Anmeldelse: COBRA MT 220 - samtale anlæg
Fra : FTJ

Dato : 19-06-01 12:53

Hej NG !

Så fik vi endelig købt det samtaleanlæg til MC, vi havde ønsket os længe.
Efter at have læst Tommy's anmeldelse i Touring Nyt Nr 2., blev vores
MC-dealer kontaktet og han skaffede anlæget hjem så vi kunne se det.
Det trak dog lidt ud med at komme forbi og se på sagen, og vores forhandler
havde så heller ikke rigtig fået set på sagen, så i fredags foreslog han at
vi fik det med, til en favorabel pris (-20%) så vi kunne være forsøgskaniner
og melde tilbage til ham, om det virkede.

Lørdag var vi så på tur, med en del andre MCister, og skulle have anlæget
afprøvet. Vi var 45 MC'er så det var en noget lang kolonne, men trods det,
var der ingen problemer med at snakke med andre i kolonnen, med samme anlæg.
(Der er 8 kanaler at vælge mellem, så hvis vi ville kunne vi bare have valgt
en anden). Her i kolonnen blev der ikke kørt så stærkt - max. 80 km/t så
lydkvaliteten var fin fin.

Senere på dagen kørte vi selv - to på en MC - en længere tur, og
hastighederne kom noget op, her var der nogen forskel lydkvaliteten i
hjelmene, betinget af den støj der nu er i hjelmen. Min Shoei hjelm var bare
helt ok, mens min kærestes AGV hjelm var noget påvirket af støj.

Ved hastigheder op til 120 var det rimeligt, men der over var det ikke
muligt at føre en samtale.

Søndag kørte vi en tur mere, med mig på MC og kæresten i bil, og selv om
afstanden blev over 1 km, og var der ingen problemer med at forstå hvad der
blev sagt, så meget afhænger altså af den støj som er i hjelmen.

Anlæget består af to flade hørebøffer som kan klistres ind i hjelmen, samt
en mikrofon som også klistres fast. En knap til at aktivere mikrofonen med,
og en lille letvægts radio, som kan være i en lomme.
Denne strømforsynes af 4 AAA batterier, og med kørsel hele lørdag, samt ca.
4 - 5 timer søndag, var det ikke at se på batteri indikatoren, at det var
blevet brugt.
Der kan fåes nogle opladelige batteri celler som kan monteres i, og den kan
så oplades i en bordlader. Det har vi ikke anskaffet endnu, men hvis ellers
dette forbliver en succes, skal vi da nok have det købt også.

Hvis man nu vil vide mere, kan jeg da henvise til http://www.comitel.dk/ det
var fra dem jeg blev henvist til min forhandler.

For lige at slå det fast, så har jeg ingen økonomiske interresser i comitel
og Cobra, men der har her i NG'en med jævne mellemrum været forespørgsler på
udstyr af denne slags, bl.a. fra undertegnede, så jeg syntes lige jeg ville
dele min oplevelse af udstyret med jer.

mvh....

Finn - trådløst forbundet...

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 19-06-01 15:25

Er den fine anmeldelse også sendt til www.dmcn.dk produktanmeldelsessiderne?

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN Forh. og MC Anm. Sider

Fra : FTJ

Dato : 20-06-01 07:06

"Peter H. Hasselbalch" wrote in message > Er den fine anmeldelse også
sendt til www.dmcn.dk produktanmeldelsessiderne?

Hej Peter !

Nej det er den ikke, men læg den bare ind, hvis det er noget som kan bruges.

mvh....

Finn

Fra : Thomas Makro

Dato : 20-06-01 21:12

On Wed, 20 Jun 2001 08:05:40 +0200, "FTJ" <FTJ@kontorsyd.dk> wrotE:

>Hej Peter !
>
>Nej det er den ikke, men læg den bare ind, hvis det er noget som kan bruges.

Hej Finn.

Nu er det ikke Peter men undertegnede der styrer produktanmeldelserne.

Men før jeg kan lægge din anmeldelse online, skal jeg lige have de
sidste oplysninger. Det nemmeste er hvis du går ind på
http://home.worldonline.dk/~pcmakro/DMCN/formmail.html, og copy/paster
fra dit indlæg her på NGen, og udfylder felterne, så "das ganze
molevitten" kommer med. Så er den online i løbet af en dag eller to...

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F