Hva´ skal man vælge?
Fra : Steffen Antoniussen

Dato : 25-07-06 16:44

Hej,

Kan I hjælpe lidt på vej?

Jeg fik kortet for 2 år siden, og købte dengang en ældre ( 1976 ) Honda
CB750. Tiden ere nu inde til en opgradering.

Jeg har ikke prøvekørt andre maskiner; men kan godt lide udseendet på hhv
Honda NTV650 og Kawasaki Zephyr.

Den skal udelukkende anvendes som fritidscykel til ture på de danske lande-
og biveje. Den må ( helst ) aldrig gå i stykker eller have behov for små
skruen, da den i såfald skal afsted til værksted.

Hvad synes I vil være det bedste valg? Prisen må helst ikke kommer over
60.000.

Er der andre modeller jeg bør have med i tankerne?

På forhånd tak.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-07-06 18:03

> Jeg har ikke prøvekørt andre maskiner; men kan godt lide udseendet på hhv
> Honda NTV650 og Kawasaki Zephyr.

Det er ikke så længe siden en anden havde set sig varm på en ntv - og via
groups.google.com kan du sikkert finde tråden igen. Jeg kender ikke kawa'en
men har også selv kigget lidt efter en ntv ad flere omgange. Kardan'en
tiltaler mig meget

> [...]
> og biveje. Den må ( helst ) aldrig gå i stykker eller have behov for små
> skruen, da den i såfald skal afsted til værksted.

Ntv'en har ry for at være en slider

> Er der andre modeller jeg bør have med i tankerne?

Sæt dig på biblioteket med et par årgange af mc-revyen og se om der er noget
der umiddelbart falder i din smag - så kan du altid retfærdiggøre dit valg
af ntv'en med at du da havde undersøgt det .... Men hvis hjertet har
besluttet at det skal være en af de to så kan hjernen gøre alle de
krumspring den vil ....

/A - der brugte 1,5 år på at forsøge at overbevise mig selv om at jeg ikke
skulle have en super tenere inden jeg så købte en - og den er jeg også glad
for. XT'en var et rent inpulskøb ala slå op i den blå avis og se om der
skulle være noget ...

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-07-06 08:57

Steffen Antoniussen wrote:
> Den må ( helst ) aldrig gå i stykker eller have
> behov for små skruen, da den i såfald skal afsted til værksted.

Så må ntv'en med sit kardan da være det oplagte valg.

/jim

Fra : Asger

Dato : 27-07-06 02:50

Steffen Antoniussen wrote:
> [...]
> 60.000.
>
> Er der andre modeller jeg bør have med i tankerne?

Mht til slidstyrke og driftsikkerhed var BMW R eller K model maaske en
mulighed? Aht. dit budget skal du nok kigge efter modeller fra
firserne.

Asger

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 27-07-06 08:35

en rigtig stærk slider, måske ikk så meget oppe i tiden med design osv, men
en driftsikker maskine.. yamaha xj900, kardan og det hele,, måsk eman kan få
en af de nyere diversion modeller til under 60k?
MVH
Johan

Fra : Steffen Antoniussen

Dato : 27-07-06 17:33

Tja jeg ved ikke rigtig hvad der skete; men jeg kom forbi en Suzuki
forhandler, og han havde en sprit ny naked bandit stående til 80k. Den får
jeg i morgen

Er livet ikke skønt?!
Tak for indlæggene.

Fra : Knud Dam

Dato : 27-07-06 20:58

"Steffen Antoniussen" <8355@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Tja jeg ved ikke rigtig hvad der skete; men jeg kom forbi en Suzuki
> forhandler, og han havde en sprit ny naked bandit stående til 80k. Den får
> jeg i morgen
>
> Er livet ikke skønt?!

Stort tillykke !

; - )

KD Bandit 600 S, 99'er.

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 28-07-06 10:31

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Steffen Antoniussen" <8355@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Stort tillykke !
>
> ; - )
>
> KD Bandit 600 S, 99'er.

Tillykke herfra, en B600 er en sjov allround cykel.... jeg havde måske købt
en brugt B1200 til samme penge, men ok, det er fedt at have noget helt nyt..
MVH
Johan