Trafik tællings "brikker"
Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-01 19:28

Trafiktælling i Risby i Alberslund kommune.

På vej ind i Risby var jeg lidt uopmærksom på vejens forløb da jeg lå i en
række biler. Derfor opdagede jeg lidt sendt en af de hersens trafiktællings
brikker på vejen og valgte at tage den lige på.

På vej ude af byen lå de der også - ennda midt i et sving. Jeg har lagt et
par billeder af dem i dk.binaer.motor for dem der ikke har set dem.

Nu er hastighedsgrænsen rimeligt lav her hvor de ligger, men når de kan
finde på at placere dem i et sving, så kan de godt blive farlige. De er
trods alt en 3-4 cm høje....

Hvem var det der kontaktede "det offenlige" sidst vi diskturede dem ?

Mvh
/A

Fra : Thomas Makro

Dato : 20-06-01 20:52

On Wed, 20 Jun 2001 20:27:58 +0200, "Anders Majland"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrotE:

>Hvem var det der kontaktede "det offenlige" sidst vi diskturede dem ?

Det var mig.
Jeg sendte to emails den 17 maj, altså for godt en måned siden, til
henholdsvis Vejdirektoratet i København og Vej- og Parkafdelingen i
Københavns Kommune.
Vejdirektoratet mailede den videre til Vej og Park, som dermed har
fået to ens mails fra mig. Jeg har endnu ikke fået svar, men venter
stadig. Mon jeg nogen sinde får svar? Sikkert ikke, så jeg ringer til
dem i morgen og skaber mig, så kan det være...

Som jeg også skrev her på NGen for en måned siden, så er det min
holdning at disse tingester skal helt væk fra vejene - og jeg har ikke
skiftet mening.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Pein

Dato : 20-06-01 21:24

Thomas Makro skrev ...

>Som jeg også skrev her på NGen for en måned siden, så er det min
>holdning at disse tingester skal helt væk fra vejene - og jeg har ikke
>skiftet mening.

Hvordan sidder de egentlig fast?
Jeg overvejer at pille een af og aflevere på den nærmeste politistation,
med en melding om, at der vist har været nogen ude at lave farlige
drengestreger midt på kørebanen.
--
Pein (helt vild anonym)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-06-01 22:46

Pein wrote:

> Thomas Makro skrev ...

> Hvordan sidder de egentlig fast?

Her ved Gludsted (byen med Leo Mortens mc udstyr :) var der også sådan et
par stykker (en til hver retning). De var bare sat fast med et par 3 cm
lange træskruer, som var skruet i asfalten. De var faktisk ret lette at få
op

> Jeg overvejer at pille een af og aflevere på den nærmeste politistation,
> med en melding om, at der vist har været nogen ude at lave farlige
> drengestreger midt på kørebanen.

God idé

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Søren L Hansen

Dato : 21-06-01 09:56

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<ci5rg9.vj1.ln@jes.etellerandet.com>...

> God idé

Ja, man kan jo henvise til Færdselslovens § 87

Hindringer på vej
Forurening af vej m.v.
§ 87. Der må ikke på vej henkastes eller efterlades noget, der kan være til
fare eller ulempe for færdslen.
Stk. 2. Såfremt der fra køretøj tabes eller spildes noget på vej, der kan
være til fare eller ulempe for færdslen, skal dette straks fjernes. Kan
dette ikke ske, skal andre, indtil faren eller ulempen er fjernet, ved
afmærkning eller på anden lignende måde gøres opmærksom på forholdet.
Stk. 3. Trafikministeren kan fastsætte bestemmelser om anbringelse af
beholdere og lignende genstande på vej. Trafikministeren kan endvidere
fastsætte bestemmelser om afmærkning af vejmaterialer på vej.

Det kedelige er Stk. 3. Det kan jo godt være TM har godkendt disse dimser.

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-06-01 10:24

> [...]
> fastsætte bestemmelser om afmærkning af vejmaterialer på vej.
> Det kedelige er Stk. 3. Det kan jo godt være TM har godkendt disse dimser.

Måske jeg skulle ringe tilbage til alberslund og spørge om de er godkendte ?
Nej - jeg sender dem lige en mail - Done.

(Hun fik også addressen på d.fm. så det kan jo være at hun kigger ind

Mvh
Anders Majland

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-06-01 13:07

> [...]
> Nej - jeg sender dem lige en mail - Done.

> (Hun fik også addressen på d.fm. så det kan jo være at hun kigger ind

Hun har ikke adgang til usenet, men her er hendes svar:
(Godt nok ikke fået lov (endnu) til at poste det, men mon ikke det går)

> [...]
>således, at der ikke er nogen høje kanter og den har en ru overflade der
>forhindrer at man skrider på pladen.

>Tælleudstyret er godkendt på den tyske autobahn, hvor man kører med højere
>hastigheder end herhjemme. Det bevirker, at vi godtager leverandørens
>forklaring og stoler på sikkerheden ved udstyrets anvendelse.

>Jeg vil dog stadig give dig ret i, at udstyret ikke skal ligge i en kurve
af
>hensyn til sikkerheden for motorcyklister. Det er noteret ind i vores
>vejledninger til hvordan man anvender tælleudstyret efter vores samtale i

Det er da klar besked og en dejlig hurtig revision af vejledningerne. Der
kan København og Vej- og Parkafdeling tage ved lære. Søren hvis du ringer
til dem kan du jo henvise til hvor hurtige de er i Albertslund

Men det er da heldigt for os at det meste asfalt rep. arbejde er udført
væsenligt bedre end lov-kravet ...

Mvh
Anders Majland

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-06-01 14:23

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)" wrote:

> Søren hvis du ringer
> til dem kan du jo henvise til hvor hurtige de er i Albertslund

Step back motherf*cker. For Albertslund rocker!

/Robert

Fra : Søren L Hansen

Dato : 21-06-01 14:49

Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote in article <3B31F546.1BF3D66A@adr.dk>...
> Step back motherf*cker. For Albertslund rocker!

Ja hahaha, og de er nødt til at tælle trafik osv.- Herovre i det mørke
kører vi sku da bare... ingen grund til at tælle

Fra : Christian Stidsen

Dato : 21-06-01 16:53

> Ja hahaha, og de er nødt til at tælle trafik osv.- Herovre i det mørke
> kører vi sku da bare... ingen grund til at tælle

Gad vide hvad det så er den der ledning over vejen med tilhørende metalkasse
ved kantstenen så laver her udenfor min bolig i Esbjerg...
:)

Christian

--
FZS600

Fra : Søren L Hansen

Dato : 22-06-01 08:50

Christian Stidsen <christian@stidsen.net> wrote in article
<xLoY6.810$lf5.102300@news010.worldonline.dk>...
> Gad vide hvad det så er den der ledning over vejen med tilhørende
metalkasse
> ved kantstenen så laver her udenfor min bolig i Esbjerg...
> :)

Det er "DEM" der overvåger dig!! Vær bange, vær MEGET bange...

Nå, men vi ser nok ikke mange trafiktællere på offroad fællestur på søndag,
+200 km, af sted af sted...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-06-01 16:10

> Ja hahaha, og de er nødt til at tælle trafik osv.- Herovre i det mørke
> kører vi sku da bare... ingen grund til at tælle
> Søren

Nej der stiller man da bare en mand med en skovl (så han har noget at læne
sig op ad) og en notesblok ...

/A - Arbejdsramt jyde i kbh.

(PS en af vennerne arbejder med trafik i en midtjysk kommune. Jeg har også
sendt en forespørgsel dertil hvordan de håndterer den slags "forhindringer"
på vejene ... Så kan jeg da få at vide om den med blokken holder

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-06-01 13:08

> Søren hvis du ringer til dem kan du jo henvise til hvor hurtige de er i
Albertslund

Øh det var Thomas Makro istede for Søren ...

/A

Fra : Thomas Makro

Dato : 21-06-01 16:04

On Thu, 21 Jun 2001 14:08:23 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrotE:

>Albertslund
>
>Øh det var Thomas Makro istede for Søren ...

Joe, men det er bare for sent nu, da jeg har talt med dem.

Det ikke er Vej og Park i Kbh. der ejer/administrerer disse
måledimser. Det har jeg fået oplyst i dag. De der var opsat i
sydhavnen og på Vesterbrogade for en mdr. siden var opsat af Vej og
Park i Kbh. i samarbejde med Vejdirektoratet, der ejer dem.

Jeg fik et navn og et tlf.nr. på en i Vejdirektoratet, som desværre
ikke har været at træffe i dag, da han var til møde. Men jeg prøver
igen i morgen. Men nu hvor jeg har læst svaret til Anders Majland, får
jeg jo nok samme svar, nemlig at der ikke er nogen regler der skal
overholdes. Så kommer færdselslovens § 87 godt nok ind i billedet, men
da "tælleudstyret ikke er højere end en asfaltreparation må være",
står vi jo nok temmelig svagt.

Nå, men jeg vender tilbage i morgen når jeg har fået talt med ham fra
vejdirektoratet.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 21-06-01 22:21

<snip>
> [...]
men
> da "tælleudstyret ikke er højere end en asfaltreparation må være",

Hvis der er repareret i vejbelægningen med høje kanter til følge er
der, ifølge min erfaring, altid advaret ved skiltning "Høj kant" eller
lignende. Mon ikke der ligger en lovbestemmelse et andet sted, der
påbyder at advare i forbindelse med asfaltreparation, og dermed høje
kanter?

Allan Bojesen

Fra : Thomas Makro

Dato : 22-06-01 12:11

On Thu, 21 Jun 2001 17:03:44 +0200, Thomas Makro
<Makro@CyberFJERNjunkie.dk> wrote:

>Jeg fik et navn og et tlf.nr. på en i Vejdirektoratet, som desværre
>ikke har været at træffe i dag, da han var til møde. Men jeg prøver
>igen i morgen.

Så har jeg fået talt med ham.

De bruges til trafiktælling, og registrerer bl.a. hastighed, for at
man kan analysere kødannelser og lign. De er typisk opsat i en eller
to uger af gangen, og opsættes aldrig på veje med hastighedsgrænser
over 80 km/t. De opsættes dog på motorvejsramper!

Vejdirektoratet har ikke noget at gøre med dem der er i Albertslund
lige nu, og derfor vidste han ikke at de var opsat i sving - hvilket
han ellers normalt anbefaler at man ikke gør.
Han er desværre modstander af advarselsskilte, da det vil ændre
trafikanternes kørsel, og dermed give et falsk billede at trafikken.

Som Anders Majland også fik at vide fra Albertslund, så er de ikke
højere end en asfaltreparation må være, og derfor er der - i
Vejdirektoratets øjne - ikke noget i vejen for at placere dem på
vejene. Men han var da glad for at få tilbagemeldinger, da det vil
danne grundlag for fremtidig anvendelse af trafikmålingsudstyr. Han
nævnte nogle alternativer, spoler i vejene, som er dyre da de skal
graves ned, og derfor 'mindre gode' end de her kasser/brikker. En
anden mulighed er ledninger over vejen, men de holder ikke ret længe,
og koster derfor også.
Altså prioriteres økonomien højere end sikkerheden! Måske vi skal gøre
brugen af brikkerne mindre økonomisk rentabel ved at fjerne dem fra
vejene, og smide dem væk? De sidder kun fast med et par bolte,
så...nå, det er vist sidste udvej. Hvad med §87, kan vi få noget
igennem med den? Der må være en jurist eller jurastuderende derude...
Anyone...?

Hvis nogen skulle ønske yderligere info, er mandens navn Niels
Moltved, hans mail skulle være nem@vd.dk, og tlf. til VD er 33 93 33
38.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-06-01 12:27

> Som Anders Majland også fik at vide fra Albertslund, så er de ikke
> højere end en asfaltreparation må være

Jeg har en "forbindelse" til Herning kommune og luftede snakken den vej
omkring og fik følgende

Citat: "Jeg har talt med vores asfalt-ekspert. Der findes ikke et regelsæt
for asfalt reparation"

Så det regelsæt er enten ikke kommet til Herning endnu, eller også er det
nogle lokale vejledledninger. Måske der stadig er noget at gå efter ?

