/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dominator
Fra : Mogens Dammand


Dato : 19-06-01 20:44

Jeg har lagt til at mange af disse modeller er renoveret i motoren ved
40-50.000km.
Kan det være rigtigt?

Mogens



 
 
Asger Steffensen (19-06-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 19-06-01 21:10


"Mogens Dammand" <0066886m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3b2fabf1$0$31246$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg har lagt til at mange af disse modeller er renoveret i motoren ved
> 40-50.000km.
> Kan det være rigtigt?
>

Tjae, en stor en-cylindret, luftkølet maskine der bliver kørt lidt friskt,
kan udmærket trænge et stempeltræk ved de kilometer tal. Til gengæld er det
nemt (kun en cylinder) og relativt billiget (kun en cylinder/stempel, etc).

Asger
ZX-10 (til salg)



Claus Rittig (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-06-01 12:52

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:VmOX6.183$js5.11865@news.get2net.dk...

> > Jeg har lagt til at mange af disse modeller er renoveret i motoren ved
> > 40-50.000km.
> > Kan det være rigtigt?

> Tjae, en stor en-cylindret, luftkølet maskine der bliver kørt lidt friskt,
> kan udmærket trænge et stempeltræk ved de kilometer tal. Til gengæld er
det
> nemt (kun en cylinder) og relativt billiget (kun en cylinder/stempel,
etc).

Jah, jeg kører med XR600 motor nu, og mine erfaringer med XL og XR singles i
5-600cc klassen er at en motor (med min kørestil) holder ca. 30.000km, så er
den til at smide ud. Jeg renoverede to selv på et tidspunkt, men det løb op
i 25.000kr så det gør jeg ikke igen. Dominator motoren ligner meget XL og
XR, så med alm. gadebrug skal 40-60.000km nok være hvad man kan forvente før
der skal skiftes stempel og måske også renoveres knast - og knast-renovering
er dyrt, for selvom den kun har 4 ventiler har den 8 vippearme.

Rittig
(i seng med influenza - godt solen ikke skinner mere...)



Asger Steffensen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 20-06-01 18:39


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:9gq3d8$o08$3@news.inet.tele.dk...
> "Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:VmOX6.183$js5.11865@news.get2net.dk...
>
> > > Jeg har lagt til at mange af disse modeller er renoveret i motoren ved
> > > 40-50.000km.
> > > Kan det være rigtigt?
>
> > Tjae, en stor en-cylindret, luftkølet maskine der bliver kørt lidt
friskt,
> > kan udmærket trænge et stempeltræk ved de kilometer tal. Til gengæld er
> det
> > nemt (kun en cylinder) og relativt billiget (kun en cylinder/stempel,
> etc).
>
> Jah, jeg kører med XR600 motor nu, og mine erfaringer med XL og XR singles
i
> 5-600cc klassen er at en motor (med min kørestil) holder ca. 30.000km, så
er
> den til at smide ud. Jeg renoverede to selv på et tidspunkt, men det løb
op
> i 25.000kr så det gør jeg ikke igen. Dominator motoren ligner meget XL og
> XR, så med alm. gadebrug skal 40-60.000km nok være hvad man kan forvente
før
> der skal skiftes stempel og måske også renoveres knast - og
knast-renovering
> er dyrt, for selvom den kun har 4 ventiler har den 8 vippearme.
>
> Rittig
> (i seng med influenza - godt solen ikke skinner mere...)
>
OK, måske er det ikke så billigt. Mine erfaringer med renovering af
et-cylindrede går tilbage til 92 og min XT 250. Det kostede ca. 2 kkr, men
så fik den også ny kæde

Asger
ZX-10



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste