Import: Rabat efter ophold i udlandet
Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-06-06 15:00

Jeg har læst lidt rundt omkring, men vil gerne være (mere) sikker:

Der er ikke nogen former for "rabat" ved indførsel af biler efter
længerevarende ophold i udlandet?

I mit tilfælde har jeg boet 4 år i udlandet, og må jo indrømme det (på
dette punkt) ikke er sjovt at komme tilbage

mvh/lars

Fra : KubikH

Dato : 14-06-06 15:45

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I mit tilfælde har jeg boet 4 år i udlandet, og må jo indrømme det (på
> dette punkt) ikke er sjovt at komme tilbage

Kontakt "Told og Skvat2, så vidt jeg husker gælder "Flyttereglen" stadig.
DVS: Have boet mindst et år i udlandet, og have ejet brugt et køretøj mindst
1 år.
Så skulle det kunne hjemtages til meget lavere afgift.

Mvh
Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-06-06 15:52

"KubikH" <kallehauge@HHHemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mindst
> 1 år.
> Så skulle det kunne hjemtages til meget lavere afgift.

Det er momsen du kan slippe for, reg.afgiften skal stadig betales.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-06-06 17:17

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:449022a0$0
$15782$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er momsen du kan slippe for, reg.afgiften skal stadig betales.

Det må vel være den moms jeg har betalt i mit nuværende bopælsland?

mvh/lars

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 14-06-06 17:56

http://bilimport.tkrath.dk/forum/viewtopic.php?t=24

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-06-06 18:07

"Dr. Jekyle and mr. Hyde..." <no@reply.dk> wrote in news:kcXjg.4785
$E02.1363@newsb.telia.net:

> http://bilimport.tkrath.dk/forum/viewtopic.php?t=24

Tak. Hvis du kigger på formuleringen, vil du sikkert se ligheden mellem de
to indlæg.

/lars.

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 14-06-06 18:10

> Tak.

Selvtak:)

> Hvis du kigger på formuleringen, vil du sikkert se ligheden mellem de
> to indlæg.

Det kunne være, at andre var interesseret?