syns-rapport
Fra : solvang

Dato : 14-06-06 19:22

Hej

Hvor på nettet kan man se info om bemærkninger ved sidste syn, hvis man
registrerings numret??

Fra : Kai

Dato : 14-06-06 19:36

solvang skrev:

> Hej
>
> Hvor på nettet kan man se info om bemærkninger ved sidste syn, hvis man
> registrerings numret??

Jeg mener, det er på www.bilboksen.dk du kan gå ind og se det.
Ellers så prøv gennem Applus hjemmeside.

M.v.h. Kai

Fra : solvang

Dato : 14-06-06 20:12

"Kai" <kai.i@privat.dk> skrev i en meddelelse

solvang skrev:

> [...]
> registrerings numret??

Jeg mener, det er på www.bilboksen.dk du kan gå ind og se det.
Ellers så prøv gennem Applus hjemmeside.

Takker )

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-06-06 20:00

> Hej
>
> Hvor på nettet kan man se info om bemærkninger ved sidste syn, hvis man
> registrerings numret??

Hvis den er synet hos applus http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport
Er den synet andre steder må du bede sælger om rapporten.

Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 12:25

solvang wrote:
> Hej

> Hvor på nettet kan man se info om bemærkninger ved sidste syn, hvis
> man registrerings numret??

"Hallo"

"Goddag, jeg har sit din bil på nettet, hvornår har den sidst været til syn"

"bla bla"

"Er du sikker på at det ikke var i maj måned"?

"bla ..??"

"Gik den igennem uden fejl eller var der noget der skulle ordnes"

"Nye blinklygteglas fordi de gamle havde ændret farve, ellers ikke noget"

"Nå, hvad med det oliespild der var fra motoren"

"Ehh ....."

Det burde være muligt at se _alle_ syn på nettet .... :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 15-06-06 15:31

> Det burde være muligt at se _alle_ syn på nettet .... :)

Ø hvorfor det ?
Du kan se dine egne , fra år 2000 !
/ad

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 15-06-06 15:37

"Awul Dasfilshabeda" <Steelaygot@Maowenbach.fjern> skrev i en meddelelse

> Du kan se dine egne , fra år 2000 !
ups næ kun den sidste !
/ad

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 18:11

Awul Dasfilshabeda wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44914371$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ø hvorfor det ?

Fordi så er man en hel del bedre rustet når man skal ud at købe bil.

> Du kan se dine egne , fra år 2000 !

Kun hvis den er synet det rigtige sted. Det eneste syn man kan se på min bil
er 3 år gammel (og den er synet siden).

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-06-06 18:23

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Fordi så er man en hel del bedre rustet når man skal ud at købe bil.

Rustet til hvad ?

Du kan og må ikke tage en synsrapport for mere end den er - et papir
på at man "fandt" den sikkerhedsmæssigt iorden, på tidspunktet for
synet, og ikke spor andet.

Jeg giver ikke en hujende fis for de synsrapporter, den giver i "min
verden" ikke nogen sikkerhed for noget som helst - rent faktisk vil
jeg da hellere have en usynet bil.
--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 18:33

jan@stevns.net wrote:
> [...]

> Jeg giver ikke en hujende fis for de synsrapporter, den giver i "min
> verden" ikke nogen sikkerhed for noget som helst - rent faktisk vil

Den giver nok den sikkerhed som jeg har beskrevet i den telefonsamtale jeg
har refereret længere oppe. At sælger ikke kan skjule fejl der er
konstateret ved synet, men som ikke bliver udbedret.

Jeg er klar over at synshallen ikke finder alle fejl ved et syn. Langt fra!

--
Per, Esbjerg

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-06-06 20:54

> Det burde være muligt at se _alle_ syn på nettet .... :)
>
> --
> Per, Esbjerg

Det er det ikke. En af mine biler blev kasseret her i foråret, og da jeg kom
til nyt syn med den oplyste de, at hvis den var kasseret hos konkurrenten
kunne de ikke se synsrapporten noget sted, medmindre man medbragte en kopi
af den.
Hvis ikke man medbringer den hos konkurrenten er de vel tvunget til at lave
et totalt syn igen eller??

Kurt

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-06 05:56

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> medbragte en kopi af den.
> Hvis ikke man medbringer den hos konkurrenten er de vel tvunget til

Ja, og du kommer til at betale 400kr i stedet for 250kr for et omsyn.

Jeg var til syn 1 gang og 2 gange til samme dag, indtil jeg fandt et sted,
hvor de vidste at en Landcruiser fra 1982 bare _er_ tung i rattet.

Og så nåede jeg på motorkontoret kl. 13:59 dagen før pinse. Så kom hestene
alligevel på pinseferie

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-06 06:40

> [...]
>
> Jeg var til syn 1 gang og 2 gange til samme dag, indtil jeg fandt et
> sted, hvor de vidste at en Landcruiser fra 1982 bare _er_ tung i

Læs: "Jeg var til syn 1 gang og 2 gange til *omsyn* samme dag, indtil jeg
fandt et"...