GSX-R 250
Fra : Tommy Fer

Dato : 19-06-01 12:56

Hejsa

Jeg ved at motoren siges at holde til ca 60.000 km.. det er ihvertfald det
man bruger som en tommmelfinger regel...

Hvilke dele er det der slipes? er det generelt hele motoren, eller er det
f.eks. knastkæde der slides.?=

mvh Tommy Fer

Fra : JR

Dato : 20-06-01 07:28

"Tommy Fer" <Fer@cool.dk> wrote in message
> [...]
> man bruger som en tommmelfinger regel...
>
> Hvilke dele er det der slipes? er det generelt hele motoren, eller er det

Jeg har hørt at den holder 25-30 kkm, det er også en lille snurretop med
rødt område omkring 17.000 o/m

JR

Fra : Tommy Fer

Dato : 20-06-01 07:48

> Jeg har hørt at den holder 25-30 kkm, det er også en lille snurretop med
> rødt område omkring 17.000 o/m
>
> JR

Den er så helt gal... .de holder snildt de 60 K kilometer. Det er faktisk et
ret fantastisk stykke mekanik.. da de kom på markede blev de aldrig spået
mere end 5 års leve tid.

mvh Tommy Fer

Fra : Rune Larsen

Dato : 20-06-01 11:11

"Tommy Fer" <Fer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> ret fantastisk stykke mekanik.. da de kom på markede blev de aldrig spået

Nu er jeg ikke maskin-ingeniør, men jeg forstår ikke hvorfor der er så meget
snak og rygter om de mini-gixxer motorer, bare fordi de tager nogen
omdrejninger.
Der kan sagtens laves lejer der kan tåle omdrejningerne, og eftersom de med
deres ultra-korte slaglængde ikke har en sindsyg høj stempelhastighed ved de
17.000 o/min, bør de sagtens kunne holde?

Er jeg helt gal på den?

/Rune

Fra : Jesper FA

Dato : 20-06-01 12:00

Rune Larsen wrote:

> [...]
> med deres ultra-korte slaglængde ikke har en sindsyg høj stempelhastighed
> ved de 17.000 o/min, bør de sagtens kunne holde?

Nææ.. tænk også på at en moderne 600 efterhånden tager op til 14-15 krpm og
for min cykel er slaglængden 30% længere. Hvis den så også kun skulle holde
30 km ville det da være trælst, for så var den færdig nu.

--
Jesper
CBR600F4, 32000 km.

Fra : JR

Dato : 20-06-01 18:56

Jesper FA <news@skydiver.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9gpvnv$26cq$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> for min cykel er slaglængden 30% længere. Hvis den så også kun skulle holde
> 30 km ville det da være trælst, for så var den færdig nu.

Lad os finde nogen der faktisk har kørt mange km på modellen og høre hvordan den holder i
virkeligheden.

JR

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-06-01 22:42

">
> Lad os finde nogen der faktisk har kørt mange km på modellen og høre
hvordan den holder i
> virkeligheden.
>
> JR
>

> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Har kørt lidt over 30.000 på min.... holder skam fint... den har i alt kørt
62.000 ( + det løse ) den er fra '91.....

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : JR

Dato : 21-06-01 11:08

"Jon Larsen" <Jon.Larsen@image.dk> wrote in message

> [...]
> MVH.
> Jon larsen.
> GSX-R 250 pilot (uden M-Max boks) men med bundtræk fra 9000 omdr og

Godt ord igen, det lyder som ganske god holdbarhed af en lille bambusraket
med stor literydelse. Det nærmer sig næsten standarden for holdbarhed,
Yamaha XJ ...

JR

Fra : Jesper FA

Dato : 20-06-01 23:35

JR wrote:

> Lad os finde nogen der faktisk har kørt mange km på modellen og høre
> hvordan den holder i virkeligheden.

Hvis det er 2½'er du hentyder til så har min lillebror overtaget min gamle
og den har vel egentligt rundet de 70 kkm nu og den kører da stadig.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Armand

Dato : 21-06-01 00:09

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> [...]
> de med deres ultra-korte slaglængde ikke har en sindsyg høj
> stempelhastighed ved de 17.000 o/min, bør de sagtens kunne holde?

Nope!

Det er jo ikke lejehastigheden á omdrejninger; men derimod overfladens
hastighed - På samme måde som stempelhastigheden!
På en mindre motor med lettere stempler og plejlstænger vil lejerne
kunne minimeres i styrke (= diameter!) og derved få nedsat sin
flade-hastighed betragteligt!
En firecylindret 250'er har 62 ccm pr cylinder, hvilket er tæt på
knallertstørrelse, og 50-kubikkere har længe kunnet trække langt over
10.000 rpm (godtnok totaktsmotorer der ikke helt kan sammenlignes!)

Lige siden at Honda lancerede CB 750 Four tilbage i '67, har
topomdrejningerne været en evig kilde til skepsis!
Men sagen er at CB'eren med sine: "langt over OTTETUSINDEOMDREJNINGER"
viste sig at være væsentlig mere solid end de hovedsagligt engelske
motorcykler som den hurtigt udkonkurrerede

Og sådan har det været læige siden: Skepsis'en har oftest ligget i en
konservativ indstilling, hvor motorudviklingen har været mere end på
forkant med begivenhederne!!

--
Armand