Jeg prøver at skaffe regelsættet.

Mvh
Anders Majland

Fra : Armand

Dato : 22-06-01 18:11

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en
> [...]
vej
> omkring og fik følgende
> Citat: "Jeg har talt med vores asfalt-ekspert. Der findes ikke et

Hva' mæ' at hænge (var det?) Albertslund kommune op på påstanden, ved at
udbede sig det dér!?
Thomas Makro??

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 23-06-01 20:32

> Hva' mæ' at hænge (var det?) Albertslund kommune op på påstanden, ved at
> udbede sig det dér!?
> Thomas Makro??

Det er også hvad jeg har gjort, men derfor kan man jo godt høre sig lidt
omkring ...

/A

Fra : Thomas Makro

Dato : 24-06-01 12:32

On Sat, 23 Jun 2001 21:32:18 +0200, "Anders Majland"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrotE:

>Det er også hvad jeg har gjort, men derfor kan man jo godt høre sig lidt
>omkring ...

Helt enig, derfor har jeg nu sendt en mail til Niels Moltved, hvor jeg
beder om at få oplyst hvilket regelsæt for asfaltarbejder han omtalte
(sikkert det samme som kommunerne rundt omkring også skal følge).
Der sker jo ikke noget ved at få den samme oplysning to forskellige
steder fra.

Og så vil jeg lige nævne i forlængelse af mit tildligere indlæg, at
andre jo også kan stille spørgsmål direkte til Niels Moltved. Han
virkede som en flink og lydhør mand - som vi gør os klogest i at holde
os på talefod med. Så lad være at sende ham en bunke mails, eller kime
ham ned! Jeg skal gerne blive ved at være gruppens talerør til
ham/vejdirektoratet.

Fra : Thomas Makro

Dato : 26-06-01 16:00

On Sun, 24 Jun 2001 13:31:47 +0200, Thomas Makro
> [...]

>(sikkert det samme som kommunerne rundt omkring også skal følge).
>Der sker jo ikke noget ved at få den samme oplysning to forskellige

Og svaret har jeg fået nu. Han skriver:

**********************
Tællepladerne hedder HiStar og forhandles her hjemme af et firma, der
hedder DanPark i Karlslunde.

Pladerne fås i to størrelser: en model, hvor dækpladen måler ca 40*60
cm og en lille ny udgave, hvor dækpladen måler ca. 40*40. Dækpladen
ligger oven på en flad metalboks, der kører på batteri. Pladerne kan
mærke magnetfeltet omkring sig, og hver gang der kører en
metalgenstand hen over, vil dette magnetfelt blive brudt og pladen kan
så registrere køretøjet, dets længde og det hastighed (kan dog ikke
læse nummerpladen).

Pladerne fremstilles af et amerikansk firma, der hedder Numetrics. Man
har brugt pladerne i europa fra sidst i 80'erne.

Der findes ikke deciderede standarder og regler for
trafikregistreringsudstyr. Det gælder både slanger over vejen og
tælleplader m.v.
Pladerne er imidlertidig blevet testet i Tyskland for år tilbage, hvor
man efter sigende også lod motorcykler passere hen over med op til 180
km i timen. Jeg skal prøve at skaffe dette materiale. Når vi anvender
pladerne, tilstræber vi selvfølgelig, at de ikke er til gene for
trafikken. Vi er derfor løbende interessseret i tilbagemeldinger,
positive som negative. Det duer ikke at skilte med at der ligger
plader, da man jo som oftest gerne skulle registrere trafikkens frie
uforstyrrede flow.

Her hjemme har vi brugt pladerne fra begyndelsen af 90'erne. I de
danske Vejregler, "Varmblandet asfalt, Almindelig Arbejdsbeskrivelse,
er opstillet forskellige krav til nøjagtighed i arbejdet. Det er ikke
så ligetil at finde rundt i, men essensen er, at pladerne med deres
affasede kanter ikke er i strid med de gældende regler.

