Endnu en lille morgen historie...
Fra : Peter Frost

Dato : 14-06-06 07:33

Godmorgen til alle :)

Her til morgen, skal jeg ganske som jeg plejer, køre fra Valby til Ballerup.
Turen går via Valby Langgade, Ålholm, Ålekistevej, Slotsherensvej, Ballerup
Bullevard og Telegrafvej.

Kort efter krydset Ålekistevej/Slotsherensvej ud mod Vestforbrændningen, er
der sammenfletning, et bekræb min medtrafikkant øjensynlig ikke kendte til.
Foran mig køre en bil, der kom forrest, foran min medtrafikkant kørte en
Toyota Sportsvan fra Siemens, jeg tilpassede min hastighed Sportsvan'en, for
at flette sammen, og alt var som det skulle være, midt i indsnævringen gear
min medtrafikkant ned, og accellere op mindre end en meter fra Sportsvan'en,
jeg bremser ned og fletter i stedet ind bag min medtrafikkant, en Sølvgrå
Opel Zafira med guleplader, og en vel 55-60 årig fyr med briller bag rettet.
Jeg ville på et hver andet tidspunkt af dagen, blevet tosset, og ville ha
givet fingeren og horn, og hvad vi tossede danske billister ellers kan finde
på. Nøjes med bare at give ham det langelys og ryste på hovedet. Ved krydset
Slotsherrensvej/Slotsherrens vænge lige ved Metrax, kommer jeg til at holde
bag Sporsvan'en, ved siden af min kære medtrafikkant. Jeg kommer i tanke om
den flinke mand i Peugot'en for et par mdr siden, og kikker så på ham, mens
jeg prøver at sige S-a-m-m-e-n-f-e-l-t-n-i-n-g og laver tegn medhænderne som
skiltet for sammenfletning, og giver ham et morgen smil. Han ryster på
hovedet og giver min fingeren, jeg kvittere med Idiot, ikke at jeg tror han
høre eller opfatter det :) Næste kryds er også på rød, og her kan jeg ikke
dy mig, telefonen ud af vinduet, og tag et billede. Der bliver grønt, og jeg
fortsætter mod arbejde, og tror det var det. Men nej, det passede åbenbart
ikke herren, måske dårlig samvittighed ? I krydset under motorring 3, ser
jeg ham komme med god fart nede fra, han havde 5 biler mellem ham og jeg,
ind og ud mellem vognbaner, han bremser op og holder bag mig, og gør miget
ud af jeg skal se han tager et billede med sin Sony Ericson af mig. Jeg
griner lidt, og min kæreste ved siden af, siger "Ej okay, hvad tænker han
på" Der bliver grønt igen, og jeg fortsætter, krydset
Slotsherrensvej/Madumvej, kort før Jet. Skifter til gult, og jeg overvejer
om jeg skal bremse ned, og kikker samtidig om han holder afstand såjeg kan
nå at holde. Min kære medtrafikkant, sidder og roder efter papir, og kikker
ikke på vejen, med krydset er skiftet til rød. Jeg køre ikke mere end 50
km/t ca, og begynder derfor at bremse, mens jeg kikker i bakspejlet, han
kikker stadig ikke på vejen, jeg slipper lidt på bremsetrykket, for vil ikke
ha ham op bag i. Han får kikket op, og ser vi skal stoppe, altsammen noget
der sker på under 100 meter. Jeg kommer til at holde med næsen ude i
fodgængerfeltet. Men slipper for en påkørsel bagfra. Selvom han så måske
havde lært det, og jeg havde meldt ham for uagtsomkørsel, med vidne, så
ville jeg dog hellere passe lidt på min kæreste nakke, og hendes eksamens
resultat idag, for ikke at tale om bil :)

Manden drejede til højre ned af Mileparken, og jeg kunne fortsætte uden en
halv gammel knaven mand jagende efter mig...

