omregistrering - hvad skal medbringes?
Fra : Kim Børsen

Dato : 19-06-01 08:10

Kæresten har lige købt ny MC, (en Honda NX 650 Dominator) Hvad skal
medbringes til Motorkontoret? Den er synet, og der er en synsrapport. Er det
nødvendigt, at indehaveren tager derud, eller kan jeg tilbyde at gøre det
for kæresten (man er vel galant (og har altid lyst til lige at køre en tur))
?

Sidste spørgsmål: Er der nogen der kan huske åbningstider for motorkontoret
i Rødovre?

Med venlig hilsen

Kim (GSF 600S)

Fra : Søren L Hansen

Dato : 19-06-01 11:05

Kim Børsen <borsen@mail.dk> wrote in article
<9gmtr8$jq5$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
> nødvendigt, at indehaveren tager derud, eller kan jeg tilbyde at gøre det
> for kæresten (man er vel galant (og har altid lyst til lige at køre en

Du kan godt gøre det med en fuldmagt fra ejeren. Ellers niks.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 19-06-01 11:07

"Kim Børsen" <borsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tur))
> ?
>
> Sidste spørgsmål: Er der nogen der kan huske åbningstider for

Du skal medbringe:

Seneste indregistringsattest (den i sælgersnavn)
Synsrapporten
Forsikringsbevisen (i jeres (din kærestes navn)
Penge, det koster knap 400,- kr.

og nej du behøver ikke at have sælger med, så du kan sagtens gøre det selv.

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : Søren L Hansen

Dato : 19-06-01 14:29

SmaRTrxxv <smartrxxv@hotmail.com> wrote in article
<9gn875$1kf8$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> Penge, det koster knap 400,- kr.
>
> og nej du behøver ikke at have sælger med, så du kan sagtens gøre det

Fin oversigt, hvortil jeg bare vil tilføje fuldmagten fra den nye ejer af
køretøjet.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-06-01 15:46

> Fin oversigt, hvortil jeg bare vil tilføje fuldmagten fra den nye ejer af
> køretøjet.

Er ikke nødvendig. Bare du står med den originale registreringsattest går
det glat. (Ihvertfald de 3 ejerskifte jeg har foretaget hos motorkontoret i
rødovre siden 8/98)

--
Anders Majland
Mazda 626 2,2 i GLX st. car 90'

Fra : Søren L Hansen

Dato : 20-06-01 07:55

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article
<9gnof0$ise$1@news.inet.tele.dk>...

> Er ikke nødvendig. Bare du står med den originale registreringsattest går
> det glat. (Ihvertfald de 3 ejerskifte jeg har foretaget hos motorkontoret
> rødovre siden 8/98)

ok, jeg har dog været ude for at jeg skulle vise fuldmagt fra personen der
skal stå som ejer, hvis ikke vedkommende selv er med ved skranken for at
skrive under. Men der kan jo være forskel imellem stederne.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-06-01 08:12

> [...]
> skal stå som ejer, hvis ikke vedkommende selv er med ved skranken for at
> skrive under. Men der kan jo være forskel imellem stederne.

Både scooter og første bil købte jeg "med håndslag". Dvs vi skrev ikke
engang en slutseddel. Bare her er checken og tak for reg.attesten. Den anden
bil har jeg papir på men den blev også købt fra en virksomhed og de skulle
jo have papir på at den var ude af regnskabet. Så hvis man bare stjæler et
køretøj med reg.attest så kan man hurtigt blive ejer....

/A

Fra : Søren L Hansen

Dato : 20-06-01 09:15

> [...]
et
> køretøj med reg.attest så kan man hurtigt blive ejer....

Det har jeg aldrig sagt. Men motorkontoret kan kræve fuldmagt fra den der
skal stå som ejer i centralregistret for motorkøretøjer. Det har ikke noget
at gøre med hvordan vedkommende har skaffet sig køretøjet. Men i princippet
skal man selv møde op på motorkontoret og skrive under, eller give en
stedfortræder en fuldmagt dertil. Du kan i princippet stjæle en bil, og
hvis reg. attesten ligger i den, omregistrere den i et nyt navn. At det jo
nok bliver opdaget er en anden sag. Motorkontoret vil bare sikre sig at det
er rette person der står i centralregistret for motorkøretøjer.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-06-01 10:03

> Søren:
> Det har jeg aldrig sagt.

Hvad har du aldrig sagt ? Det du citerede var kun noget jeg havde skrevet.
Så nej det jeg skrev har du aldrig sagt

> Du kan i princippet stjæle en bil, og
> hvis reg. attesten ligger i den, omregistrere den i et nyt navn. At det jo
> nok bliver opdaget er en anden sag

Ja her i landet. En anden sag er ved "eksport" til i.e polen. "problemet" er
vel kun at man er nødt til at have sin org. reg. attest med i udandet, og
skal lade være med at efterlade den i bilen....

/A

Fra : Kim Børsen

Dato : 20-06-01 11:32

Jeg har i dag været i rødovre og omregistrere kærestens MC. Det kan lade sig
gøre med en fuldmagt (husk CPR nr)
Derudover medbragte jeg:

- Forsikrings bevis
- Registreringsattest
- 370,- kr

Hilsen Kim
(Der var galant og fik en køretur på kærestens Dominator )

Fra : Armand

Dato : 21-06-01 00:12

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en

> [...]
> engang en slutseddel. Bare her er checken og tak for reg.attesten.
> Så hvis man bare stjæler et køretøj med reg.attest så kan man hurtigt

Til en vis grænse:

Det er dig der har bevisbyrden ifald at sælger skulle finde på at melde
køretøjet for stjålet, og bedste bevis er nu engang en underskrevet
slutseddel (og næstbedst: vidner).

For det tilfælde at det skulle være et i forvejen stjålet køretøj at man
køber, udgør en underskrevet slutseddel envidere forskellen på om man er
(ubevidst) hæler, eller tyven selv

Papirarbejde er noget der SKAL laves :-|

--
Armand.

Fra : Morten Christensen

Dato : 19-06-01 14:56

"Kim Børsen" <borsen@mail.dk> wrote in message

> Sidste spørgsmål: Er der nogen der kan huske åbningstider for
motorkontoret
> i Rødovre?

De har åbent man-fre 9-14, torsdag dog til 16 (eller er det 17?)

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Kim Børsen