Vejreglerne kan rekvireres hos Vejregelafdelingen i Vejdirektoratet.

Jeg håber, at du har fået et fyldestgørende svar.

Mvh

Niels Moltved
Trafikafdelingen
Vejdirektoratet
***************************

Jeg vil i morgen forsøge at få tilsendt vejreglerne.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-06-01 07:04

> Pladerne er imidlertidig blevet testet i Tyskland for år tilbage, hvor
> man efter sigende også lod motorcykler passere hen over med op til 180
> km i timen.

Uha - godt det ikke var mig der var "testpilot" på den... Hvis man er heldig
at ramme jorden bagefter med hjulene nedad, skal man nok hjem og skifte
bukser (og sikkert også 2 smadrede hjul)

/A - Afventer stadig svar fra Albertslund...

Fra : Thomas

Dato : 27-06-01 10:05

> Uha - godt det ikke var mig der var "testpilot" på den... Hvis man er
heldig
> at ramme jorden bagefter med hjulene nedad, skal man nok hjem og skifte
> bukser (og sikkert også 2 smadrede hjul)

Pointen er vel stadig at de ikek er værre end så mange lapper og huller man
ser i vejene nu om stunder.
Eksempelvis kørte jeg i går aftes, da solen stod lavt og man ikke kunne se
alle detaljer i vejen på lang afstand, ad ring 2mellem jyllingevej og
Hellerup, og DER er der noget at klage over. Selvom man ikke kører for
hurtigt kan man ofte få en smæk fra underlaget som sender en op af sadlen.

Så længe de trafiktællere ikke er værre end vejene generelt kan være, så
regnes de næppe for et problem.
Er de højere eller dybere end vejlapper eller pot holes normalt er?
Er de glattere i regnvejr end cykelsti og fodgængerovergange?

Fra : Thomas Makro

Dato : 27-06-01 10:17

On Wed, 27 Jun 2001 11:05:13 +0200, "Thomas" <feeling@home.now> wrotE:

>Så længe de trafiktællere ikke er værre end vejene generelt kan være, så
>regnes de næppe for et problem.

Det er i mine øjne ikke et fornuftigt argument, at fordi vejene er i
dårlig stand, så er det OK at sætte genstande på vejene, der kan være
farlige.

Huller i vejene opstår af sig selv, og hullerne eksisterer kun til de
bliver repareret. HiStar er _farer_ der opsættes bevidst af mennesker.
De kan ikke undskyldes med at vejene er i dårlig stand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-06-01 10:27

> [...]
> Er de højere eller dybere end vejlapper eller pot holes normalt er?
> Er de glattere i regnvejr end cykelsti og fodgængerovergange?

Den store forskel er at der oftest skiltes med at vejen er i ringe
forfatning (hvis det er en lokal skade på en ellers god vej). På de helt
elendige veje (som der er mange af) er man ikke i tvivl om det og kan køre
efter det.

Men jeg har prøvet at finde reglerne på http://www.vejregler.dk/ uden held.
Det nærmeste jeg kan komme er: "Målt med en 5 m - retskinne lagt parallelt
med længde-profilet må på intet sted imellem under-støtningspunkter vise
større afstand mellem sin underkant og belæg-ningens overflade end 12 mm."
Og det lever tællerne ikke op til ...

Mvh
Anders Majland

Fra : Armand

Dato : 28-06-01 23:57

> [...]
belæg-ningens
> overflade end 12 mm." Og det lever tællerne ikke op til ...

Heeey!

Vand til Makro's mølle!!

--
Armand.

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-06-01 02:46

On Fri, 29 Jun 2001 00:57:15 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrotE:

>Heeey!
>
>Vand til Makro's mølle!!