Skulle man smide billedet på nettet, med historien ? ;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Kito

Dato : 14-06-06 08:24

> [...]
> hovedet og giver min fingeren, jeg kvittere med Idiot, ikke at jeg tror

Nu er han ikke den eneste der ikke kan finde ud af sammenfletning, der er
rigtig mange.
et af de store problemer jeg kan se i hverdagen, er når jeg kører ad
Hobrovej ind mod Aalborg.
Lige før jernbanegade er der vist 2 vognbaner med store skilte over vejbanen
for ligeud kørsel, og 100 m derefter er der indfletning, fordi den ene
vognbane er et venstresving og den anden kun en bane ligeud.
Da jeg tit har anhænger efter firma bilen holder jeg til højre og skal
indflette ved gåsepigen.
Men der er godt nok mange der vil køre kofanger ved kofanger for ikke at
slippe nogle ind.
Turisterne må sku have det svært for de kender ikke stedet, men jeg har
heldigvis en gammel bil og jeg kommer altid ind.
Her kunne vi lære noget af tyskerne.
fortsat god dag.

Poul Jacobsen

Fra : Klaus A

Dato : 14-06-06 16:35

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Turisterne må sku have det svært for de kender ikke stedet, men jeg har
> heldigvis en gammel bil og jeg kommer altid ind.

Kender stedet meget godt. Det er godt at være kendt der for at komme frem

Det er _klart_ en fordel med en gammel bil der : - )

> Her kunne vi lære noget af tyskerne.

Hvad ? At de lave godt øl ? Deres trafik moral er ikke meget bedre
end vores...

--
Klaus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 08:30

Klaus A wrote:
> "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad ? At de lave godt øl ? Deres trafik moral er ikke meget
> bedre end vores...

Jo! :) Jeg kommer en del i et ferieområde, hvor der er mange tyskere. Hvis
man holder for at komme ud fra en sidevej, tankstation eller what ever, så
er det _altid_ en tysker på den tværgående vej der holder tilbage og lader
en komme ud - _aldrig_ en dansker.

Omvendt - så er deres trafikmoral på motorvejen lige så dårlig som
danskernes.

--
Per, Esbjerg

Fra : PetrolHead

Dato : 17-06-06 20:07

On Wed, 14 Jun 2006 09:24:29 +0200, "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Turisterne må sku have det svært for de kender ikke stedet, men jeg har
>heldigvis en gammel bil og jeg kommer altid ind.

Minder mig om sidste fredag da jeg kørte med min far gennem middelfart
af brovejen da jeg skulle med ham hjem for at kunne bruge bilen til at
komme over til rock under broen. Efter "beredskabscentret" bliver vejen
indsnævret til et spor og en abe (ja undskyld udtrykket) kommer blæsende
indenom om er tæt på at tage spejlet på "vores" bil. Min far dytter så
at hans uansvarlige kørsel og bliver kvitteret med at vinduet bliver
rullet ned og få fik vi ellers fingeren.

At dømme på bilen og dens "lamme" Opel Vectra reklame ned langs siden
vil jeg nok dømme brian eller noget i den dur. Jeg er sq kun glad for at
det ikke var mig der sad bag rattet og det ikke var en af firmabilerne
jeg kørte i, for så havde det hele nok set noget anderledes ud.
Flemming Jacobsen
Formerly Known as "ThunderBird"

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-06-06 10:49

> [...]
> griner lidt, og min kæreste ved siden af, siger "Ej okay, hvad tænker han
> på" Der bliver grønt igen, og jeg fortsætter, krydset

Det samme tænker jeg om dig, "Hvad tænker du på?" :)
På en normal dag, havde jeg ikke gidet at gøre så meget ud af det. Men det
var måske heller ikke en normal dag for dig? ;)

> [...]
> uagtsomkørsel, med vidne, så ville jeg dog hellere passe lidt på min
> kæreste nakke, og hendes eksamens resultat idag, for ikke at tale om bil

Bare så du ved det, så godkendes vidner som sidder i bilen sammen med dig
ikke. Det skal være neutrale vidner udenfor køretøjerne som ikke har noget
med nogle af partnerne af gøre.

> Manden drejede til højre ned af Mileparken, og jeg kunne fortsætte uden en
> halv gammel knaven mand jagende efter mig...
>
> Skulle man smide billedet på nettet, med historien ? ;)

Hvorfor ikke, så kan du søge efter dit billede på nettet bagefter ;)

Mvh

Emil

Fra : Peter Frost

Dato : 14-06-06 11:56

Emil Jensen skrev:
> Det samme tænker jeg om dig, "Hvad tænker du på?" :)
> På en normal dag, havde jeg ikke gidet at gøre så meget ud af det. Men det
> var måske heller ikke en normal dag for dig? ;)

Det må du meget gerne :) Normal dag, hvem snakker om normal dag ? Jeg talte
om noramle tidspunkter på dagen :) Læs det jeg skriver ;) Det jeg ville hen
til, var at hen på morgen, er man ikke så hurtig ;)

> Bare så du ved det, så godkendes vidner som sidder i bilen sammen med dig
> ikke. Det skal være neutrale vidner udenfor køretøjerne som ikke har noget
> med nogle af partnerne af gøre.

