afhentning af falck fordi kørecomputeren strejker(bilen kan ikke
startes, ratlåst), den ene gang blot 10km efter den var afhentet fra
lignende problem.
- 3x Bakspejl der rasler eller falder ned i tide og utide
- Defekt sikkerhedslås på motorklappen (man kan ikke åbne)
- Defekt aircondition efter værkstedsbesøg
- Problemer med koldstart - motoren går ud 4-5 gange før den kan holde sig i
live (Renault Aalborg kan ikke finde fejlen)
- Cigaret tænderen ryger med op, når man tager stikket ud fra GPS'en
- Der er sikiftet nærved 6 sæt pærer i forlygterne.

Der er slet ingen tvivl om at bilen har utrolig mange problemer. Men
oplevelsen bliver bare værre
når værkstedet heller ikke er i stand til at lave deres egne biler, og
overholde aftaler.

Du kan nok gætte hvad jeg mener om Renault

> Martin

Thomas

Fra : Peter Juul

Dato : 14-06-06 20:40

> [...]
> svagheder man skal være opmærksom på på denne model?
>
> Det er en Renault Megane 2,0 RT fra '96 med 130.000 på bagen...

FDM har haft brugttest på Megane i nr. 5/2001 og i 5/2006 - Der får den en
okay kritik, dog med pæneste ord til de nyeste modeller. Du kan læse testene
www.fdm.dk...

Jeg har lige solgt min Megane st.car 2001, og har ingen udgifter haft ud
over en knækket forfjeder på 2 år og knap 40 kkm.
Bilen er fin, letkørt og forholdsvis økonomisk (i hvertfald 1,6'eren). Jeg
havde ingen el-fejl eller andet "skræmmende" i min tid som ejer

VenHils
Peter
Renault Laguna 2,0 16v RN st.car '01

Fra : KASO

Dato : 15-06-06 21:54

> [...]
> svagheder man skal være opmærksom på på denne model?
>
> Det er en Renault Megane 2,0 RT fra '96 med 130.000 på bagen...

I samme "familie" har vi haft:

1 Mégane Scénic 1.6e 8V: 80.000km/4 år - kun alm. service (+ en fejl v.
levering på en vindafviser på soltaget - rettet på garantien)
1 Mégane Scénic 1.6 16V 80.000km/4 år - kun alm. service
1 Mégane Coupé 1.6 16V 105.000km/foreløbig 7 år. Fejl på tændspoler - rettet
på garanti (alm. fejl på den motortype - samme fejl findes iøvrigt hos
samtidige Opel'er og Golf'er med samme konstruktion - formodentlig samme
underleverandør). Fejl på el-ruder. Ny udstødning efter 5-6 år. Knækket
spændebånd på gummimanchet på foraksel.

Alt-i-alt ikke skræmmende. Jeg havde en kollega m. en Mégane 1.6 fra '96 -
sidst jeg hørte om den, havde den kørt omkring 230.000km uden problemer.

Det vigtigste, du skal se efter, er rust - bilen er 10 år og ude over sin 8
års rustgaranti. Check at den har (mindst) fået de forlangte 2 gange
rustbeskyttelse. Infrarød fjernbetjent centrallås kan drille på enkelte
modeller. Ellers en sikker, velkørende og behagelig bil.