St.car. til ca 30.000 - Passat (89-93), Mo~
Fra : stanneren@gmail.com

Dato : 13-06-06 14:12

Hej folkens

Vi skal til at have "ny" bil, da den gamle rustne transporter på gule
plader er ved at være træt + vi gerne vil have bagsæder, da vi er
blevet en familie

Jeg har længe været tændt på passat - fra 89-93, synes det er en
fed bil - at se på, har aldrig kørt en, men er jo vant til VW. Jeg
har læst at den skulle være robust og komfortabel. Dog er jeg begyndt
at tvivle på at det er det bedste, da de jo er skide dyre i forhold
til alderen og man får jo meget mere bil i en mondeo eller Xantia, for
prisen (men de er lidt mere kedelige, synes jeg)!

Mine kriterier:
Sikre køreegenskaber samt god sikkerhed
ABS!
Nogenlunde acceleration
støjsvag og komfortabel, men går ikke så meget op i
tekniske/elektriske finurligheder.
Den må gerne være nem at arbejde på - kan det meste selv.

- Hvad er jeres erfaringer med de tre mærker?
- Er det bedst at købe en ældre "mærke"-bil (fx passat) eller en
nyere "billig"-bil (fx. mondeo og xantia)?
- Hvordan er komforten (støjniveau og affjedring) i hhv. en ældre
passat og nyere mondeo/xantia?
- Driftsikkerhed? Her synes jeg det er meget forskelligt alt efter hvor
man læser - har ikke fundet noget entydigt svar, dog er Xantia nok den
med flest fejl?
- Sikkerhed?
- Andre forslag?

Håber på noget input fra nogle glade bil-elskere

Mvh
Milo M. Schulz

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 13-06-06 14:59

stanneren@gmail.com wrote in news:1150204302.234491.265850
@h76g2000cwa.googlegroups.com:

> Vi skal til at have "ny" bil, da den gamle rustne transporter på gule
> plader er ved at være træt + vi gerne vil have bagsæder, da vi er
> blevet en familie

tillykke!

> [...]
> til alderen og man får jo meget mere bil i en mondeo eller Xantia, for
> prisen (men de er lidt mere kedelige, synes jeg)!

Har selv købt en Passat fra '89 - en skøn bil at køre i - man
sidder godt - masser af plads, relativt støjsvag kabine og så
kører den ret langt på literen (TD). Vi gav 24k for den inkl
nye vinterdæk.

> Sikre køreegenskaber samt god sikkerhed

Der er sikkerhedssele og langt til forruden (jeg kan ikke nå den med
strakt arm),

> ABS!

nope!

> Nogenlunde acceleration

nope! - men en nyere TDI eller en benzin klarer det problem.

> støjsvag og komfortabel, men går ikke så meget op i
> tekniske/elektriske finurligheder.

Der er soltag i denne + centrallås og en radio fra HN :D Det er
så også det.

> Den må gerne være nem at arbejde på - kan det meste selv.

Så er den oplagt - med Hayes i hånden og en værktøjskasse kan selv
jeg ordne en hel del i den.

Hold øje med bagsmækken - den er pilrådden ved de fleste (også vores)

Mange hilsner - og go' jagt.
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?