Råd ang. mc til salg
Fra : Dysted

Dato : 27-07-06 08:34

Hej gruppe.

Jeg har kigget lidt på denne motorcykel (Kawasaki Gpz 1000 Rx).

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44733298

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:

Hvor meget kan man ca. regne med at der er tilbage i motoren, før den skal
hovedrenoveres når den har kørt 72000 km???

Der er noget med at der har været smøreproblemer med motorerne på disse
cykler. Nogle der har et link til hvordan man løser det???

Er prisen nogenlunde rigtig, eller hvad for en pris vil i anbefale at jeg
skal tilbyde???

I kan jo nok regne ud fra ovenstående, at jeg er lidt bange for at købe
katten i sækken. Men det er præcis sådan en type cykel jeg er ude efter,
og prisen ligger også inde for det budget jeg har

Mvh. Dysted

Fra : pwh

Dato : 27-07-06 08:58

> Hej gruppe.
>
> Jeg har kigget lidt på denne motorcykel (Kawasaki Gpz 1000 Rx).

Også en dejlig Mc, jeg har haft en for ca 12 år siden.
Jeg har også haft lillesøsteren Gpz900 som jeg syntes styrede bedre.

> Hvor meget kan man ca. regne med at der er tilbage i motoren, før den
> skal hovedrenoveres når den har kørt 72000 km???

Bliver den passet og kørt ordentligt burde den kunne kører 72000km mere,
sådan lidt optimistisk

> Er prisen nogenlunde rigtig, eller hvad for en pris vil i anbefale at
> jeg skal tilbyde???

Det lyder faktisk billigt med 39.000kr, men der står intet om syn,
til den pris skal du nok regne med at den skal synes.
Men det skal du nu ikke lade dig afskrække af, sørg så for at
måle skiverne efter når du ser den, de er ikke helt gratis.

> I kan jo nok regne ud fra ovenstående, at jeg er lidt bange for at
> købe katten i sækken. Men det er præcis sådan en type cykel jeg er
> ude efter, og prisen ligger også inde for det budget jeg har

Det eneste negative jeg kan sige om modellen er at den er tung som bare fanden,
og at den kører på 16" hjul for og bag, det er ½-dyr i dæk da de slides hurtigt.
Den er også meget sidevindsfølsom når man kører langsomt pgr kæmpekåben,
men som landevejslokomotiv er den helt perfekt
Jeg kunne såmænd godt finde på at købe en igen, men jeg ville fortrække 900'eren.

Husk også lige at for et skrifteligt forsikringstilbud først, 1000 ccm'ere er ikke
lige forsikrinsselskabernes yndlingsmaskiner

/Jens