ATK - en pengemaskine
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-06-06 18:16

Mange påstår at politiet ikke tænker pengemaskine, når ATK nævnes. Her er
beviset for det modsatte.

På siden

http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/afgifter/

står følgende at læse:
Tillægsafgift opkræves for vare- og lastbiler med en tilladt totalvægt på
indtil 4.000 kr., som er registreret første gang efter 2. juni 1998, og som
er registreret med anvendelsen "Godstransport privat" eller "Godstransport
privat / erhverv".

4.000 .... kr. ???

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 18:36

> [...]
> indtil 4.000 kr., som er registreret første gang efter 2. juni 1998, og
> som er registreret med anvendelsen "Godstransport privat" eller

De driver vel bare en forretning som alle andre......og hvem vil ikke tjene
penge hvis man har mulighed for det?

--
Tom

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 13-06-06 18:36

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> er registreret med anvendelsen "Godstransport privat" eller "Godstransport

Hvor har det noget med ATK at gøre, det er såmænd bare vægtafgiften.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-06-06 18:43

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> wrote in message

> Hvor har det noget med ATK at gøre, det er såmænd bare vægtafgiften.

Ja, jeg er også totalt lost ?

Jacob (BMW E46)

Fra : Bo Velschow

Dato : 13-06-06 19:23

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har det noget med ATK at gøre, det er såmænd bare vægtafgiften.

Sorry - jeg fatter heller ikke, hvad det har med ATK at gøre...?
(eller også er ATK også akronym for noget andet en Automatisk
Trafikkontrol...?)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Leif Neland

Dato : 13-06-06 18:38

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> 2. juni 1998, og som er registreret med anvendelsen "Godstransport
> privat" eller "Godstransport privat / erhverv".

Hvad har nummerplader med ATK at gøre?
Bortset fra at det er svært at lave ATK uden nummerplader.

Leif

Fra : Tony Petersen

Dato : 13-06-06 19:54

> Hvad har nummerplader med ATK at gøre?
> Bortset fra at det er svært at lave ATK uden nummerplader.

Måske det at de fleste ATK vogne er på hvide plader, lige på nær de første
Toyota hi-aceér
der var på gule plader, at politiet/staten vel ikke betaler afgift osv er
vel en anden snak...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-06-06 20:43

> [...]

> 2. juni 1998, og som er registreret med anvendelsen "Godstransport
> privat" eller "Godstransport privat / erhverv".

Beviset for at der står kroner i øjnene af politiet er at de har kommet til
at skrive kr. i stedet for kg.

Håber da virkelig I er bedre til at køre bil end til at læse ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Bo Velschow

Dato : 14-06-06 21:40

> Beviset for at der står kroner i øjnene af politiet er at de har kommet
> til at skrive kr. i stedet for kg.

Doooohh!! Dén havde jeg ikke lige fanget (jeg ledte forgæves efter ATK
på siden)

> Håber da virkelig I er bedre til at køre bil end til at læse ;)

Naahh... når hver eneste C55-tavle derude mangler et "/t", så vænner man sig
jo til diverse stavefejl mv.!! )

--
Venlig hilsen

Bo Velschow