/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha DT175 ikke vild med omdrejninger
Fra : AndersB


Dato : 28-07-06 18:17

Hej gruppe

Sidste fredag var MC kørekortet i hus (yeha!!) og den forgangende uge
har jeg brugt på at sætte min relativt ny erhvervede DT175 'er i
stand. Det er en 1995 model der har gået 28kkm, og den starter fint i
første hug og motoren lyder i det hele taget ok.

- MEN -

Den vil helst ikke over 6000 omdregninger/s lige gyldigt hvilket gear
jeg er i, det betyder desværre også at tophastigheden ikke kommer
over 80 km/t i 6. gear. Min kørelærer har en DT175 magen til, der
godt kan komme op på 100 kmt så det burde kunne lade sig gøre for
min også.

Jeg har renset luft filteret og fugtet det med olie, stillet
karburatoren som beskrevet i servicemanualen, og også prøvet
forskellige instilninger på 'pilot air screw' på karburatoren men det
hjæper intet.

Symtomerne er at den trækker fint ved 3-5000 omdr/s hvor efter kraften
tager af og den begynder at 4. takte ved 6000 omdr/s. Selv ned ad bakke
vil den ikke over 6000 omdr/s, somom motoren simpelthen ikke vil.
Omdrejningstælleren går til 10.000 og det røde felt begynder først
ved 8500.

Der er en spritny original bagerste potte på, forrøret er lidt
rustent men ok og jeg tror ikke at der er nogen begrænsning på
(måske jeg skulle dobbeltchekke?)

Nogle erfaringer/råd fra andre med en DT175'er er meget velkomne!!
Ellers regner jeg med at de næste skridt må være at
1) chekke/skifte tændrør
2) adskille / rense karburator
3) chekke kompression og muligvis skifte spempelringe
....

Med venlig hilsen
Anders B


 
 
KubikH (28-07-2006)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 28-07-06 18:23


"AndersB" <anders.bogild@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1154107024.785629.317960@i42g2000cwa.googlegroups.com...
Hej gruppe

Sidste fredag var MC kørekortet i hus (yeha!!) og den forgangende uge
har jeg brugt på at sætte min relativt ny erhvervede DT175 'er i
stand. Det er en 1995 model der har gået 28kkm, og den starter fint i
første hug og motoren lyder i det hele taget ok.

- MEN -

< SNIP en hel masse>

Uden at vide en hujende fis om begrænsninger mm. er der en ting der straks
springer i øjnene:
Den skal IKKE Firtakte ved høje omdrejninger.
Prøv lge først at tage en tur uden luftfilter
Lad os så høre hvad der sker .
Mvh
Niels



Harald Blaatand (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 28-07-06 18:47


"AndersB" <anders.bogild@gmail.com> wrote in message
news:1154107024.785629.317960@i42g2000cwa.googlegroups.com...
Hej gruppe

Sidste fredag var MC kørekortet i hus (yeha!!) og den forgangende uge
har jeg brugt på at sætte min relativt ny erhvervede DT175 'er i
stand. Det er en 1995 model der har gået 28kkm, og den starter fint i
første hug og motoren lyder i det hele taget ok.

- MEN -

Den vil helst ikke over 6000 omdregninger/s lige gyldigt hvilket gear
jeg er i, det betyder desværre også at tophastigheden ikke kommer
over 80 km/t i 6. gear. Min kørelærer har en DT175 magen til, der
godt kan komme op på 100 kmt så det burde kunne lade sig gøre for
min også.

Jeg har renset luft filteret og fugtet det med olie, stillet
karburatoren som beskrevet i servicemanualen, og også prøvet
forskellige instilninger på 'pilot air screw' på karburatoren men det
hjæper intet.

Symtomerne er at den trækker fint ved 3-5000 omdr/s hvor efter kraften
tager af og den begynder at 4. takte ved 6000 omdr/s. Selv ned ad bakke
vil den ikke over 6000 omdr/s, somom motoren simpelthen ikke vil.
Omdrejningstælleren går til 10.000 og det røde felt begynder først
ved 8500.

Der er en spritny original bagerste potte på, forrøret er lidt
rustent men ok og jeg tror ikke at der er nogen begrænsning på
(måske jeg skulle dobbeltchekke?)

Nogle erfaringer/råd fra andre med en DT175'er er meget velkomne!!
Ellers regner jeg med at de næste skridt må være at
1) chekke/skifte tændrør
2) adskille / rense karburator
3) chekke kompression og muligvis skifte spempelringe
....