Jep. Mere af det

Nu har jeg været i kontakt med Vejregelafdelingen. Det vil koste mig
200 kr. at få tilsendt vejreglerne, men som den flinke dame sagde, så
findes de alle på nettet. Og guess what, adressen er
http://www.vejregler.dk

Så hvis nogen af jer finder noget af interesse for sagen, så kom
endelig med det. Indtil nu er det bedste Anders Majlands "fund".

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-06-01 07:39

> så findes de alle på nettet. Og guess what, adressen er
> http://www.vejregler.dk

Yep - men det er nemmere at finde rundt på retsinfo (enough said ?)

Mvh
Anders Majland

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-06-01 11:50

On Wed, 27 Jun 2001 11:27:06 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
> [...]

>større afstand mellem sin underkant og belæg-ningens overflade end 12 mm."

Har forgæves søgt efter det du citerer, men uden held. Hvor fandt du
det?
(Har desværre heller ikke fundet andet brugbart)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-06-01 14:01

> Har forgæves søgt efter det du citerer, men uden held. Hvor fandt du
> det?
> (Har desværre heller ikke fundet andet brugbart)

Med en søgning på en del af "Varmblandet asfalt, Almindelig
Arbejdsbeskrivelse". Jeg kan ikke huske kombinationen og havde ikke fået
kopieret linket med over i notepad ;-(

Men selve teksten står flere steder. Hvis du tager nogle af de link som en
søgning giver (pfd og word format filer) og søger i dem på "mm " skulle du
kunne finde afsnittet.

*/Anders

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 21-06-01 05:09

> Derfor opdagede jeg lidt sendt en af de hersens trafiktællings
> brikker på vejen og valgte at tage den lige på.

Er det de hersens "skildpadder" - firkantede, sorte??

Jeg har ellers spekuleret på, hvad det var for noget! Nogen der ved hvordan
de virker?

Rasmus

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-06-01 09:29

> Jeg har ellers spekuleret på, hvad det var for noget! Nogen der ved
hvordan
> de virker?

Nej men der er et firmanavn på, så man kunne jo kontakte dem. Eller tage en
skruetrækker med ud, og så "opducerer" en af dem. (Hvorefter den som
foreslået kan indleveres på nærmeste politistation ...)

Jeg har også lagt billederne i http://www.majland.org/temp De hedder noget
med 122-22xx.jpg

Firmaet bag klodserne hedder DataCollect og det kunne godt være
http://www.datacollect.de

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-06-01 09:30

> Jeg har ellers spekuleret på, hvad det var for noget! Nogen der ved
hvordan
> de virker?

Den er med her http://www.datacollect.de/Produkte/NC97/nc97.html

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-06-01 09:55

> [...]
>brikker på vejen og valgte at tage den lige på.

>På vej ude af byen lå de der også - ennda midt i et sving. Jeg har lagt et
..jpg)

Jeg har lige talt med den ansvarlige for trafiktælling fra teknisk
forvaltning i Alberslund vedr. de her trafiktællings brikker. (Skal man have
fat i det offenlige er telefonen stadig det hurtigste)

Brikkerne er bevidst lavet så de er svære at se - for at bilister ikke skal
undvige dem. Biler skal passere dem med et hjulsæt på hver side. Hvis de er
for synlige kører bilister udenom og bliver ikke talt med.... (Tidligere
anvendte man "slanger" på tværs af vejen men dem bremsede folk på da de
troede at det var en fartkontrol (af politiets).

Men hun havde ikke tænkt over problemstillingen for motorcyklister. Men nu
er hun ihvertfald blevet opmærksom på den, og vil sørge for at de ikke igen
lægger dem i sving. De vil dog fortsat bruge dem da de ikke har bedre
alternativer.

Måske det var en sag for DMC at tage den herfra, så alle amter og kommuner
kan blive opmærksomme på problemet ...
Alberslund kummune andvender dette produkt
http://www.datacollect.de/Produkte/NC97/nc97.html mens Københavns amt
anvedner et andet.

Mvh
Anders Majland.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-06-01 11:11

Jeg mener også jeg har læst i DMC-bladet, at de (DMC) også har markeret sig
i den debat.

--
Mvh.
Henrik