Måske... men så det ikke påstand mod påstand...

> Hvorfor ikke, så kan du søge efter dit billede på nettet bagefter ;)

Du kan bare kikke her, hvis du vil se billeder af min bil :) Han kan skrive
og gøre hvad han vil, jeg har god samvittighed, og er ret sikker på jeg kan
få Siemens bilen til at vidne, han skulle samme sted som jeg, dog en
indkørsel før mig, så han er også til at finde...

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Volvo 850 GLT Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 11:53

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

____SNIP_____

> [...]
> givet fingeren og horn, og hvad vi tossede danske billister ellers kan
> finde på. Nøjes med bare at give ham det langelys og ryste på hovedet.

Det er jeg vokset fra at hidse mig op over, tage som et nederlag - kun som
en oplevelse. Det sker jo så tit, så hvis man "gemmer" på dem, ender man på
"kykkelikyyy-fabrikken" ;).

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 14-06-06 13:23

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg vokset fra at hidse mig op over, tage som et nederlag - kun som
> en oplevelse. Det sker jo så tit, så hvis man "gemmer" på dem, ender man
> på "kykkelikyyy-fabrikken" ;).
Det er jeg også vokset fra undtagen i meget ekstreme tilfælde
Ellers ender man som en gammel gnavpot og dør af stress eller en eller anden
ufiks hjerte/kar-sygdom.
Næh - tak. Så er det sjovere at sidde og gnægge over at "trække" ham der
lige var ved at klippe forskærmen af en op i fart lige før et par betjente
med en laser. Så bliver en sådan situation huritgt vendt til rigtig god
underholdning

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-06 13:24

Peter Frost skriver:

> Godmorgen til alle :)

Ja, godmorgen, I kan så lige få en eftermiddagshistorie:

Kører hjem fra blodbanken i Randers her for 15 minutter siden (har lige
fået taget trykket, en halv liter Kommer gennem Laurbjerg og lige
før Houlbjerg, på stykket med mange sving kommer jeg op til 2 lastbiler.
Genenm Houlbjerg er farten ikke så høj og der kommer en ældre Opel
Zafira på gule plader helt op i røven af mig.

Det bryder jeg mig ikke om, så for pænt at fortælle fyren at jeg syntes
det er noget rod han har gang i, sænker jeg farten til lige lidt under
50. Det forstår han åbenbart og holder lidt mer afstand. På vej ud af
Houlbjerg vipper jeg den ned i 3. og rykker "friskt" forbi lastbilen og
fortsætter med mine sædvanelige 90 km/t på fartpiloten (+/-
fejlvisning).

Fyren fra før, komemr forbi lastbilen kort efter og gennem Bøstrup
gentager historien sig, dog har jeg forstået at det ikke nytter at
bremse, da manden åbenbart ikke har et vandvittigt sundt temperament. Ud
på landevejen igen forsøger han at tage tilløb til en 2-3 overhalninge,
men der kommer modkørende, så på et tidspunkt hvor der er helt fri bane
stikker jeg hænderne op ved siden af hinanden og siger "go, go, go",
sådan på flyvermaner.

Zafira'en ryger forbi og jeg bliver lige kvitteret med en "langemand" i
sideruden.

Godt jeg ikke har så højt et blodtryk, manden dør sku da tidligt af
stress.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Peter Frost

Dato : 14-06-06 13:50

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> [...]
> sideruden.
>
> Godt jeg ikke har så højt et blodtryk, manden dør sku da tidligt af

Haha... det pudsige ved det hele er jo, hans var en 1,8 og jeg har en lille
2,5, og ville kunne ha trækket fra ham til hver en tid... Utroligt hvordan
folk nogen gange køre...

Jeg ved godt det kun er grund til stress når man hidsiger sig op, men det
vokser man vel fra ;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-06 14:39

Peter Frost skriver:

> Jeg ved godt det kun er grund til stress når man hidsiger sig op, men det
> vokser man vel fra ;)

Fyren der "hilste" på mig, så nu ud til at være ældre end mig

Nu vi er ved de sjove oplevelser:

Kørte hjem fra svigermekanikken i går aftes og da vi kom gennem
Holstebro fik jeg en ustyrlig trang til en stor isvaffel. Nå, eneste der
har åbent efter klokken 20.30 er "blika", så vi suste forbi viborgvej op
mod "blika". 2. kryds før broen over banen kommer vi med passende fat,
så vi triller over idet der bliver grønt. Let bremsende altså fordi en
"midaldrende herre" lige har svinget sin Vectra ud på vejen, sådan
nærmest for rødt, travlt optaget af at snakke i sin mobilos., jeg laver
et hurtigt skift over i venstre vognbane og overhaler.

Hen over broen kan jeg se at han kigger lidt på telefonen og begynder at
snakke igen. I næste kryds skal vi til højre ind mod "blika", svingbanen
er gravet op, så vi ender med at have den føromtalte Vectra med en meget
uopmærksom chauffør helt oppe i røven inden vi drejer.

Med bilkavaflen halvt i maven og resten i hånden dribler vi sydover
igen. Fra selvsamme kryds starter en "knejtrøv" i en ældre "3tyrkeri"
med fuldt braingejl, for fuld hjulspin hen over vejen i et venstresving
(han krydser også over for "næsten rødt") og jeg kan se i bakspejlet at
det lykkedes for ham at smide bilen helt over i den modsatte græsrabat,
hvor han lige triller en 50-100 meter inden han får styr på den og får
den rykket ud på vejen igen.

Jeg er måske bare blevet gammel ????

Klaus (P.S, isvaflen var god

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-06-06 14:46

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Godt jeg ikke har s† højt et blodtryk, manden dør sku da tidligt af
> stress.....

Nogen har så travlt med ikke at komme for sent i dette liv, at de kommer
for tidligt til det næste....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-06 14:50

"Kent Oldhøj" skriver:

> Nogen har så travlt med ikke at komme for sent i dette liv, at de kommer
> for tidligt til det næste....

ROFL...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-06 08:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> [...]
> er helt fri bane stikker jeg hænderne op ved siden af hinanden og
> siger "go, go, go", sådan på flyvermaner.

Kunne du ikke beskrive den bevægelse nærmere? Jeg kender kun hærens metode -
knyttet hånd op og ned i hurtig bevægelse i hovedhøjde - som betyder sæt
farten op (løb, hvis du går :)).

> Zafira'en ryger forbi og jeg bliver lige kvitteret med en "langemand"
> i sideruden.

Det er ikke sikkert han har forstået dit signal. Hvis man ikke har været
"inde", så er det usandsynligt.

Og de fleste springer over i dag ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-06 08:55

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Kunne du ikke beskrive den bevægelse nærmere?

Lodrette håndflader med ca 15 cm mellem hænderne. Frem og tilbage
bevægelser.

> Det er ikke sikkert han har forstået dit signal. Hvis man ikke har været
> "inde", så er det usandsynligt.

Det har jeg såmænd heller ikke....

Men utroligt at en der kører så tæt på (uforsvarligt) syntes at der er
mig der gør noget forkert.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-06 18:16

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Lodrette håndflader med ca 15 cm mellem hænderne. Frem og tilbage
> bevægelser.

Du kommer lige til at beskrive den bevægelse yderligere. Plus beskrive
hvordan man leverer den. (Hvilken hånd holder du rattet med i mens?)

(Det officielle militære tegn der betydere 'hurtigere' er en op og nedaf
gående bevægelse med underarmen lodret op, og knyttet hånd. Modsat
betyder samme bevægelse med underarmen lodret nedaf 'langsommere'.)

> Det har jeg såmænd heller ikke....
> Men utroligt at en der kører så tæt på (uforsvarligt) syntes at der er
> mig der gør noget forkert.

Du har været i vejen for ham. Det alene berettiger ham til at give dig
fingeren. Og så er det ligegyldigt om du kunne havde gjort noget som
helst anderledes, bortset fra at blive hjemme.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-06 22:25

Finn Guldmann skriver:

> Du kommer lige til at beskrive den bevægelse yderligere. Plus beskrive
> hvordan man leverer den. (Hvilken hånd holder du rattet med i mens?)

Skal man holde ved rattet ?

> (Det officielle militære tegn der betydere 'hurtigere' er en op og nedaf
> gående bevægelse med underarmen lodret op, og knyttet hånd. Modsat
> betyder samme bevægelse med underarmen lodret nedaf 'langsommere'.)