Med venlig hilsen
Anders B

Totakt _?

Sørg for ordentlig gennemgang i udstødningen



Ivan Nielsen (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Ivan Nielsen


Dato : 28-07-06 21:10


Der er en spritny original bagerste potte på, forrøret er lidt
rustent men ok og jeg tror ikke at der er nogen begrænsning på
(måske jeg skulle dobbeltchekke?)

Nogle erfaringer/råd fra andre med en DT175'er er meget velkomne!!
Ellers regner jeg med at de næste skridt må være at
1) chekke/skifte tændrør
2) adskille / rense karburator
3) chekke kompression og muligvis skifte spempelringe


Hej Anders

Tillykke med din nye status som mc´ist

Jeg har også en DT175 med en topfart på ca de 100 km/t. Prøv lige at
kontrollere om udstødningen er begrænset. Jeg har lige købt en ny forreste
udstødning til min, og den havde indsvejset en begrænsningsplade forrest ved
flangen. Den lod sig fjerne med en mini-slibemaskine fra Brugsen



--
Med venlig hilsen
Ivan Bartholin Nielsen
Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500 Four 1972 - når jeg kører med stil
Yamaha DT175 1992 - når jeg kører for sjov
Renault Modus 1.5 DCi - når jeg kører længst på literen



AndersB (28-07-2006)
Kommentar
Fra : AndersB


Dato : 28-07-06 22:41

Tak for de gode råd allesammen

Hvis det ikke pisser ned i morgen vil jeg prøve at tage en lille tur
uden filter elementet sat i og se om det gør en forskel... Men er det
ikke noget med at karburatoren er tilpasset til den modstand
luftfilteret giver?? Synes jeg har læst et sted at man f.eks. skal
have en anden dyse hvis der skal monteres et K&N filter istedet...

Inden jeg splitter det hele ad kunne det være jeg skulle følge Ivans
råd og chekke om begrænsningen stadig sidder i forrøret, det lyder
som en mulig forklaring på at den ikke vil tage omdrejninger.

Mvh
Anders

- og ja, det er en 2-takter


Molnit (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 28-07-06 22:55

AndersB skrev:

> Hvis det ikke pisser ned i morgen vil jeg prøve at tage en lille tur
> uden filter elementet sat i og se om det gør en forskel... Men er det
> ikke noget med at karburatoren er tilpasset til den modstand
> luftfilteret giver?? Synes jeg har læst et sted at man f.eks. skal
> have en anden dyse hvis der skal monteres et K&N filter istedet...

   tja, tjo.... den er dyset ind til den mængde luft der kan trækkes
gennem filteret når det er NYT og RENT ;) det vil sige, når det så har
været fugtigt, eller det bare har været brugt længe, og derved stoppet
godt til med skidt og møj(heller der end i motoren), så kommer der
mindre luft igennem, og derved kommer der for meget benzin i forhold til
luftmængden = den begynder at 4 takte.

   Når du tager filteret ud, hvis det allerede der ser beskidt og gammelt
ud, så tøffer du ned og køber et nyt til de 100Kr. eller deromkring
sådan et gør :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200 til salg, Pris 75.000Kr.
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Ivar (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 28-07-06 23:52

AndersB skrev:

> Symtomerne er at den trækker fint ved 3-5000 omdr/s hvor efter kraften
> tager af og den begynder at 4. takte ved 6000 omdr/s.

Det lyder som forket hoveddysse. Det kan selvfølgelig være en
anden fejl ved karbureringen (eller tænding).


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Den har ikke problemer med at citere indlæg fra Googles Groups



Molnit (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 29-07-06 00:35

Ivar skrev:
> AndersB skrev:
>
>> Symtomerne er at den trækker fint ved 3-5000 omdr/s hvor efter kraften
>> tager af og den begynder at 4. takte ved 6000 omdr/s.
>
> Det lyder som forket hoveddysse. Det kan selvfølgelig være en
> anden fejl ved karbureringen (eller tænding).

   Inden man begynder at rode med dyser på en 2 takter, er det en god ide
lige at sikre sig 1. Luftfilteret er i ren og ok stand. 2. Udstødningen
ikke er sodet til, og derved ren og fin indvendig.

   Men nå ja, dysen kan være forkert, hvis der er pillet i den, og derved
en som har rodet med dyserne også.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200 til salg, Pris 75.000Kr.
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste