Fjedre til Mondeo
Fra : KO

Dato : 13-06-06 19:50

Tror jeg vil prøve at skifte fjedrene bag i min Mondeo fra 1994. Syntes den
kommer for hurtigt ned med røven ved belastning!! Vil selvfølgelig også
skifte dæmperne i denne omgang. Regner med at købe Mondroe støddæmpere samt
div andre ting ved T Hansen som f.eks. støddæmperkonsol.

Men hvad med fjederen? Vil ikke købe ved T Hansen, med mindre andre kan sige
at de er fine nok til en Mondeo. Købte engang til min gamle Golf2, og den
"hang" med røven uden belastning!!

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 19:56

"KO" <kim.mail@SLETc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige at de er fine nok til en Mondeo. Købte engang til min gamle Golf2, og

Jeg har købt Gabriel dæmpere hos tsvansen og de er meget fine...har endda
nogle km på sig nu. Jeg købte engang sænkningsfjedre hos tsva. og det var
som set før noget værre skrammel. De faldt sammen efter et år så den blev
alt for lav. Jeg købte derefter alm forfjedre hos Ford og de har da efter
flere år stadig samme højde....

--
Tom

Fra : KO

Dato : 13-06-06 20:54

> [...]
> alt for lav. Jeg købte derefter alm forfjedre hos Ford og de har da efter

Ja, Gabriel, ikke Monroe støddæmpere. Det var lige en slå-fejl Også dem
jeg fik til min hedegange Golf2.

Mon bagfjedrene til Mondeo'en er meget dyere hos Ford? Bilen er jo 12 år nu,
så vil ikke ofre alt for mange unødvendige penge....

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-06 16:11

> [...]
>
> Mon bagfjedrene til Mondeo'en er meget dyere hos Ford? Bilen er jo 12 år
> nu, så vil ikke ofre alt for mange unødvendige penge....

De koster vist omkring små 1000 Kr for 2 stk....jeg synes det er ok når det
er originale dele

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-06-06 20:41

KO wrote:

> Men hvad med fjederen? Vil ikke købe ved T Hansen, med mindre andre
> kan sige at de er fine nok til en Mondeo. Købte engang til min gamle
> Golf2, og den "hang" med røven uden belastning!!

Jeg har købt fjeder til Mondeo 94 st.car hos Ford, det fungerede excellent.
Årsag var at den hang lidt med røveren når vi kørte med campingvogn. Ford
Esbjerg vidste lige hvad der skulle til.

--
Per, Esbjerg

Fra : oeland2003@hotmail.c~

Dato : 14-06-06 06:30

KO skrev:

> [...]
> at de er fine nok til en Mondeo. Købte engang til min gamle Golf2, og den

Hej KO

Jeg havde også sådan en fin Mondeo engang, dog en 95´er.
Jeg synes også min hang lidt med bagenden, specielt når jag havde
campingvognen med på slæb. Efter en snak med Ford i Osted
(Midtsjælland) blev vi enige om at prøve campingfjedre til en mondeo
stationcar selvom min var en hatchback.
For at de kom til at passe måtte de også skifte fjederskålene, men
jeg fik en helt anden bil at køre.
Den hang ikke mere, lige meget hvordan jeg belastede den og tilmed fik
den langt bedre køreegenskaber uden at være direkte hård.

Snak med din lokale Ford-forhandler om ikke de vil lave samme
operation. Jeg mener jeg kom til at slippe i omegnen af 2500,-.

Mvh
Lars Hansen