Den vil en "ikke kyndig" nok opfatte som truende.

> Du har været i vejen for ham. Det alene berettiger ham til at give dig
> fingeren. Og så er det ligegyldigt om du kunne havde gjort noget som
> helst anderledes, bortset fra at blive hjemme.

Sikkert.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-06 22:58

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Skal man holde ved rattet ?

Det er der nogen der mener.

> Den vil en "ikke kyndig" nok opfatte som truende.

Mener du som en kraftig forstørret f**k-finger?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-06 23:15

Finn Guldmann skriver:

> Det er der nogen der mener.

Hvem ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-06-06 07:18

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hvem ?

Nok mest dem der ikke selv kan finde ud af det.

Fra : PetrolHead

Dato : 17-06-06 20:16

On Thu, 15 Jun 2006 09:54:46 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Per Henneberg Kristensen skriver:

>Lodrette håndflader med ca 15 cm mellem hænderne. Frem og tilbage
>bevægelser.

Jeg plejer at stikke hånden ud af vinduet og vinke dem forbi hvis at der
er rigelift med plads og der ikke er udsigt til modkørende et godt
stykke oppe foran.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-06 18:10

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Kunne du ikke beskrive den bevægelse nærmere? Jeg kender kun hærens metode -
> knyttet hånd op og ned i hurtig bevægelse i hovedhøjde - som betyder sæt
> farten op (løb, hvis du går :)).

Nåååh, vistnok den mest misforståede bevægelse. Mange unde mennesker
giver mig den med armen, i et, tror jeg, forsøg på at få mig til at
bruge det store horn.

Tænker sommetider på hvordan de vil have det når (hvis) de bliver soldat
og lærer hvad den egentlig betyder.

> Det er ikke sikkert han har forstået dit signal. Hvis man ikke har været
> "inde", så er det usandsynligt.
> Og de fleste springer over i dag ...

Det bedste signal må da være et par blink til højre. Selv Jens Betjent
fatter den og hilser som tak.

Fra : Brian

Dato : 17-06-06 18:44

Finn Guldmann skrev:

> Nåååh, vistnok den mest misforståede bevægelse. Mange unde mennesker
> giver mig den med armen, i et, tror jeg, forsøg på at få mig til at
> bruge det store horn.

Jeg gør det da stadig i en alder af 25

> Tænker sommetider på hvordan de vil have det når (hvis) de bliver
> soldat og lærer hvad den egentlig betyder.

Og hvad betyder det så ?

Jeg har godt nok aftjent min værnepligt, men det var på en skole som pedel

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-06 22:28

Brian skrev:
> Jeg gør det da stadig i en alder af 25

Virker det?

> Og hvad betyder det så ?

Fik vist givet forklaringen i et andet indlæg.

> Jeg har godt nok aftjent min værnepligt, men det var på en skole som pedel

Kan man stadig det?

Troede faktisk at "militærnægter" var blevet afløst af en slags
"automatisk frinummer".

Fra : Brian

Dato : 17-06-06 22:38

Finn Guldmann skrev:

> Virker det?

Ikke så ofte som man kunne ønske, men det hænder da

> Kan man stadig det?

Jaja, det gør da mere gavn end det gjorde at være militærnægter for
år tilbage...

> Troede faktisk at "militærnægter" var blevet afløst af en slags
> "automatisk frinummer".

Njoee... jeg trak faktisk et kæmpe frinummer, men de fortrød og
indkaldte mig alligevel - du ved, den med at man ikke smider guld på gaden

Til gengæld kan de aldrig indkalde en igen, når man først har været
militærnægter.

/Brian

Fra : PetrolHead

Dato : 17-06-06 20:13

On Wed, 14 Jun 2006 14:23:57 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>sideruden.
>
>Godt jeg ikke har så højt et blodtryk, manden dør sku da tidligt af

Hehe, havde det været mig havde du fået thumbs up da jeg kørte forbi :P.
Jeg må indrømme at jeg er begyndt at smile mere og kvitterer med thumbs
up når at folk faktisk uventet gør noget godt i trafikken. Der er også
et eller andet der gør mig glad når at nogen kvitterer igen med et smil
eller et venligt vink med hænden som tak for at man lukkede dem ud,
holdte for dem eller noget i den stil.

Gid vi dog alle kunne være sådan for så tror jeg nu nok at at alt det
ver vej raseri ville blive noget mindre.